banner

Sunday, September 1, 2013

Sebuah Kisah Seorang Scammer Duit Orang

Aku berumur 28 tahun. Tujuan aku nak share dengan rakan-rakan majalah.com tentang kisah hidup aku sehingga aku merasakan diri aku ni sebagai seorang scammer.

Ringkasan:

Aku dilahirkan dalam keluarga yang serba sederhana. Ayah aku pesara tentera, mak aku surirumah. Aku ada 5 org adik beradik dengan 2 org masih lagi seorang pelajar. Dari kecil kami disajikan dengan kehidupan kais pagi makan makan pagi, kais petang makan petang...

Walaupun begitu, aku merupakan seorang pelajar yang agak pintar dalam pelajaran. UPSR 4A, PMR 8A 1B, dan SPM 4A5B1C. Boleh la tu kot...Selepas tu aku ditawarkan ke program matriks KPM dan sambung ijazah di UPM selama 3 tahun.

Selepas tamat belajar, aku mula mencari peluang pekerjaan. 1st job, aku dapat jawatan credit controller di sebuah kolej swasta. Then, setelah aku rasa boring aku resign then aku pergi kursus usahawan tani kononnya utk menyediakan diri menjadi petani berjaya di bawah kendalian Jabatan Pertanian atas nama program ladang rakyat. Setelah habis kursus selama 6 bulan, aku ditawarkan sebidang tanah seluas 15 ha utk diusahakan. Namun, atas sebab kekangan modal, aku terpaksa tolak tawaran tersebut memandangkan kebetulan aku telah mendapat offer drp sebuah company konglomerat GLC sebagai Assitant Manager.

Gaji agak besar, simpanan paling kuang 1000 sebulan, bagi mak bapak 500, kereta 500, ptptn 300, dan selebihnya belanja makan minum aku termasuk enjoy dan entertainment.

Setelah 2 tahun bekerja, simpanan aku hampir mencecah 30k, aku pun mula berkira-kira nak kawin. Memang 30k sgt2 mencukupi utk berkahwin, tapi sebab manusia tu tamak, aku telah buat loan sebanyak 35k dengan bank Islam dan aku kena bayar balik sebanyak 60 K dalam tempoh 10 tahun. Maknanya sebulan RM468. Amaun tu tak banyak masalah kepada aku. 15k aku belanja utk apa yang patut, 20k aku topup kat akaun 30k aku utk jadikan 50k khas utk akaun kawin. 

Bila dah buat loan, rekod pun ada kat bank, bayar cantik, mulalah diorang offer aku credit card. Xpela, aku accept je la credit card, kalau tak guna x kena bayar apa2pun. Simpan sekadar standby kot2 ada emergency.

Kesempitan hidup bermula...

Utk makluman pembaca, boleh dikatakan aku ni buta IT pada ketika cerita ini. Kisah kesempitan hidup aku bermula pada bulan Julai 2009. Aku telah mendapat 1 email dari Maybank berkaitan akaun aku suspended dikatakan ada org telah menceroboh ke dalam akaun aku. Aku dikehendaki log in ke dalam akaun bank menerusi link yang dia beri. Aku request TAC number, then, aku update akaun aku seperti yang diminta oleh email tersebut. Then, keluar notis di web maybank2u mengatakan akaun aku akan diaktifkan dalam masa seminggu. 

Selepas seminggu, aku log in, dan mendapati duti sebanyak 50k lesap begitu saja dan yang tinggal hanyalah sejumlah RM 1.40 kalau tak silap aku. Masa ni Tuhan saja tau mcmana perasaan aku, buat kerja itu ini tak jadi. Kerja tak siap, ponteng kerja, ikut suka hati aku nk datang kerja aku datang, kalau malas aku tak datang. Aku panjat BNM, panjat Maybank, buat police report, report PIDM, ambil lawyer...Kes pun bermula.

Dalam pada itu, mak bapak aku dapat surat rasmi dari company aku mengatakan aku di charge absconded selepas 3 hari berturut-turut aku tak dtg kerja. Sebelum tu pun memang aku byk kali terima surat amaran dr company, show cause letter...tapi aku x layan. Kes aku lg berat beb. benda-benda tu semua perkara kecik je...

Akhirnya, selepas DI dilakukan, aku ditamatkan perkhidmatan serta merta tanpa kompromi. Aku pun mula hilang arah. 

Aku cari cara bagaimana nk cari balik at least 30k utk majlis kawin aku lagi 2 bulan. Masa ni lah aku kenal dengan pelaburan forex. Kaji punya kaji aku khatam gak secara asas berkaitan trading forex online dan dibantu oleh seorang otai forex. Cuma modal menjadi masalah.

Aku terfikir yang aku ada kad kredit. Aku withdraw semua sekali sebanyak 6k utk aku laburkan dalam forex. 
Ketika itu, aku rasa bersyukur sgt diketemukan dengan forex. Aku dapat rasakan masalah aku akan selesai. Namun berapa lah sgt yang aku boleh dapat dalam masa sebulan. Akhirnya aku dapat bersih 12k. Cukup2 utk duit hantaran ngan mas kawin.

Aku mula tertekan sekali lagi. Belanja utk kawin nak cekau mana. Org semua dah dijemput. Pihak perempuan dh siap persediaan. Takkan aku nak cancelkan pulak. Aku terfikir nak lari. Tapi nak lari ke mana...Atas cadangan kawan aku, aku tebalkan muka pinjam sket2 ngan member2 aku. Akhirnya aku dapat 5k. Actually tak cukup sebenarnya. Mak aku pulak nasib baik dah awal2 buat pinjaman dengan AIM sebanyak 10k. Akhirnya majlis kawin aku dapat berjalan. 

Selepas kawin....2010

Sebenarnya masalah besar bermula dari sini. Kalau aku tau, memang aku cancelkan je perkahwinan aku...Bukan menyusahkan aku, tapi melibatkan bini aku dan keluarga diorang jugak. Actually diorang x tau pun yg aku ni menganggur kecuali bini aku.

Macam2 kerja aku apply...tapi satu pun tak respons..kena blacklist ke...wallahu a'lam. Nak main forex, modal pun xde. Last2 aku kerja kedai makan. Bolehla 25ringgit sehari. Tapi x cukup utk bayar komitmen aku sebulan. So aku lupakan je la komitmen aku dgn bank. Hidup pindah randah nak elak bank cari.

Bulan 3, surat smpai ke rumah mak bapak aku, arahkan aku ke mahkamah utk kes saman bank berjumlah RM60000 sbb loan yg aku buat sebelum ni....aku tak pegi pun, mana ada duit. Aku ngan bini aku memencilkan diri. Kalau boleh biar semua org x tau aku dok mana....

Bila dh lari sana, lari sini, kerja pun susah nk dapat....tapi Alhamdulillah bini aku dh dapat kerja dulu...kontrak pun kontrak la.....aku pulak, x dapat2 kerja..mintak kerja stor pun org taknak bagi...walaupun aku kelentong sana sini aku belajar sampai SPM pun, diorang x percaya...minta kerja best2, jangan harap la...

Satu ketika, kami dh terdesak sgt smpai pinjam dengan ah long sebanyak 5k...guna nama aku...palsukan dokumen tu ini...dah dapat, aku pindah...smpai sekarang aku x bayar satu sen habuk pun walaupun aku memang dh pasang niat aku akan bayar balik duit pinjaman tu tp x tau bila...smpai sekarang aku masih selamat lagi...

Duit tu abis mcm tu je...bayar kete bini aku yg dh kena tarik, den belanja dapur, pastu abis...

Utk masa2 akan datang??? Aku yang lepak kat rumah ni, hari2 memikirkan camana cara nak maintain duit...aku study online internet marketing...join sana join sini...mula la belajar spam email org sana sini smpaikan email menteri2 pun aku spam...tapi habuk pun tarak...

