banner

Sunday, September 1, 2013

Melayu Pertama Pakai Fair Lady 350Z

Okay.. assalamualaikum semua.. apa khabar..

Tadi baru lepas layan Code Geass... oh man.. what a suxxx
ending. Hampeh.. aku follow cerita tuh punya lama sampai 
2 tahun.. ending dia camtuh jer. Sungguh bangsat sekali 
Sunrise..

Oh well.. aku figure Sunrise dah tak boleh nak keluarkan
cerita yang sebaik Gundam Seed dan Code Geass R1 dah..

What a shame.. they put too much emphasis on action model
and at the same time leave the quality of the story to crumble
to pieces.




Hari ni.. takde gambar perempuan.. pasal aku tgh pening nak sort
each one by one dalam folder aku.. so instead.. kita tgk 
something yg lebih inspiring skit.

Huhuhu...



Amacam?? Lawa tak?? My personal favourite (aku tak cakap apa-apa ttg owner
dia.. lalalallala)

But seriously.. my personal favourite tuhh.. lagi best dari Audi TT FSi yg 
hampeh dan slow. 300HP under the hood making Audi TT and Phoenix's RX-8
crumble in terror.. hahahahaha.. Nismo Bodykit lagi tuh.



So.. lawa kan kereta dia?? Ada rasa cam nak pakai tak??

Tak ada?? Cheh.. kalau tak ada berambus dari forum nih. Berani menghina 
kereta ni..



Hmm?? Oh.. ada pulak ye?? Hahaha.. bagus.. bagus. 

So.. korang teringin nak pakai kereta ni kan??




Tapi mcm mana?? Niche marketing??



Mestilah niche.. aiseh.. kalau bukan niche buat apa aku story dalam
nih.

But.. sekarang kita akan sembang something yg lebih powerful yang
boleh buat competitors korang tersembam dalam longkang.

Kita akan sembang tentang something yg cukup-cukup powerful yang boleh 
buat millions of dollars overnight.

Kita akan sembang tentang something yang.. err.. hebat la (kehabisan idea untuk 
vocabulary yang power.. kohkohkho).



Apa benda tu ye??


Well.. jengjengjeng.. introducing.. drumroll...



LIST BUILDING!!!



Hahaha...

Huh?? Tak excited langsung??

Hohoho.. aku faham. Korang biasa dengar tentang list kan?? Especially
brader thereds.. confirm biasa dengar. So korang rasa this is nothing
and korang pandang remeh pada list kan??



Tahukah anda.. 

Aku berjaya buat USD 144,430 dalam masa dua hari saja.. semuanya sebab 
list jer.



Haa.. nak pandang rendah lagi??

kokohkohkhohkoh (bangganya aku..)

OK la.. enough with pre-assumption.


Jom kita mula.




Bila sebut ttg list.. ada dua perkara lagi yang usually di associate kan
dengan menatang ni... iaitu; autoresponder dan.. email marketing.


So.. apa semua nih??

Yang sebetulnya.. list dan autoresponder tuh.. kepala besar dia email marketing
la. 


Ia merupakan sub kepada topik email marketing.



Jadi.. jom kita fahamkan dulu apa semua benda nie??






DEFINITION
===========



Email marketing adalah satu bentuk cara lain untuk kita buat promosi 
sebagai seorang affiliate. Caranya mudah.. kita akan type email.. dan kita 
akan hantar kepada senarai email yang kita dah ada simpan. Senarai email-email
ini kita gelar sebagai list.

Faham tak??

List adalah merupakan senarai email-email prospect yang kita sudah simpan
dgn kebenaran tuan puanya email (so isu spam tidak wujud dalam hal ni). Mcm mana
kita nak dapat senarai 'list' atau email-email ni?? Ada banyak cara.. tapi sekarang
bukan masanya untuk elaborate.

Bila kita ada list.. kita perlukan suatu sistem untuk sort, kumpul dan organize semua
list-list yang kita ada tu betul tak?? For that purpose.. maka kita akan perlukan
Autoresponder untuk menguruskan segalanya bagi kita.

