banner

Sunday, September 1, 2013

Budak Kelantan Terer Buying Ads Text

bro.. ko dah tgk lom isu clickbank yg aku gtau tu..?

just in case ko tk tgk lg, cbe usha ni, ape kene nih..

brader kite ade gk yg dah cek, da try beli, yes, as reported, mmg betul sales tak di rekod kan..

ape kate ko..???



Don fret Ubuntu.. rilek.

About Crown:

Crown's case is a bit special. We have sort it out.. and already know why Clickbank doesn't want to process his order. It's a bit tricky to explain here.. afterall his method pun banyak yang pakai trick dan tak di approve oleh Clickbank. Ko contact dia directly kalau nak tahu.. or maybe dia sendiri akan address isu tu later di Area51.

Aku takkan cerita disini sebab aku tak nak encourage warga Putera gunakan method tricky dan sebagainya (black hat method etc...) dalam buat sale (aku sendiri pun tak pernah guna method-method camtuh.. call me skima.. but kalau Clickbank kata jangan.. memang aku takkan buat).

Anyway.. that's about Crown.




Here's the answer to your question directly Ubuntu:

These Clickbank problem threads pop up all the time but there's rarely any real correlation or merit to them that I've seen. You gotta realize most of the people who jump on threads like that are typically only going to be ones that are noticing a drop, which could be for a vast number of reasons.

It's been slow with Christmas approaching, but that's normal and to be expected. After the 15th of Dec, a lot of things tend to drop. From what I can see from my own account, plenty of Clickbank sales is still coming through, even today. One thing I will say though, is CB uses more than just cookies for tracking and occasionally has reporting issues...so what can happen is some sales reporting on a delay by a day or two. I've seen that happen with one of my own purchases under my own link (Affiliate Prophet).

To actually confirm that nothing is wrong.. I've bought $5 bucks a day ebook using my own link and TID.. and everything seems totally fine.



QUOTE (cyberfly @ Dec 17 2008, 10:53 PM) <{POST_SNAPBACK}>
soalan mini encik wunin...

kl micro niche tu, camne kita boleh tau micro niche tu profitable?adakah dengan try n error?
sbb micro niche mungkin takde forum / kurang search nya.kl salah tolong betulkan smile.gif


Cyber,
Aku tak encourage ko buat niche yg takde forum bro. Kita takut tak cukup traffic kelak sebab dari pengalaman aku.. takde forum means niche tuh tak cukup ramai. 

But then.. kalau ko yakin ko balun jer.

Pasal sekarang ni pun aku banyak buat niche yg takde forum pun.. and everything seems to be fine.


Just a side note... lately lots of my niches products are not from Clickbank anymore. Aku dah start venture ke network-network lain dan mula promote physical products. Just nak inform korang bahawa produk yang boleh di promosi bukan sekadar datang dari Clickbank jer. Banyak produk lain di internet korang boleh promote.

But clickbank is ok. Nothing wrong.. in fact it might still be the best. Aku cuma nak nyatakan bahawa even without clickbank possibilities untuk earn money di internet adalah tak terbatas.




QUOTE (filzan @ Dec 17 2008, 11:43 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Ok. aku tak join lagi WA, so aku tak tau ttg Top Listing kat WA tu.. tapi ttg cara manual yg phoenix mentioned kat atas tu.. aku rasa mgkn tak berapa tepat.. sbbnya w/pun kita guna google.com utk search keyword kita tu tapi oleh kerana kita menggunakan IP dari malaysia, so ads yg keluar mgkn hanya beberapa saja disebabkan mgkn beberapa org ni saja yg include Malaysia dlm dia punya campaign.. so mgkn adalah 2 -3 ads.. (depend niche)

Alternatively.. dekat Adwords--Tools--Ads Preview Tools ... So aku try guna ni.. nampak lebih tepat sbb kita boleh target negara mana yg kita nak tgk ads yg appear dan pada kedudukan or page berapa ads kita appear.. contohnya aku guna google.com.. aku taip keywords how to train your dog aku tgk ada 1-2 ads jer.. tapi bila guna Ads Preview Tools tu.. aku taip kw yg sama.. penuh kat tepi right side bar tu.. ada more sponsored links lagi.. biasalah ramai org biasanya target negara2 spt US, UK, Canada, EU.. dll tu je..

So bolehlah research diorang punya ads copy..

Selamat mencuba..

my 2cent.. correct me if I'm wrong..



Yup.. method ni superior dari cara aku pakai. 

And aku totally forgot about clicking ads via Google search engine tuh. 

Follow cara filzan ni.. sbb kalau klik directly through Search Engine.. owner ads kena bayar so memang kita nampak macam dah aniaya owner ads pulak. 

Good tips filzan smile.gif


QUOTE (zam_bajet @ Dec 18 2008, 02:40 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Salam...

Ok firstly, many thanks to Phonenixwunin di atas penerangan yg diberikan ttg Top Listing Keyword tu.. yang penting aku dah tau ape function dia..

Haa..aku ada lagi nak tanya.. mesti korang bengkek je asik aku je tanya kan..haha.. takpe2 ..kali ni aku post gambo ttg permasalahan aku plak.. tanak kasi korang boring ngan soklan sempoi2 aku lagi..

Amik ni..

Ok masalahnya kat pic yang aku post ni ialah..
Awat tinggi benor harga keyword untuk sekali klik yang aku tunjukkan tu..?? Adakah disebabkan aku buat Direct Linking??