Brmula hidup aku mencipta program aku sendiri utk dapatkan duit...ikut plan memang cantik...visi aku, aku nk dapatkan at least 4k utk trade forex...mulalah aku aktif berforum poyo sana poyo sini nk cari pelanggan..aku guna previous statement aku menunjukkan aku power dalam forex...Memang ramai berminat, tapi setakat minat je...yang melabur, adalah dalam 4-5 org sebulan...dapatlah 500...50 aku masuk akaun forex, 450 aku belanja utk hidup...akaun 50 total loss...sbb main tamak dan main dalam tekanan nk kejar target...last2 duit abis mcmtu je...

Smpai sekarang aku cari duit cara macamtu...Aku masih mengharapkan aku akan dapat modal yg byk utk aku trading forex...tapi tak dapat pun..sebulan dapatlah 100...100 tu aku buat belanja utk je...gaji bini aku pun 1200...bayar kereta bayar rumah, ilekkk...sambil2 tu aku keluar jugak cari kerja...tapi x tau apa bala timpa kat aku, satu kerja pun x dapat...minta kerja kontrak kat alam flora pun x dapt...Kes duit aku hilang pun, dah kalah bulan 5 aritu...

Sekarang, beban bertambah...anak pun dah ada sorang...belanja utk anak lagi banyak berbanding belanja utk kami berdua...Org kata ada anak, rezeki murah..tapi aku tak nampak pun mana rezeki tu...

Kadang-kadang, aku ada send spam email minta bantuan pinjaman...kadang2 100 kadang2 50...setiap 1000 email yang aku dapat ada la jugak insan baik hati yang tolong bagi pinjam...ada lah paling ramai pun 2 orang...dapat la 200...yang lain2 semua pukimak kan aku, mencelakakan aku kononnya aku nak scam duit korang smpai licin...

Settlement aku ngan bank totally bernilai RM170000..loan personal, kereta, kad kredit, ptptn....aku masih lagi lepas dicari oleh bank...x tau la status aku sekarang...dh muflis ke...mungkin dh keluar waran mahkamah kot...x tau la...

Smpai skrg dan di saat ini, masih lagi aku x de rezeki...aku berserah je...aku pn dah tak sanggup lagi rasanya hidup mcm ni..harapkan keajaiban je...

Scammer kah aku??

Aku tau apa yang aku buat selama ni salah....dan aku janji pada diri aku aku akan bayar balik apa yang aku dah ambil dari hak org samada aku janjikan pelaburan atau pinjaman...aku memohon pada Allah agar nyawa aku tidak ditarik ketika aku belum selesai membayar hutang di luar sana...aku masih lagi simpan no akaun bank org2 yang aku ambil duitnya...satu hari aku akan bayar balik...kalau boleh jumlah yang seperti aku janjikan....Aku harap apa yang aku bagi pada anak dan bini aku tu halal...biar lah aku sorang je yang tanggung haram tu kalau mereka mengharamkan duit mereka utk aku...tapi jauh disudut hati aku, apa yang aku peroleh ni akan jadi halal dengan cara aku membayar balik duit yang aku pinjam....Dengan ilmu yang aku ada, skill yang ada aku harap satu hari aku akan berjaya....

Penutup..

Harap sahabat-sahabat semua dapat jadikan pengajaran dan iktibar...

Aku rela terima makian dan pada masa yang sama aku harapkan khidmat nasihat dari sahabat semua...

maki_lah_aku@yahoo.com

27 comments:

  1. actually takde berangan sangat nak duit banyak2. cuma nak target quit job asap je. dulu memang impikan macam2 tp selalu dapat tarbiah dr 'seseorang' so nafsu tu menurun sket. but still ada desire nak capai apa yg di impi dan di mimpikan

    Actually, terus terang aku cite, sebelum aku merasa my 1st dollar, memang aku ni hampir kayap. Tah hape2 aku beli pastu seringkali 'clueless'. Sampai 1 tahap, aku dah cuak takde duit nak bayar bil kelahiran anak aku. Then tiba2 aku jd hati kering, buat apa yg aku tau, offer servis. Sbb tu aku cite yg aku bantai offer servis SEO without knowledge. Actually tak susah, sbb SEO ni bukan ada rahsia terulung sgt ke ape. Aku cuma tiru apa yg orang lain offer then google pasal teknik2 yg aku nak offer. Since aku agak tau selok belok outsource, jd takde la susah sgt nak buat. Infact, boleh offer apa2 servis sekalipun. Yg penting pada customer service la. Aku tak bape suke sgt sebenarnya offer servis ni sbb ko akan berjumpa dgn brapa mcm ragam manusia. Especially offer servis kat WC. huhu.. Sbb tu aku mmg langsung xoffer servis kat sane dah. Client international lagi masyuk, margin tinggi, open minded, more polite dll. Bukan nak kutuk bangsa sendiri ke ape, tp tu lah realiti.

    Dan ketika aku tgh mabuk dgn advance teknik hape ke benda semua (ketagih pd knowledge IM but no action was taken), 'seseorang' tu suruh aku back to basic. Macam yg bro DS buat, kan ke semua tu benda basic je. Tapi boleh create income yg kite pon tak pikir boleh dapat dgn teknik sempoi camtu. So key die disini adalah back to basic utk apa yg kita buat. Kalau pening atau rasa leceh dgn benda yg kita buat, kalau aku dah lama aku tinggal. Dan aku skrg dah tak tergoda dgn produk2 IM. Even Frank Kern nye produk pon aku dah takde selera. Melainkan basic dah betul, then baru leh beli dan stadi produk2 IM yg berada dipasaran.

    But still, benda basic pon kena ada knowledge gak, cuma benda2 basic ni senang nak cari kat google Sekarang ni, aku baru nak terhegeh2 buat niche marketing balik. Aku fail pd trial yg sebelumnya kerana mengalami 'paralysis by analysis', sampai 1 tahap aku jd takut nak buat niche marketing, byk termenung depan laptop dan surfing meraban2 dan akhirnya tertekan Skerang ni smile-o-meter aku dah ok la. lebih dari 50%

    cis, merepek dan meleret lak aku.. huhu..


    -----------------------------

    Aku outsource kat odesk je. Aku jenis suka cari yg murah2. Risiko die, korang bakal dapat outsourcer yg hampeh. But if you're lucky, dapat yg bagus tp murah. Takde teknik terulung pun pasal outsourcing ni, cuma kena pandai handle manusia. 1000000000x susah dr handle stereng F1


    @Dominant Star

    ReplyDelete
  2. OK guys...

Aku give a bit of rundown about methodology niche marketing action plan yg aku buat skang.

Asalnya rasa mcm nak wat coaching to a couple few selected members.. but then decided this might not be the time though..
So instead of giving private coaching pada selected few members kat sini.. aku give rundown action plan aku terus disini.



Dulu aku gila PPC.. semua niche aku PPC jer. X fokus pada SEO atau organic listing langsung.

Baru2 ni.. sepupu aku hantar anak dia suruh belajar IM dgn aku.. at the same time aku baru lepas chatting2 ngan kengkawan.. 
sembang pasal organic listing.. so aku berminat plak nak cuba jaya (at about Januari this year).

So aku try la satu niche..experiment.. bolehkah aku buat at least $100 dollar per day tanpa keluar sesen pun.



Memang free method habis sampai ke tahap Wordpress blog and own domain name pon aku x de. Just guna blogger buat Landing Page.
And landing page aku mostly adalah blog type.. bukan direct response mcm MicroCap Mania and STD Dating tuh.

Teori simple jer.. hari pertama cari niche and research for one niche / product alone.
Hari kedua research keyword.. 
Hari ketiga buat landing page guna free blogger.

Hari ke-4 sampai ke-30 tulis artikel 3 artikel sehari.. and publish. Also ping to multiple sites (since aku buat free style.. 
so aku x pakai sistem Wordpress yg boleh submit ping list seberapa byk yg boleh secara automatik tuh).

Produk plak.. mmg semua Clickbank jer. Satu niche satu produk. Kengkadang aku rotate (selalu pada hari ke-10.. then tukar balik
kepada produk sebelumnya pada hari ke-17.. tgk progress).