Antara tugas-tugas autoresponder ini termasuklah menyelia senarai email yang kita
ada atau lebih dikenali sebagai 'list'.. mengawal.. organize dan juga the best feature
yang autoresponder ada.. iaitu.. menghantar email bagi pihak kita.. kepada semua
senarai email tuh atau list.. pada kadar yg luas dan massive. Maknanya.. kita tak 
perlulah type satu-satu email address manually dalam Yahoo!.com or whatever.. memenatkan 
kita jer. 


All we have to do is to type the copy of the email we want to send.. and the autoresponder.. 
will send that copy to all of the list inside the autoresponder database (list tu lah).


So katakan aku ada 10,000 lebih email lists.. autoresponder akan menghantar email aku 
tu kepada semua 10,000 email address yg wujud dalam database autoresponder aku aka list.


Basically.. autoresponder adalah satu sistem.. yang boleh menyimpan email prospect korang..
dan menguruskan email-email tuh.. maybe korang nak kasi free content or gift pada diorang..
or perhaps korang just nak buat sales pitch atau promote benda pada list korang. Whatever 
that has something to do with email marketing will be handled by autoresponder.


For market Malaysia.. aku tak tahu apa sistem yang digunapakai..

But usually kami guna AWeber atau Getresponse. The rest aku sendiri dah pernah pakai
banyak.. but none of them left as a satisfied user laugh.gif









How Does It Works??
===================




Cukup mudah..

Korang pernah tak pergi mana-mana website.. yg minta korang type kan 
email and first name korang dalam satu form yg disediakan?? Tak kiralah
samada korang baru lepas beli something di internet ke.. masuk website
tuh untuk dapatkan benda free ke.. or whatever la. 


Bila korang masukkan email address korang.. dan juga first name korang..
maka automatically korang akan masuk dalam list tuan punya laman web tuh.


Maka selepas itu.. bergantung kepada tuan punya list lah.. camner dia nak
layan korang.



Emm.. for those who never see the thing I'm talking about.. here it is:



Nampak form tuh?? Itu la tempat korang akan masukkan email dan first name korang.


So.. lepas email tuh dah ada pada tuan punya laman web... dengan bantuan autoresponder
dia.. dia akan mula menghantar email demi email kepada korang. Bergantung kepada tuan
punya laman web atau tuan punya list tersebut.. dia boleh hantar whatever it is yang
dia nak hantar kepada korang.

Sometimes benda yang dihantar tu bagus.. sometimes dia akan promote produk yang
berkaitan dengan niche dia buat.. whatever.

But how do we.. specifically I.. monetize from this??



Basically.. kita akan kumpul email orang ramai dalam sesuatu niche tuh.. and kita buat
duit daripada list email-email tersebut.

How??


Assuming seorang mamat nama Lelouch Vi Brittania.. dia buat niche 'Forex'.


So this is how he will do it (this is from one perspective / angle only.. feel free
to experiment with other perspective or angle as you guys feel like to)..


First encik Lelouch akan buat satu web page untuk drive traffic. Instead of dipanggil 
Landing Page.. this web page akan dipanggil sebagai Squeeze Page.

Squeeze Page adalah satu term khas yang merujuk kepada web page yang kerjanya
khusus untuk capture email prospect.. or from now on aku akan refer sebagai lead.



Kemudian.. dia drive traffic yang berminat dengan niche dia tuh.. kedalam squeeze page
dia.

Dia akan cuba dapatkan orang untuk masukkan email dalam squeeze page dia.

And then.. bila dah berjaya.. autoresponder dia akan mula menghantar email
khusus promosi product berkaitan Weight Loss kepada lead / prospect tadi.

Bila prospect beli.. maka dia buat duit.

It's as simple as that.






Unfortunately... 99% internet marketer.. hahaha.. especially.. jengjengjeng.. semua yang
main dalam pasaran Malaysia.. approach this the wrong way.