Kalau ada support dengan Landing Page.. Keyword tu akan jadi rendah ke??
Aku punya keyword2 kat atas ni yang RM2 ke atas suma tulis Ads Show? : NOMemang la no.. bajet ciput ..buat Direct Linking plak tu... sadiss.. sadisss...

Kalau ada tulis Ads Show? : YES haa.. tu mmg target info searchers punya.. kompem.. mmg nangis la kalau
dorang klik ads korang..

Thats all je la..

Thanks.

Man


Ko letak semua keyword tuh dalam satu adgroup ke?? If possible jangan lebih 5 per adgroup.

Ko guna RM.. so minda aku jadi keliru sekejap.. sebab aku calculate guna USD.

Kalau tinggi.. mungkin sebab Quality Score rendah sangat (in this case.. ko kena check berapa relevan landing page ko / merchant landing page kalau ko direct linking)

atau mungkin sebab keyword ko general sangat??


Anyway.. aku nak address another thing.. soalan kepada ko balik.

Kalau ko customer.. adakah ko akan taip keyword-keyword tu kalau ko nak berhenti merokok??

Soalan kedua.. adakah ko akan taip keyword-keyword macam tu kalau ko nak BELI PRODUK untuk berhenti merokok??



Aku pernah tolong jiran aku buat niche panic attack and stop smoking.. and dari research yang kami buat waktu tuh... keyword-keyword yang ko bid sekarang ni takkan mendatangkan even satu sale pun pada ko. Ko sekarang ni hanya dapat info-searchers jer.. dan bukan buyer.

But then aku tak pasti plak sebab aku tak pernah dive into stop smoking. Tapi aku rasa keyword yang ko bid sekarang ni mungkin akan result in no sales at all.

Just a hunch though.. so I might be wrong.



Suggestion aku by the way:

1. Ko kaji lebih medalam tentang market ko. Cari keyword yang long-tail lagi.

2. Group kan adword ko ikut theme macam yang Kyle and Carson ajar. Contoh mungkin boleh group kan mcm:

Adgroup #1 - Ways Quit Smoking
ways to quit smoking
best ways to quit smoking
[ways to quit smoking]
[best ways to quit smoking]
"ways to quit smoking"
"best ways to quit smoking"

Adgroup #2 - How Stop Smoking
How to stop smoking
How do I stop smoking
[How to stop smoking]
[How do I stop smoking]
"How to stop smoking"
"How do I stop smoking"

Adgroup #3 - Quit Smoking Marijuana
Quit Smoking Marijuana
How to Quit Smoking Marijuana
Method to Quit Smoking Marijuana
[Quit Smoking Marijuana]
[How to Quit Smoking Marijuana]
[Method to Quit Smoking Marijuana]
"Quit Smoking Marijuana"
"How to Quit Smoking Marijuana"
"Method to Quit Smoking Marijuana"

Adgroup #4 - Quit Smoking Naturally
Quit Smoking Naturally
How to Quit Smoking Naturally
Ways of quit smoking naturally
Method of quit smoking naturally
[Quit Smoking Naturally]
[How to Quit Smoking Naturally]
[Ways of quit smoking naturally]
[Method of quit smoking naturally]
"Quit Smoking Naturally"
"How to Quit Smoking Naturally"
"Ways of quit smoking naturally"
"Method of quit smoking naturally"


Tengok macam mana aku compile...

Adgroup #x - Theme dia... lagi banyak perkataan lagi bagus.. but lowest 3 sahaja. Kalau 2 atau satu selalunya terlalu general
Keyword-keyword.
Letak ketiga-tiga matching.


just a couple contoh jer. But even keyword yang aku compile ni pun tak cukup bagus lagi. Do more research and see keyword mcm mana yang akan attract buyer.


QUOTE (BakAku5sen @ Dec 18 2008, 02:54 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Ello..

Just nak tanya opinion...aku ada wat research produk kat clicbank and bila search tu jumpa la product yang related. so setahu aku, kalau product ni mempunyai gravity yg rendah, so ianya berpotensi untuk kita promote coz kurang saingan advertiser kat adwords(entah betul ke tak pahaman aku..hehehe).. Masalahnya aku kurang paham ckit/banyak cemana nak tau produk ni betul2 sesuai dan mempunyai pembeli???...bleh ke kita nak tau jumlah@peratusan customer yg telah membeli produk ni berdasarkan penyataan kat clikbank tu? Ataupun hanya dr kedudukan popularity tu jer kita dah tau produk tu laku ke idak...

contohnya macam produk clickbank kat bawah ni. hope sape2 bleh tolong bagi opinion or advise.

Thanks smile.gif

1) Soccer Bet Winning System. 70% Commission: Earn 48$ Per Sale 8% Sales-converting Rate. Winning System Provides Tips To Make Big Profit In Soccer / Football Betting.
$/sale: $43.21 | Future $: - | Total $/sale: $43.21 | %/sale: 70.0% | %refd: 100.0% | grav: 0.75
view pitch page | create hoplink


Gravity 0.75.. bermakna produk ni hampir tiada orang yang promote dan berjaya buat sale. Pasal zero.. so rasanya tak ada pun. Kalau ada pun sale.. kemungkinan besar owner product yang buat.

Suggestion saya adalah saudara abandon jer product ni.. cari something yang lain. Saya ada addressed benda ni sebelum ni.. but mungkin dah hilang entah di page mana.

Suggestion saya yang satu lagi (ini juga method yang saya guna selama ni) adalah cari gravity of at least 100. Jangan takut dengan competition. Kalau kita cukup relevant dan target hot buttons dengan tepat tak kira competition sampai 1000 pun kita masih boleh menang mudah.

No comments:

Post a Comment