So.. 3 artikel sehari selama (30 hari - 4 hari = 26 hari) maka aku dapat 78 artikel dlm sebulan selepas launch.


First niche aku (Januari test) aku berjaya cecah $100 average per day!!

Aku pun ternganga gak.. sesen pun x kuar. Biar betik.. dah la dgn landing page rupa sampah gila (free blogger.. customize ability x setanding thesis Wordpress).

Februari.. aku outsource niche tu fully pada orang lain.. kerja dia tulis tiga artikel setiap hari and publish. 
Aku lak repeat system tu and replicate.. rinse and repeat untuk niche lain.




Here's the best part...

A couple weeks later aku acquire 'Business Internet Formula'.. satu produk best daripada James Schramko.

Lepas study video2 tuh.. aku dapati methodology dia boleh work hand-in-hand betul2 dgn method free yg aku tgh try (except.. kena kuar duit skit..but nothing serious).



    ReplyDelete
  3. Result dia monsterous impressive kuasa 100 petala langit.

A single niche boleh easily cecah $500 per day senang2 jer.



Here's the thing..
Method asal aku fokus pada usaha dan tumpu pada secluded niche yg pelik2.. 
At times kalau pilihan niche tak berapa tepat.. keuntungan x tinggi sangat.

Method James.. fokus pada authority building. Dia x peduli niche tu competitive atau x.
Sbb walaupun competitive.. eventually kalau kita follow teknik dia.. kita akan overtake
authoritative figure dalam niche yg kita buat tu. All that matters is only time.

Both are not critical on budget restraints. 

Aku biasa dgn Micro Niche Finder.

Apparently.. James biasa dgn Market Samurai.. since aku ada dua2.. aku try dgn Market Samurai..
Result is phenomenal. 

So dari method asal.. aku ubah kepada method kombinasi dua2..

Iaitu buat blog guna Wordpress (mcm aku selalu buat).. and then buat landing page.

Buat site banyak2 lepas tu.. create authority. Tulis 3 artikel sehari.. then publish..
Before publish kat ezine.. aku publish kat blog aku dulu.

Satu niche aku start on April.. by the end of April dah cecah about $200 to $300 per day. 




X semua akan faham apa aku cakap ni... but aku rasa majority bekas Area-51 akan faham.
And korang semua ada akses pada BIF kan?

So.. tgk BIF sampai habis.. then cuba follow. Bukan calang2 gak BIF tu.. aku malas dah main PPC
skang.. being an authority is not a bad idea gak (nyesal x ikut cakap Crown dulu.. authority beb.. authority!!)

Patut leh pakai kuda merah.. LOL.. huhu 




That's a bit of a rundown apa aku buat... just sharing.. mungkin akan beri sedikit light bulb moment pada rakan2 lain disini.

Salam..



@mutt.. 

Pasal tu aku x bother dgn scene Malaysia langsung. Rata-rata sombong dan berlagak. Ajak discussion sentiasa expect something in return. X pernah ikhlas.

Dulu pernah cadang nak buat produk pasal action plan aku sebijik2.. jual dalam harga RM 50 kat WC market. But lepas tgk 'keadaan' disitu.. aku decide better
aku stay under my very own spotlight jer... x payah nak tunjuk siapa aku.. x payah nak bergaul dgn diorang. Aku x suka atmosphere majoriti IM'ers Malaysia.. especially WC.

WC ni byk tikam belakang.. ada mirip2 Warriors Forum gak.. jenis mencantas (Warriors Forum pun aku x suka..)

Aku boleh hidup dalam Putera jer.. mungkin sbb free sharing yg dah wujud disini... so aku x kekok kalau nak buat free sharing aku sendiri.

Otherwise.. aku selesa dgn circle aku sendiri from various country (ofcourse x lupa crown and da gang from singapore). 

BTW.. ko bawah aku skang. PM aku.. and aku give out details nanti..

    ReplyDelete
  4. Back to basic tuh betul bai...


    Aku tgk trend sekarang.. ramai gila kena makan dgn advanced method itu lah.. ini lah.. habis semua nama kuar..
    Frank Kern lah.. Eben Pagan lah.. Stephen Pierce lah.. ntah sapa-sapa..

    Truth is.. kita ni selama ni diperkudakan oleh diorang ni jer. Erm.. not really.. but kita diperkudakan oleh trend.

    Ada method baru kuar.. huru hara jap. Ada berita Google tukar algorithm.. huru hara jap. Sumer panik.


    Pada satu tahap.. beberapa orang yg asyik kejar new method and 'super secret exclusive only to very small percentage of the population of IM' techniques ni...
    akan capai tahap tepu.

    Buat apa pon x jadi. X tau nak buat apa dah. Method apa nak pakai pun tak tau.

    In the end terus rasa mcm benda ni x kan berjaya kot.



    This is the time.. we have to go back to basic.



    Ingat balik apa menatang paling basic kita belajar??


    Sebenarnya dalam asyik mengejar teknik advance sumer tuh.. kita lupa something..

    Teknik advance tu bumbung jer sebenarnya.
    Teknik asas yg kita belajar selama ni yg sebenarnya adalah foundation. Tiang kepada the whole world of IM.

    Penah dgr x orang cakap.. "Evergreen techniques will always be there".

    Sbb tu teknik2 advance ni at times ada yg cepat saturated.. tapi sesapa yg follow evergreen techniques akan
    sentiasa buat duit dan berjaya. X brutal mcm advance teknik (sampai $1 million dlm seminggu) tapi still
    $500 per day tu aku rasa dah cukup untuk orang2 mcm kita nak pakai Fairlady Z ke apa ke (kalau dunia yg dikejar - jgn lupa Allah swt ungkit semua tu.. terutama kalau riak ckit time bawak 350Z tu).

    And.. ramai yg follow evergreen and foundation method ni.. buat dlm $1000 per day gak. Cumanya diorang ni stay
    under the radar jer. Sbb x de keperluan nak beritahu satu dunia pendapatan mereka dan siapa mereka.


    Pada kawan2 semua.. kalau tgh buat niche marketing.. tiba2 stuck dan x tau nak progress bagaimana..
    'GET BACK AND STICK WITH THE EXACT BASIC' yg korang belajar masa mula dulu. Be it PPC or free.

    Aku x kata advance method jgn follow.. but kalau nak pasang bumbung rumah.. biar la ada tiang dulu kan??


    And.. you guys will be surprise how well this will work. Silap haribulan bumbung pon korang x nak dah.
    Tiang saja dah lebih dari cukup.

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum..


    First sekali.. takziah kepada ubuntu.. we feel you man. Like you said.. kita dah mcm family.. kalau ada paper ckp jer sini.. kita sama2 tanggung.



    Second.. jom mula.

    Untuk memudahkan urusan kita semua.. kita start balik awal2 mula2 sekali masa pilih niche. So aku cadangkan kita wat fasa2.
    As usual.. first phase ni.. choosing a new product / niche la.


    First Phase - Niche / Product Selection
    =======================================


    Untuk start.. ini adalah apa yg aku post kat diorang berdua masa nak mula:

    Quote
    Hari 1
======


Hari satu kerja pun mudah sahaja. 


Apa yang ko akan buat pada hari pertama adalah buat keputusan tentang produk apa yang ko nak jual.

Ada banyak cara bagaimana nak pilih produk. Aku rasa aku boleh buat satu e-report 40 muka surat khusus untuk pilih produk saja.

Tapi hari ini kita jangan peningkang kepala sangat. Kita hanya tumpu pada market Clickbank sahaja.

Jadi kerja ko hari ini adalah pergi Clickbank, search marketplace disitu dan pilih produk yang betul-betul ko nak promote. 




Just as a 'on-the-go note'.. aku akan berikan sikit pointer untuk produk yang ko nak pilih.



    ReplyDelete
  6. 
First.. tengok pada 'gravity' produk itu. Nombor itu tentukan berapa banyak orang yang dapat sekurang-kurangnya satu sale dari jualan produk itu. Kalau nombornya atas 75 maknanya ramailah yang jual. Itu bermakna produk itu berdaya saing dan berkebolehan untuk dijual (prinsip asas keusahawanan). Kalau gravity atas daripada 500, maknanya 500 orang yang jual. 