Fufufuf.. kukuku.. kohkohkohkoh..


Tahukah Anda:
Internet Marketing Expert telah menetapkan satu standard.. yang mana jika sesuatu amount
email itu dibuka adalah 30%.. maka itu sudah cukup baik.


Maknanya..
Katakan PinguSpy ada 10,000 email dalam list niche khusus 'Weight Loss'.. 


Dia hantar satu email.. dan autoresponder akan hantar kepada kesemua 10,000 email 
tuh la.

Assume.. daripada 10,000 tuh.. 3000 dibaca oleh tuan punya email aka prospect.

Maka 30% standard telah dicapai.. dan PinguSpy pun happy sebab peratusan email
dia dibaca versus email dihantar adalah tinggi berdasarkan standard rasmi (ntah 
sapa buat ntah lah) internet marketing.


Daripada itu 30% (3000 email yg dibaca).. internet marketing standards yang aku banyak baca
dalam Warrior Forum dan DigitalPoint dan beberapa forum internet marketing lain (termasuklah
Malaysia punya) bersetuju bahawa 40% click-through rate adalah cukup bagus dan dahsyat.


Apa maknanya tuh??

Maknanya.. 1200 orang daripada 3000 orang.. klik pada link yang ada dalam email tuh (link yang 
for sure refer kepada produk untuk dijual or whatever link lah).


Suatu term yang korang kena tahu juga adalah LTC (List-to Click). Di coined oleh 
Alex Edevane (rasanya.. silap sorry laugh.gif ).. LTC merujuk kepada
peratusan orang yang click vs jumlah asal list / email yang dihantar.

In this case..

Jumlah semua email adalah 10,000.. dan jumlah click diperolehi berdasarkan standard internet marketers
adalag 1200.. maka LTC nya adalah 12%.


Hampir 99% internet marketers sudah cukup happy dan tersenyum simpul sampai ke hujung pipi
bila diorang dapat tau LTC diorang adalah 12%.

Alhamdullilah.. baguslah.

Sebab apa??

Sebab ada internet marketer yang takleh achieve LTC 5% pun.. so bagi 'expert-expert' ni.. dapat
capai tahap 12% sudah cukup hebat.. dan mereka dengan ghairahnya masuk dari forum ke forum
yang berkaitan email marketing dan heboh-heboh dalam tu diorang punya 'awesome LTC of 12%'.


Hahaha.. good for them.


Aku tak pernah rasa sedap hati bila LTC aku hanya 12%. Aku selalunya yearn for more.. at least between
25% to 30%.. maknanya.. daripada 10,000 list email yang aku ada.. aku expect at least around 
2500 ke 3000 orang untuk click link yang ada dalam email aku tuh.. or else.. I'm a failed marketer.

Alhamdulillah setakat nie semua going very-very well.


Sebab apa penting untuk kita pastikan LTC kita tinggi?? Sebab income yang bakal kita buat daripada
list kita literally depends pada berapa ramai yg klik link dalam email kita.


Assume Rizuwan promote satu produk.. Strip That Fat (sesapa yang dah join WA should know about this
product).. Rizuwan juga ada 10,000 list email.

Dia hantar promotion Strip That Fat kepada list email dia..


Daripada 10,000 tuh.. hanya 2000 baca.. dan daripada 2000 tuh.. hanya 500 klik pada link Strip That Fat
tuh.


Maknanya LTC Rizuwan adalah 5%.


Daripada 500 tuh pulak.. hanya 100 jer yang beli. So Rizuwan hanya buat around (USD 50 x 100 = USD 5000).. 
USD 5000 daripada list dia.



Assuming seorang mamat kacak bernama Dominant Star yang memang macho habis gila bapak sempoi semua perempuan
terpegun melihat dia fuhlamak sia1.

Mamat kacak tuh pun ada 10,000 list jugak. Tapi LTC dia 35%.