Sesetengah orang mencadangkan antara 20 ke 100.. dan asalkan bawah 100, tak ada masalah. Tapi aku pernah cuba promosikan produk 150 gravity ke atas dan keputusan agak memberangsangkan. So aku rasa tak ada masalah kalau nak cuba. Sebab method kita ni.. tidaklah terlalu restraint pada competition.



Second.. elakkan tiga niche ni. Iaitu:
-Weight Loss
-Internet Marketing / Make Money
-Dating

Banyak sebab.. misalnya dating tu syubhah. Tak berkat rezeki nanti susah kita berdua (aku ajar susah.. ko buat susah.. kat akhirat maksud aku). Reason lain adalah saturation. Tiga-tiga niche ni dah over saturated dengan sangat melampau.. aku tidak kata mustahil nak buat sale.. tapi sangat susah. 



OK.. lepas dapat produk.. apa nak buat?

First.. pergi Ezinearticles.com dan dalam search box tu.. type 'product name dan review'. Cubalah dengan variasi yang berbeza. Misalnya:

-Fat Loss 4 Idiots review
-reviews of Fat Loss 4 Idiots
-Fat Loss 4 Idiots reviews
-review of Fat Loss 4 Idiots

dan sebagainya ikut idea ko. 

Di bawah page tu ko akan nampak 'recently published articles', 'most viewed articles for the last 90 days' dan 'most published articles for the last 90 days'.

Cuba go through 'most viewed articles for the last 90 days' dan tengok berapa banyak view yang ada. Kalau ko jumpa articles yang ada view lebih dari 3000 ke atas, maka itu petanda niche itu memang bagus dan ramai yang berminat. Bila ramai berminat, itu bermakna 'THERE'S MONEY TO BE MADE IN THIS NICHE!!'

Bookmark page article yang 3000++ tu sebab kita mungkin akan rujuk balik kelak.



Next.. pergi Yahoo! Answers dan search soalan yang ko rasa-rasa product ko boleh selesaikan. Kalau ko nampak banyak soalan yang produk ko boleh selesaikan.. maknanya ko dah pilih satu produk yang cukup-cukup bagus. Perhatikan juga samada orang-orang yang menjawab soalan-soalan dalam Yahoo! Answers tu ada tinggalkan link ke produk dalam jawapan mereka. Kalau tak ada, silap haribulan ko boleh buat sales dengan hanya link-link dalam Yahoo! Answers jer. Kalau ada.. competition stiff sikit la.


Ada lagi step-step yang perlu dibuat untuk research.. but usually aku just stick dengan ini saja sebab time efficient. But kalau naluri aku suruh buat more research.. aku akan buat lebih dengan method-method lain (including Quantacast, Amazon, forum, twitter, alexa, dummies dan sebagainya).

Tapi kalau buat research yang advance ni.. memang akan makan masa sehari suntuk so aku just stick pada step-step yang aku dah outline di atas.. kecuali niche PPC. Kalau PPC then aku mungkin akan buat advance research sebab ia akan melibatkan banyak duit. Tapi method kita ni percuma saja.. so just stick dengan apa yang aku outline dulu.

Apa yang penting.. TAKE YOUR TIME!!

Pemilihan produk yang betul seriously penting. Kalau ko buat secara rushing.. ko akan buat sales tapi mungkin takkan sebaik apa yang ko sepatutnya perolehi kalau ko spend masa sebaiknya.

Itu saja untuk hari ini. Bersambung esok...


*Pastikan ko dapat siapkan kerja ni dalam satu hari.. kalau lewat tak apa tapi jangan la selalu bertanggung. Tak baik untuk motivasi diri.

    Aku cadang awalnya nak bahagikn ikut 30 days ke camner ke.. but itu cadangan awal.. since kita dah gerak camni.. so korang lak top-up. Suggest lagi ke camner ke..

    ReplyDelete
  7. Paling cepat ke??

    First.. jangan tamak sangat kawan. Takut makan diri. Well.. bukan la tamak sbb mmg keperluan ko mungkin nak buat duit segera.. but just go slow jer ok.
    Rilek.. slow pon kalau kena cara 6 bulan ni ko boleh kot cecah $100 to $200 per day.. or maybe even higher.



    Second.. untuk memuaskan gak hati ko. Ada satu sahaja cara nak rake in so much money in the shortest time frame possible.
    iaitu.. IM consultancy.

    Ko cari mana2 small to medium enterprise (either Malaysia.. or luar negara) and offer diorang service ko.

    Service ko boleh range from SEO to full internet exposure and website management.
    One customer ko boleh rake in about $500 dollar to a healthy $5000 per month.
    Depends pada jenis service.

    Masalahnya.. 1) Penat kalau buat sorang.. outsource boleh tapi aku x rekomen. Takut jadi apa-apa sbb foundation ko x mahir lagi.. nanti jadi apa2 ko susah nak adapt.
    2) This technically means it is your very own product. Meaning.. ko kena handle customer support and service. Cukup2 menyusahkan.

    ReplyDelete
  8. Nak penetrate competitive market ni ada dua key dia... ko boleh pick either one or.. ko boleh buat dua-dua..

    The rest is only time.. sometimes ada yg up to 6 months baru ko leh penetrate. So in this case kena pastikan betul2
    berbaloi.



    Key #1 - Authority!

    Ni dalam BIF dia sentuh agak banyak.

    James technically jadi authority untuk setiap niche yg dia buat.

    Aku bagi contoh.. kalau sebut David DeAngelo.. cukup ramai orang jenis ladiesman kenal. Kawan sekampung aku pun kenal.
    Sbb mamat tu expert and otai dlm dating dia kata.

    Kita semua tahu siapa David DeAngelo. Mamat yahudi nama Eben Pagan tuh.

    James punya method mcm tu. Buatkan sampai seolah2 dia tu mengetahui serba-serbi segalanya2.
    Teknik byk dia bubuh dalam BIF. Kita boleh sentuh di lain masa kalau nak.




    Key #2 - Keyword Selection

    Sbb ni lah investment pada Micro Niche Finder dan Market Samurai penting.
    Niche competitive mana pun.. kalau ada keyword yg less competitive.. that niche is literally yours already.

    Simple kan??

    The rest is just simple vene, vidi and vici (I came, I saw, I conquer).





    Key #3 - Bombardment

    Aku cakap kat atas dua.. ni pon boleh gak actually. But not my cup of tea..sbb memenatkan.

    Ko buat pure article bombardment dalam niche yg ko nak tu. More than 7 artikel per day.
    Kawan aku sorang bwk Ferrari F430 duduk kat kiasu-land (korang kenal siapa dia..) pernah cakap:
    -"Kalau ada niche competive gila... buat 10 artikel per day at least.. bombard habis2an ke artikel directory. Kalau dalam dua bulan x de sale langsung.. kerat telinga aku."

    Mmg teringin.. tapi aku x sanggup nak try.. huhu.. ko nak try boleh gak.

    But dia expert SEO.. so aku figure that might be very true as well.


    Topik baru suka hati korang la.. aku follow jer.

    ReplyDelete
  9. http://forum.putera.com/tanya/index.php?/topic/60422-niche-marketing-dan-jutawan-internet-v1/page-80

    ReplyDelete
  10. Salam..

    Thx kwn2 sbb support aku..

    Byk korang bincang.. So cmne nie..?
    1)Sume org buat 1 projek utk buat proven live blueprint ke, atau...
    2)masing2 buat projek masing2 yg aku rasa progression dan result sedikit lambat, dan menghasilkan thread yg kucar kacir.
    maksud aku takde 1 projek khusus..

    aku suke no 1. pinguspy pernah try approach cara tu.. aku dgr, mmg berhasil.. instead approach no 2.
    but then, tak kesah lah.. terpulang masing2..