Maknanya.. daripada 10,000 tuh.. 3500 orang klik link dia. Katalah conversion dia sama jer mcm Rizuwan
iaitu 20% (in the case of Rizuwan.. daripada 500.. hanya 100 beli.. maknanya 20% conversion rate).


Jom kita kira..

LTC 35%... maknanya Dominant Star yang kacak dapat 3500 orang untuk klik link dia.

Daripada 3500 nih.. 20% beli produk Strip That Fat tuh.. calculationnya:

(20/100) x 3500 = 700 orang beli.. maka, (USD 50 x 700 = USD 35,000)



Hahahaha... dah nampak dah?? Minggu tu saja.. without any website promotion or whatever.. dan hanya depend
pada email.. aku dah dapat buat UsD 35,000.

Jom convert duit Malaysia.. (USD 35,000 x 3.25 = RM113,750)


Dan ini.. aku buat setiap minggu dalam satu niche. 

Assume aku ada lebih dari 5 niche?? Wakakakakakakaaka.... 

And LTC aku memang aku keep antara 25% to 30% minima.




WoW.. patut lah dominant star banyak gila kereta sport. 

Patutla dominant star punya rumah besar gila.. 



huahuahuahua..

That.. my dear friends.. is the power of email marketing.






Anyway.. enough chattering..

Dah nampak kuasa email marketing yang digunakan dijalan yang betul.

The key lies within LTC. Increase LTC.. and korang akan increase
korang punya pendapatan.. dramatically.








A Little Analysis in My Part
============================




So.. kita faham email marketing memang boleh buat korang millions of dollars..

tapi ramai orang tak jadi jutawan pun?? Why?? Why Jimmy?? Why Dick?? Why Harry??

Oh why..



Aku personally ada 5 email address nih.. yang aku gunakan untuk opt-in masuk lebih dari
100 list internet marketers yang lain.


And satu dari email list nih.. aku gunakan specific untuk marketers dari Malaysia yg aku 
rasa aku dah cover hampir semua.. (except Gobala Krishnan.. Patric Chan.. Irfan Khairi and 
the likes.. aku tak ada interest untuk reverse engineer diorang.. they all are in a whole lot 
different league).


Daripada hampir 100.. tak sampai 10 pun yang tahu gunakan email marketing dengan betul.

And ironically.. daripada a couple of Malaysians Internet Marketers.. only 3 jer yang tahu how
to correctly use their list (Gobala Krishan is one of them actually.. but mcm aku kata.. dia dah berada
in a whole different league.. so 3 orang tuh tak termasuk dia biggrin.gif ).


Apa cara tuh??

Simple jer.. all these marketers I'm talking about.. leave their list just like that!!

Diorang guna auto-responder.. diorang guna email marketing.. but for the sole purpose 
of SELLING.

Buat benda ni beberapa ketika mengajar aku satu benda:

"Customer boleh feel samada kita nak bantu mereka.. atau just nak sell something to them".


These fellas.. they are way too dmn freaking lazy to put in some great content for their list..
and those who did.. do it just like.. erm.. like those malays saying.. "Melepas Batuk Di Tangga".


So.. customer / prospect / lead takde rasa the urge untuk buka email diorang bila diorang hantar
email tuh.


Aku usually takkan cerita benda ni semua except pada student aku (oh.. just supaya korang
akan rasa lebih menghargai apa yang aku cerita nih.. aku dan Kai Kiske ada buat personal-one-on-one 
teaching kepada dua orang student setiap bulan... and each aku charge USD 15,000 per person.. tak pasti
Kai berapa.. but diorang ni.. aku akan ajar diorang daripada zero.. kepada at least USD 500 per month.. 
or money back guarantee).


This kind of stuff.. usually aku kasi pada student aku jer. Lagipun aku figure sepatutnya benda semudah
ni semua orang boleh figure out sendiri.. unfortunately.. daripada research aku keatas lebih 100 internet
marketers yang ada di muka bumi nih including malaysia.. only a handful do it.


Apa yang aku maksudkan??


Simple.. build a strong relationship dengan prospect and over deliver. Be unique.


Some says it's hard to be unique.. simply because there's way too many marketers outside.

Actually.. its the other way around. Nak jadi unique.. kita over deliver lah.

Cukup mudah untuk kita over deliver.. why?? Simple.

Sebab 99% internet marketers diluar tuh.. gagal untuk over deliver.. simply because they 
are way too lazy to do it.


Aku dapat dari Eben Pagan's Class malam tadi:

"Life is hard if you live it the easy way, and easy if you live it the hard way"


Style tak quote tuh??


Nak kaya boleh.. tapi kena usaha la. Taknak usaha.. pergi main Forex.. then kita
tgk sapa dulu jadi jutawan. Hahahahaha...










How Do I Do It??
================




So korang faham camner sistem bergerak. But how the he11 do we increase our LTC??


Banyak specific nak kena sentuh sebenarnya.. particularly the art of copywriting..
aku akan sentuh di lain masa berkenaan copywriting.. sebab copywriting it self
as a whole topic all by it self.



So.. assume niche aku adalah 'weight loss'.


Mula-mula.. ofcourse.. kita collect list lah.. melalui Squeeze Page.

Sebenarnya ada dua trick sempoi yg aku yakin memang tak berapa ramai yang tau..
but kita simpan teknik-teknik tuh for later date. Sebab sekarang kita pergi basic jer
dulu.


Bila dah ada list..

Cam aku kata.. aku akan cerita benda basic jer dulu.. yang actually everyone should know..
but none practice it.

Apa benda basic tuh??

Benda basic tuh adalah.. create value tremendously towards our list.



Dalam email marketing.. ada dua bentuk email yang kita akan hantar kepada
list kita.

It's either 'content email' or 'sales pitch / promotional email'.


Apa content email?? 

Well.. simple.. content email adalah email yang mengandungi betul-betul isi jer.. without
a single promotional pitch. Zero sales. Zilch. Nada. Jgn mention pasal sale langsung. Jangan
promote apa-apa langsung.


Just create satu content.. dengan penuh kasih sayang pada content tuh.. laugh.gif 

hantar pada list korang.

The content can be either e-book, report, video or whatever that can convey valueable information
towards your prospect.


Ingat ini:

Prospect / lead subscribe dalam list korang sebab diorang ada tujuan. Diorang takkan saja-saja
kasi email address pada korang. So.. fulfill tujuan tuh.. meet their expectations.. and make them a dmn
happy person.





Contoh mcm 'Weight Loss'.

Aku akan attract lead aku ke website aku.. dan offer diorang.. maybe e-report.. "7 Breakthrough Secret 
in Dieting They Never Want You To Know".

Aku offer diorang.. free of charge.. dengan syarat diorang kena type email and first name diorang before
aku akan hantar email tuh pada diorang.

So.. assuming diorang opt-in.. diorang akan terima email confirmation pulak.

From that confirmation email.. diorang akan klik untuk confirm kan subscription diorang
dalam list aku (some people refer to this as newsletter). 


From then on.. setiap minggu or selang beberapa hari aku akan hantar email kepada diorang.


Personally.. this is how it goes for me:



Email #1- Confirmation Email
(dihantar straight away)



Email #2- Content Email (dengan free report yang dijanjikan)
(dihantar straight away lepas lead / prospect confirm)



Email #3- Content Email (kasi la apa-apa content dalam apa-apa bentuk)
(3 days selepas email #2)



Email #4- Content Email
(3 days selepas email #3)



Email #5- Promotional Email (Aku promote Strip That Fat)
(3 days selepas email #4)



Email #6- Content Email Balik (maybe report.. or simple a new article in your website)
(3 days after email #5)



Email #7- Promotional Email (Aku sembang pasal Strip That Fat lagi.. or maybe another product.. tgk situasi)
(3 days after email #6)



Email #8- Content Email
(2 days after email #7)







And that's it. Email 8 adalah closure kepada automatic email yg autoresponder aku hantar.


After that.. aku akan hantar 3 email selalunya.. each week kepada diorang.