    DS, yg ko cerita ni, mmg keje submit article je semata2 ke..? takde backlink drp source lain? dan article yg di submit tu,
    kena main2 keyword density ke..?

    kalau hanya article semata2 pada article directory, mmg pergh gak la. simple je, cuma repetition task je la.
    lagi simple kut, tak payah nak buat backlink kt tmpat lain..

    sekali lagi, backlink ko semata2 drp article directory ke..?

    =================================================================================================================

    ada org tanya nk buat site pakai platform ape.
    bg aku, wordpress orayt. senang manage..

    rasanya cam best je project no 1 tu..

    product yeast infection ok tak..?

    aku dah wat simple research,
    tgk sini, http://www.google.co...l=&oq=&gs_rfai=

    tgk competitor tu.. top 10. tgk ada site drp article directory, site web 2.0.
    yg best, ada ezinearticles.

    keywrd tu senang nk tembus. aku dah pun dpt no 1 sblm ni. tp hilang dah drp ranking. sbb tak jaga elok2.
    ada fokus lain..

    erm.. aku da reveal niche aku. suke tak korang..? aku even boleh bagi website tu kat korang, n buat lah project ni.
    in case korang pilih approach no 1 mcm aku ckp kat atas la.. domain pn kywrd rich tu..

    traffic pun 5400 monthly..

    tinggal korang nk up kan blk kt 1st page, pastu nk kasi up conversion je yg mana aku mmg kureng la bab tu.
    maybe aku kurang mencuba testing kut..

    korang rasa boleh jalan tak niche tu..?
    mmg takde adword kt tepi tu, but somehow, aku punye instinct kata boleh jln..

    ==========================================================

    ReplyDelete
  11. ================================================

    silent, dulu aku ajar cek allintitle, allinanchor n etc kan.. tak payah tgk tu sume. tamau da tgk jumlah competition.
    baca blk seo summary yg mutt post sblm ni. fokus kt top 10 competitor je.

    mcm keyword aku bg ni, male yeast infection cures. competitor die tak berapa kuat kan..

    ==========================================================================================================

    yea, ada 2,3 org yg tk byr SWS lagi.. nanti byr k, baru aku anta barang.. yg da byr full, aku da anta da..

    =========================================================================================================

    silent ko tanya pasal MAN, FTS, SLV ngn apa tah lagi ko mentioned. tk ingt.. MAN ngn SLV tu drp callen brothers.
    bahkan sblm ni, MAN mmg ada collaborate dgn blog network service yg satu lagi, aku pun lupa dah apa.

    cadangan aku.. amek 1 je.. aku pernah try FTS. tp crown gila2 kt UAW.. so rasanya UAW lagi okie kut..

    tak kesah la..

    ==========================================================================================================

    mutt, betul tu mutt.. usd100 bahagi 5 org, even 10 org sekalipun takpe. dpt free2 usd10-20 per day utk projek ramai2.
    then dah ada proven blueprint. rinse and repeat je la. masa tu dah suka hati dah, dpt usd10 hari2 dah kan.

    kire sama mcm approach no 1 aku ckp kt ats tu la kan..
    since ko ada pnglaman, ko lead project tu pun orayt gak bro..

    aku nk tgk berapa ramai yg nk join project ni.

    1. mutt
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.

    ha, pegi isi nama lah..
    reserve 1 spot. aku maybe anta kwn aku, outsider join sekali. tgk la cmne.

    tu pun, kalau korang setuju nk try approach mcm mutt ckp tu. ok what, usd10 per day. dpt lebih lagi alhamdulillah..
    better cepat wat keje. nanti cepat dpt result, cpt dpt hasil..


    ===========================================================================================================

    skrg ni, aku lak yg tgh skit. back pain tiba2. kdg2 nk bgn pn susah.. tak tau lah kalau ini komplikasi drp aku jatuh
    balkoni tempoh hari.. biasa la.. bdk2 cm aku ni suke panjat2

    ========================================================================================================

    aku nk wat sharing sikit. since aku tgk ramai yg cm susah nk buat article ni..

    aku paste kt sini apa yg aku pernah ajar kt sorang kwn kita kt sini.

    ReplyDelete
  12. I'll give you some of my sales letter writing tips - BUT YOU CARE ..... these are not easy to use if you do not usually think of a level of sales and marketing. I do not care if you know your business or not, that does not mean you know how to write an effective sales letter, sales page or compelling online (or online) content.

    Therefore, if you read about this and still want a little help handling, editing or writing your content then I suggest you contact me or just go to sign up for my 1-A-1 Marketing Planning Meeting at this point you can? You want to make sure it is done right the first time.

    1. The more expensive your product or service is, the higher the sales letter should be.

    2. There should be a big news and highlights, possibly using a font RED - which is always the best color for a game or to read the large text in bold throughout his letter. You can highlight a particular text with your bookmark tool in Word or whatever you use. You should also put the owners in quotation marks.

    3. Use facts, tell stories about you or your customer experience. Use bullets to show what they learn / get / receive or how they will benefit.

    4. Use testimonials from customers, vendors, etc. Try to get your photos, use their full names and business added to the credibility and may even have to take an audio of his testimony to add to your website and link in your letter.

    5. Build the program / service / product through the whole letter with supporting facts, using text phrases and attention getting teaser will be sure to relate.

    6. Please answer all possible objections in the letter before it reaches the price. clients brainstorm or a survey course on what exactly the most important hot buttons or objections they may have regarding your products or services - and then reassure them that your product or service can solve that problem and fill that need.

    7. Throw in a free bonus! Try to offer a bonus or two or three instead of a discount. You can develop something that I'm sure others want and it does not cost a lot of extra time or money if you really think about it.

    ReplyDelete
  13. 8. Finally let them know the price. Offer easy ways to pay as "click here to buy now" using a shopping cart, or "you can make 3 easy payments of $$$"; offering a payment plan option is much better than giving a early bird discount and lose money on your product / service.

    ReplyDelete
  14. Aku ni tak bape pandai buat niche marketing. Kalau ada ramai lagi bagus, at least time buat SEO ada banyak IP yg berbeza.

    Btw, niche yg aku pilih adalah niche 'pregnancy'. Aku pilih niche ni pertama sebab ia berkaitan dengan perempuan. Perempuan always tend to be more emotional dan kurang lokek utk berbelanja barang yg diorang nak. Perempuan senang cair bile baca sales letter dan mudah termakan dgn hype

    Keyword yg aku guna utk generate more keywords kat keyword external tools (KET) adalah 1. How to get pregnant 2. ways to get pregnant

    Kalau korang cari 2 keyword kat KET akan keluar result keyword yg berbeza. Keyword no. 1 ada 1 juta monthly searches, yang no 2 dalam 27k tak silap. Korang cuba cek 1st page utk dua2 keyword tu rasa boleh makan tak? Kalau rajin leh cek keyword2 lain, based on quick research yg aku buat, banyak keyword boleh makan kot.

    Utk resources lak, aku boleh guna outsourcer aku BUT semua yg terlibat kena share2 la. Kalau kongsi ramai2 jadi tak mahal la nak bayar upah. Article 100 words $0.60 (actually $0.50 tapi kena bayar fee kat odesk). Kalau rewrite 100 words $0.40. Utk outsourcer SEO, terpulang kat korang samada nak outsource atau buat sendiri. Tapi kalau outsource dah beat the purpose of free method la kan.. hoho.. So terpulang. Kalau rasa nak outsource bg tau je aku. Aku boleh carikan.

    Selain tu aku ni reseller utk produk incansoft. http://www.incansoft.com/Catalog.php

    As a reseller, aku boleh jual utk dapat 100% profit (still kena tolak paypal fee dan monthly fee jd reseller). So kalau sapa2 rasa nak mana2 produk boleh bg tau. Beli dari link aku, then aku pulang balik net amount yg aku dapat. Actually TOS aku tak leh jual rendah dari recommended price, tp ni kira member2 diam2 sudah.. huhu.. sama je kalau korang bayar full pastu aku kasik 'hadiah'

    Besides aku ada scrapebox dgn diamond backlink (scrap dofollow backlink based on niche yg kite nak) dan SEO link dominator (automate backlink submission). Ni semua aku tak handle sebab aku bagi outsourcer aku yg buat. Aku bayar upah kat outsourcer aku tu everytime die run software tu semua. Utk plugin, aku ada 3 paid plugin. WP Robot (developer), WP Unique (developer) dgn Web Traffic Genius (unlimited domain license). Korang leh tgk kat sales website diorang apa plugin ni semua boleh buat.

    Utk webdesign atau apa2 kaitan dgn design leh pergi fiverr.com. Everything $5. 1 teknik rahsia (tak bape nak rahsia pun), camne nak dapatkan byk fan pd fan page or group kite, kat fiverr ada yg leh promotekan fan page or website kite kat fan or friends diorang yg beribu2 for $5. Memang seriously xsampai sebulan boleh lepas 10k fan. Ni kalau nak tarik trafik dari facebook la.

    Apa2 bg feedback kat sini. Aku dah cite apa yg aku boleh buat utk projek ni. So let's get started

    ReplyDelete
  15. Sekarang tetapkan niche apa yg nak buat. Nanti aku research guna Market Samurai.

    Actually kena outline dulu steps dan strategi yg kita nak buat supaya tak berserabut.

    Apa yg aku nampak secara asasnya

    1. Niche, keyword dan product research
    2. Setup website, blog, weblog, landing page or whatever necessary.
    3. Prepare content (set 1 hari brapa byk artikel)
    4. Article submission, bookmarking, ping dll
    5. SEO (method DS ada buat SEO ke?)
    6. Anymore?

    So sila tambah apa yg perlu ditambah.

    Kalau nak pakai self hosted wordpress, aku boleh sponsor webhosting sebab aku pakai hostgator reseller account. Macam DS ada cakap, die prefer wordpress cuma for the sake of totally no money out method pakai blogger. So aku ingat ok kot kalau pakai wordpress, sebab banyak feature yg menyenangkan kerja.

    Btw, aku ni pandai lead dan manage outsourcer je sebab aku bayar diorang dan aku ada hak nak jd bos. Tapi dgn member2 aku xpandai nak jd leader. Ubuntu aku rasa sesuai la. hehe..

    @silentfox,

    scrapebox ni ada learning curve. Kalau tak pandai guna silap hb website yg ko promote kena lempang dgn google. Software ni leh jd blackhat dan boleh jd whitehat. Since aku ni pemalas dan banyak benda lain nak buat (layan client kat email.. tiring...) so aku serahkan pd wingman dan sidekick aku yg handle.

    Bukak topic baru pun ok gak, stay kat topic ni pon ok gak. Terpulang. Yang aku tengok brapa kerat je post 1 hari kat topik ni. At least kalau topik ni gerak, nampak meriah sket. Tapi mcm aku katekan td, terpulang. Aku apa2 pun boleh

    ReplyDelete
  16. Apa yang Google Slicer ini buat?

    Wujudkan site baru atau sekadar membantu dengan maklumat-maklumat terperinci berkenaan improvement yang boleh kita lakukan untuk website kita??





    @Nezict

    Sebagai fellow friend yang sama-sama layan anime gila-gila dulu.. ini suggestion aku pada ko.

    Acne is good. Competitive but competitiveness is the key point to look for when searching for a niche. As long as it has nothing to do with weight loss.. dating or making money than it is good to go.





    Aku baru dapat Business Internet Formula (selling at $99 for review copy) to James' affiliate.

    Since both the Star brothers and Phoenixwunin give out a lot of positive reviews.. albeit some negative (seperti audio tidak clear dari penanya soalan).. aku put up some money and dapatkan produk ini.

    Impression aku.. this product is not teaching you about making money on the internet. It teaches you how to build an empire on the internet.

    Aku pun agak terkejut dengan cara dia buat free report tak sampai 5 minit sedangkan aku nak buat free report pun kena assemble full team aku dahulu. Dalam 2 jam baru siap.

    This is definitely a product to have.. a must have. Much even better than Mass Control 2.0 (MC 2.0 are for those who want to learn persuasive selling skill.. not for building an empire of auto-teller machine on the net).




    Dominant Star beritahu aku.. nezict dan beberapa yang lain disini ada BIF ini.

    Untuk nezict.. aku ada cadangan.

    Why not you tengok semua video tu sampai habis dulu.

    Kemudian tengok balik video 4.. and start buat niche marketing you while watching the video 4 at the same time.

    This might sound a bit of procedural which we always go against.. but after seeing James video.. I believe if you do it this way.. even someone newbie can have an internet business empire running in 3 to 4 months from now generating them at least $10,000 to $25,000 dollars per month. I'm serious!!




    @Kawan-kawan lain

    This is a good progress on you guys' part as well. Who knows maybe you all are much better than me even now?? Congratulations...

    ReplyDelete


  17. If these many people are doing it.. then you might want to include some paid methods as well.
    But I suggests leaving out the rest of PPC. Just for fun. Why not experiment it this way??


    Kalau nak bermula.. mesti ada fasa..
    Seperti mungkin..

    Fasa #1- Niche Selection (along with the products)
    Fasa #2- Niche Research
    Fasa #3- Keyword Research
    Fasa #4- Content Creation (maybe 5 articles will do)
    Fasa #5- Blog creation (preferably Wordpress on SEO friendly theme)
    Fasa #6- Technical Setup (Clixtale / Crazyegg, Google Analytics, feedburner etc)
    Fasa #7- Creating Website / Landing Page (that is.. if you felt like conquering the whole niche and pie for yourself)
    Fasa #8- Launch (Start bombarding article directory with articles..focusing SEO and related stuff)
    Fasa #9- Analyzing (do some check-up and see which part can be improve)
    Fasa #10- Outsource the whole niche to 3 or 4 people (it seems to my amazement our good friend Dominant Star only has one people to do the job.. that is writing and publishing the articles.. and he is still making a killing.. I wonder what can 4 outsourcers do then.. a thing to ponder right? )

    Just so you all know.. this is the exact methodology of phases that Dominant Star just explain to me. The hybrid method of his free methodology combined with James' BIF techniques that yields him enough money to spend for at least a couple years without worries.


    Aku bincang dengan dia.. dan aku dapati teknik ini sebenarnya bagus. Tiada apa-apa yang advance.. but fokus pada pembinaan empire yang kukuh di dunia internet. Boleh dilakukan dalam bentik satu niche 30 hari.
    Infact Fasa #1 sehingga Fasa #8 hanya memerlukan 3 hari. Cuma sahabat kita DOminant dan Crimson lebih suka untuk duduk main-main sahaja.. Dominant dengan dunia kenderaannya dan Crimson dengan Ace Combat 6 nya. Jadi dari 3 days action plan ia terus menjadi 30 days action plan.

    Simply to say.. these methods are good even for those with shoe-string budget. As long as you are willing to both.. 1) handle it yourself and 2) have your content at the mercy of free sites like blogger.
    No PPC are involved at all...




    Why not I gave some suggestion.. apa kata you all buat group buy untuk theme-theme Wordpress yang SEO-friendly. That way all of you can use it yet at the same time you are not violating any rules at all. Sounds good?? Dari Islam perkara seperti ini dibolehkan bukan?



    Oh.. Dominant Star berkata.. siapa boleh cari pada dia seorang outsourcer murah yang bagus.. dia belanja sate kajang sedap. Aku rasa dia dah kesakitan sikit dengan beberapa ghost-writer yang dia upah. I told him he should find someone for long term basis. He didn't listen..

    ReplyDelete
  18. Hari 1
    ======


    Hari satu kerja pun mudah sahaja.


    Apa yang ko akan buat pada hari pertama adalah buat keputusan tentang produk apa yang ko nak jual.

    Ada banyak cara bagaimana nak pilih produk. Aku rasa aku boleh buat satu e-report 40 muka surat khusus untuk pilih produk saja.

    Tapi hari ini kita jangan peningkang kepala sangat. Kita hanya tumpu pada market Clickbank sahaja.

    Jadi kerja ko hari ini adalah pergi Clickbank, search marketplace disitu dan pilih produk yang betul-betul ko nak promote.




    Just as a 'on-the-go note'.. aku akan berikan sikit pointer untuk produk yang ko nak pilih.



    First.. tengok pada 'gravity' produk itu. Nombor itu tentukan berapa banyak orang yang dapat sekurang-kurangnya satu sale dari jualan produk itu. Kalau nombornya atas 75 maknanya ramailah yang jual. Itu bermakna produk itu berdaya saing dan berkebolehan untuk dijual (prinsip asas keusahawanan). Kalau gravity atas daripada 500, maknanya 500 orang yang jual.

    Sesetengah orang mencadangkan antara 20 ke 100.. dan asalkan bawah 100, tak ada masalah. Tapi aku pernah cuba promosikan produk 150 gravity ke atas dan keputusan agak memberangsangkan. So aku rasa tak ada masalah kalau nak cuba. Sebab method kita ni.. tidaklah terlalu restraint pada competition.



    Second.. elakkan tiga niche ni. Iaitu:
    -Weight Loss
    -Internet Marketing / Make Money
    -Dating

    Banyak sebab.. misalnya dating tu syubhah. Tak berkat rezeki nanti susah kita berdua (aku ajar susah.. ko buat susah.. kat akhirat maksud aku). Reason lain adalah saturation. Tiga-tiga niche ni dah over saturated dengan sangat melampau.. aku tidak kata mustahil nak buat sale.. tapi sangat susah.



    OK.. lepas dapat produk.. apa nak buat?

    ReplyDelete


  19. First.. pergi Ezinearticles.com dan dalam search box tu.. type 'product name dan review'. Cubalah dengan variasi yang berbeza. Misalnya:

    -Fat Loss 4 Idiots review
    -reviews of Fat Loss 4 Idiots
    -Fat Loss 4 Idiots reviews
    -review of Fat Loss 4 Idiots

    dan sebagainya ikut idea ko.

    Di bawah page tu ko akan nampak 'recently published articles', 'most viewed articles for the last 90 days' dan 'most published articles for the last 90 days'.

    Cuba go through 'most viewed articles for the last 90 days' dan tengok berapa banyak view yang ada. Kalau ko jumpa articles yang ada view lebih dari 3000 ke atas, maka itu petanda niche itu memang bagus dan ramai yang berminat. Bila ramai berminat, itu bermakna 'THERE'S MONEY TO BE MADE IN THIS NICHE!!'

    Bookmark page article yang 3000++ tu sebab kita mungkin akan rujuk balik kelak.



    Next.. pergi Yahoo! Answers dan search soalan yang ko rasa-rasa product ko boleh selesaikan. Kalau ko nampak banyak soalan yang produk ko boleh selesaikan.. maknanya ko dah pilih satu produk yang cukup-cukup bagus. Perhatikan juga samada orang-orang yang menjawab soalan-soalan dalam Yahoo! Answers tu ada tinggalkan link ke produk dalam jawapan mereka. Kalau tak ada, silap haribulan ko boleh buat sales dengan hanya link-link dalam Yahoo! Answers jer. Kalau ada.. competition stiff sikit la.


    Ada lagi step-step yang perlu dibuat untuk research.. but usually aku just stick dengan ini saja sebab time efficient. But kalau naluri aku suruh buat more research.. aku akan buat lebih dengan method-method lain (including Quantacast, Amazon, forum, twitter, alexa, dummies dan sebagainya).

    Tapi kalau buat research yang advance ni.. memang akan makan masa sehari suntuk so aku just stick pada step-step yang aku dah outline di atas.. kecuali niche PPC. Kalau PPC then aku mungkin akan buat advance research sebab ia akan melibatkan banyak duit. Tapi method kita ni percuma saja.. so just stick dengan apa yang aku outline dulu.

    Apa yang penting.. TAKE YOUR TIME!!

    Pemilihan produk yang betul seriously penting. Kalau ko buat secara rushing.. ko akan buat sales tapi mungkin takkan sebaik apa yang ko sepatutnya perolehi kalau ko spend masa sebaiknya.

    Itu saja untuk hari ini. Bersambung esok...


    *Pastikan ko dapat siapkan kerja ni dalam satu hari.. kalau lewat tak apa tapi jangan la selalu bertanggung. Tak baik untuk motivasi diri.

    ReplyDelete
  20. Market Research
    Keyword Research
    Product Creation
    Product Graphics
    Sales Letter Page Design
    Sales Letter Copywriting
    Technical Setup
    Product Fulfillment
    Customer Support
    Affiliate Program Management
    Content Creation
    Auto-Responder Series
    Email List Management
    PPC Management
    Social Media Management
    SEO Backlink Building

    ReplyDelete

  21. Mutt, aku tak join. Tapi aku jenguk2 tgk korang. orayt..?
    n aku anta mamat outsider tu. dia dah lame tak meng-IM nie. bz hal ape tah mamat tu.

    so nak kasi die panas balik, aku srh die join korang. boleh kan..?

    =============================================================================================
    ini aku kasi korang kywrd2 yg dah aku trace, atau sniffing..
    err.. ok ke term tu..? redah je la kan.. aku mmg nk buat, tapi nmpk korang bersungguh, so kasi je la kt korang..
    korang pilih la ok. since kywrd2 ni aku dah lama research, aku re-research blk utk update.

    ## aku buat simple research, tk dpt go depth psl aku on9 kt cc. tools nk wat detail research ada dlm pc.
    rumah aku trbkr tempoh hari, tu psl on9 kt cc jea. rating aku bg kt bwh tu, drp pndngn aku ja. maybe mutt boleh try terjah dalam2 sikit.


    keyword - how to get pregnant
    source - http://www.google.com/#hl=en&source=hp&q=how+to+get+pregnant&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=c78e48b898b2787e
    volume searches last mnth - 450,000 (asal aku rasa mcm byk sgt ni. try re-check sapa2)

    analysis :-
    ada 4 site drp article directory, articlebase ngn buzzle. EZ pn ada kat 2nd page.
    byk drp article directory. good indication i shall say.

    ada ads kt tepi tu. tp average cpc pun cm ok je..
    yg 1st spot, at this moment, pun baru je rank masuk 1st page ni. masuk2 pn dpt 1st spot terus. baru 16jam lepas msk.

    rating - doable

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    ReplyDelete

  22. keyword - how to get pregnant fast
    source - http://www.google.com/#hl=en&source=hp&q=how+to+get+pregnant+fast&btnG=Google+Search&aq=f&aqi=&aql=&oq=how+to+get+pregnant+fast&gs_rfai=&fp=c78e48b898b2787e
    volume searches lst mnth - 14,800

    analysis:-
    spot no1 drp buzzle, pastu ada squidoo, ada hubpages.. ada web 2.0, pun salah 1 indikator yg baek punya utk tembus kywrd ni.. blogspot pun ade. 2nd page die pun byk article sites, web2.0.. ok ni..

    pun ada 2 ads adword kt tepi tu.

    rating - easy

    --------------------------------------------------------------------------------------------------

    keyword - ways to get pregnant
    source - http://www.google.com/#hl=en&source=hp&q=ways+to+get+pregnant&btnG=Google+Search&aq=f&aqi=&aql=&oq=ways+to+get+pregnant&gs_rfai=&fp=c78e48b898b2787e
    volume searchs last mnth - 27,100

    analysis :-
    keyword ni terbaik gak. tgk top spot dia ada hubpages,2 plak tu. ada keyword rich domain, mcm Gsniper. pastu ada EZ,ada AssociatedContent yg mane tu adalah article site.

    tapi tkde adword ads..

    rating - easy

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------

    mutt or someone, tlg research prodct pregnant kt sini,
    http://www.clickbank.com/mkplSearchResult.htm?dores=true&includeKeywords=ways+to+get+pregnant
    http://www.waystogetpregnant.info/ <<-- ni mcm best je tgk salespage dia. headline dia pun attract aku..

    ReplyDelete
  23. kita tgk jap.. kalau ikut pemahaman aku.. korang nak jadikan case study ni sebagai sesuatu yg korang
    boleh rinse and repeat... a system.

    OK gak tu.. system ni boleh korang sharing dgn keluarga korang nanti.. kalau ada sepupu sepapat yg x de
    keje tapi nak mencari keje.. introduce diorang dgn system ni.


    Kita tgk dulu apa kelemahan orang2 baru dalam IM ni..

    Paling ketara aku nampak adalah:


    1) Tak tau nak pilih niche mcm mana.

    So.. kita tunjuk step yg cukup2 detail dlm aspek nih. Ramai IMers veteren setuju.. part paling
    susah and merimaskan adalah nak pilih niche dgn produk la.

    Kena cover Clickbank as a whole.. and then non-clickbank affiliate program.


    2) Nak buat website.

    Kena cover yg detail gak.

    Soalan biasa kita dengar.. wordpress ke apa ke? Plug-in apa?
    Blablabla..

    Utk ini aku ada satu solution cukup2 best untuk korang try.

    Dalam Business Internet Formula.. video nombor 7 dan 8.. cover aspek ini dengan
    kadar ke'detail'an yg cukup2 mengkagumkan.. sampai ke tahap budak 5 tahun pon
    boleh buat website yg gila bapak perrgghh yg belum tentu veteren IM'ers boleh buat.

    Mmg gila detail. Ilmu mcm tu belajar melalui pengalaman setahun setengah baru dapat..

    Aku tahu pasal aku kasi anak aku try.. dia buat website cantik punya.. semua based on
    video 7 & 8 tu jer.

    ReplyDelete

  24. Platform Wordpress.

    Since korang ramai dlm ni.. aku ada suggestion:
    - Apa kata korang.. tgk video 7 & 8 tu.. and then detailkan sehabis detail prosedur
    pembuatan website dia melalui Microsoft Word or PDF?? Siap gambar kalau nak sempoi
    but kalau nak siap gambar that means korang kena buat website korang sekali...

    Boleh jadi 'Beginners Guide for Making Website: Be an Expert in 5 minutes!!' punya style..


    - Video2 BIF tu cukup2 bagus. Tapi lacking dalam satu aspek ni yg aku rasa mutt cukup2 faham..
    sbb dia dah study video James ni semenjak dulu lagi. Iaitu aspek presentation.

    Gila boring... aku boleh dua kali tertidur depan PC time tgk video #2 ngan #3 tuh. Sib baik
    video 4 ke atas agak happening. Video #1 aku skip terus.. boring donnn...

    Apa kata.. cari sorang outsourcer.. subtitle kan semua video2 tu.. then distribute subtitle tu
    among yg ada BIF ni.



    @ubuntu90

    Ada tempat lain.. bukan article jer.. but main task dlm action plan yg aku experiment itu adalah
    bombardment article.

    Squidoo, hubpages etc tu ada gak. Ping bersepah2... Yahoo! Answers kalau boleh sampai 2 to 4 sehari..
    tapi PPC mmg langsung x de.

    List pon belum.. aku rasa kalau aku start main list mmg peningkatan byk.. cuma skang masih malas nak
    buat..huhu..

    ReplyDelete

  25. Since bro Dominant ada cite pasal Yahoo Answer, aku penah buat sales dgn Yahoo Answer je. Modal outsourcing $10. Keje mamat India tu pergi jawab soalan pasal niche aku (abs workout) sampai 10 hari. Mula aku tulis 3 artikel submit ke hubpages, zimbio dgn articlebase. Dgn $10, aku suh outsourcer pergi buat social bookmarking ke 25 dofollow SB site ke setiap article. Pastu setiap hari sampai 10 hari jawab 5 Yahoo Answer link back ke 3 article secara random. Within 10 hari tu dapat buat few sales. Sayangnya, mase aku migrate hosting aku ke reseller, aku terdelete landing page aku dan tambah sengal aku lupe link article directory aku dgn login detail sekali sbb tibe2 bz dgn client punye order. Mase tu aku xpaham pon sangat pasal article marketing. Saje2 test sbb terbaca artikel mana tah.

    ReplyDelete
  26. Ya.. ko akan naik taraf terus jadi un-official sifu above everyone else.

    Apa yg control one's reputation is knowledge... but truth be told I don't care about it at all.
    Apa yg control one's income per day is how the knowledge is implemented... ini yg kita nak.

    Ko paham knowledge tu semua.. ko mcm seorang cikgu yg ada knowledge tapi x tau nak pakai. Fresh graduate la.
    But once ko implement benda tu semua dlm projek korang ni.. experience datang.

    Always remember this.. learning is always 30% by book / teacher and 70% by experience.

    Sbb tu ramai orang beli produk hebat ntah hapa hapa tapi sesen pon x wat.
    Sbb 70% tu missing.

    Ko khatam BIF dulu baru start kerja..
    Ko dah ada 30%.. kerja tu akan beri ko 70%.

    By end of this year ko sendiri akan mampu untuk bina empayar business internet ko yg generate
    paling koman $10,000 to $15,000 dollar per month. Kalau still gagal meh aku datang kat ko
    then ko sepak aku.



    Environment dah tepat.. asalkan ko duduk sini dan tak menyelinap di forum2 lain insya'allah
    faktor environment x kan pengaruhi ko sangat.

    Aku melawat IM forum malaysia baru-baru ni dan tengok situasi dlm tu.






    And then... ada satu feeling pelik ni.. rasa mcm enough dah.
    Either that atau aku tetiba rasa mcm certain things yg selalu
    mudah jadi susah.

    Sama mcm Bahasa Inggeris.

    Kalau ko duduk kampung pedalaman ko dianggap sgt2 hebat kalau ko terrer
    ckp BI.

    Tapi di bandar besar mcm KL and Bangi ni.. ko dianggap sampah kalau ko
    gagal bercakap BI dgn FLUENT!!

    Forum IM Malaysia punya environment berpuas hati dgn ala-kadar saja. Aku x nafi ada geng2
    generate RM50,000 lebih yg lurking di situ... aku kenal a few though not really rapat.

    ReplyDelete


  27. Environment diorang buat aku rasa even $50 per day pun susah nak capai.

    Sbb tu Phoenix wujudkan Tanya@Putera thread ni.. long before that time
    dia and aku dah pun ada good standing dlm forum ni.. so it is not hard
    to garner interest.

    Reason being we want to create an environment yg betul2 suitable dgn
    matlamat 'the sky is the limit'. True enough.. kalau ko kawan dgn bebudak
    yang buat $1000 per day mcm Crown dan Arissa.. $1000 is not hard for you at
    all.

    But kawan dgn orang yg tiap hari komplen $100 per day pun dah cukup susah..
    ko akan dapati walaupun ko usaha mcm mana sekali pun.. $100 per day mmg susah.

    Aku x pasti kenapa but IM is veeeeerrrrryyyyyy environment driven.

    Penting bai aspek ni.

    Ko ikut ckp aku.. then buat kerja.

    Action plan yg aku story kat ko tu nanti aku akan integrate kan kat mutt.. dia akan
    distribute as he sees fit.

    Matlamat kita untuk niche ni adalah at least $100 dollar per day.

    But!!
    I won't interfere much. Mcm landing page setup tu.. ofcourse ada strategi dia..
    but we'll see. Kalau x bukan namanya experience la.




    And yes.. as of now it seems blog type LP is much more converting.
    Especially for those doing SEO / article marketing.

    Direct response / review LP are more catered towards PPC.
    I don't do any now.. and if I do need some.. I just opt for iFrame.

    Most website out there can be hijacked with iFrame easily and
    they will be more than happy to allow it as long as you make them money.

    Tapi ada sesetengah affiliate (especially from CJ) yg x suka
    site diorang di iFrame kan. Well..understandable since they are big
    company.

    But there are some small time merchant with a very good product yg
    juga x nak website diorang di iFrame kan. I call these people retard
    and generally avoid promoting anything for them.

    ReplyDelete