Dua content email.. dan satu promotional email.

Kadang kala takde langsung promotional email.. sampai sebulan. Sebab aku nak minima kan perasaan 
sales pitch tuh daripada email aku.


Sebenarnya interval autoresponder tuh.. tak semestinya korang follow aku.. but aku syorkan selang 3 hari
for each email.



After email #8.. takkan ada lagi email automatic. Only manual from me.


Dengan kadar content yang korang kasik tuh.. for sure lead / prospect akan sentiasa open email korang
each time korang hantar email korang.. which is exactly what we want.


Nampak tak??


The main issue here.. is only to provide them with quality content. Not hard.. but requires a
little bit of effort. Kena research skit.. ada caranya.. yang aku akan outline kan bila tiba masanya.

But do know that there's a little work you guys need to do. Don't worry.. pulangan dia dahsyat.

Silap haribulan korang boleh beli sebijik 350Z cash dengan list tuh jer.


Hmm?? Apa?? Malas nak buat?? Hahaha.. camtuh sampai bila pun korang takkan dapat potong income aku, 
Phoenixwunin (yg sampai sekarang tak tau nak buat laman web) dan otai-otai di merata dunia nih.






Closure
=======


Aku rasa cukup kot dulu takat tuh. Karang meletup otak korang banyak sangat nak digest.


Next time.. aku akan sentuh tentang content creation (mudah jer sebenarnya).. and the art of email
marketing it self (how to write a content email.. and how to prepare a promotional email).



Tata.. adios.. and have a good day. Bye fellas. 

8 comments:

  1. Aku dengar dari Kai Kiske.. most of you all dalam ini adalah juga merupakan member dalam Wealthy Affiliate University. That's good.. because that means you've taken the first step to make your first million. Tapi you all kena ingat.. you all MUST BE DYNAMIC!! Jgn terlalu hook sangat sampai you all ikut sangat ajaran K&C tuh satu persatu. Ramai newbie buat silap bila mereka fikir apa yang K&C ajar adalah RULES THAT MUST BE FOLLOWED NO MATTER WHAT. Even K&C pun pening dengan orang macam ini. Apa yang diajar sebenarnya cuma teori.. jangan ragu-ragu untuk ubah suai dan jadikan ia applicable untuk you all. Lain orang lain cara.. be flexible!!

    Benda yang bagus dalam WA bukan 8 week action plan dia. Itu biasa saja. Yang betul-betul bagus adalah WA Forum.. so kerap-kerap masuk dalam tu and POST!! Jangan jadi someone yang cuma melawat sahaja.. learn something from there.. most of the time the knowledge inside there is much better even bila korang combine Wangcyber.com, Carigold.com, Digitalpoint.com, Warriorforum.com, Tanya@Putera.com and apa-apa forum internet sekali pun. Aku join semua forum-forum tu (alas.. under different pseudonym ofcourse.. except Tanya@Putera... this is my first time here).. and I can really vouch for WA forum.. they are the best even when compared to the combine knowledge of all other forums.


    Next.. like I say.. always be dynamic. You all so far mungkin pernah dengar bermacam cara untuk tarik traffic ke laman web.. to be precise.. untuk buat sale. But of course emphasis is more on PPC and BUM. Don't ever overlook other method. Other method works.. and they works like a charm.

    Apa aku tengah cakap adalah don't ever neglect other kind of marketing mcm forum.. video marketing.. craigslist.. dan seumpamanya. Semuanya bergantung pada niche.. ada niche yang boleh guna bermacam-macam kaedah lain untuk promosi and kalau you all nampak opportunity untuk buat sale.. walaupun ia bukannya PPC atau article.. then go for it.


    Ada beza kenapa ramai marketers buat duit cukup makan untuk bayar bulanan Kelisa sahaja.. dan certain marketers lain boleh fork-out RM20,000 sebulan bayar Ferrari sebulan dan masih ada baki untuk lifestyle yang hebat.... that is.. effort. Kalau you all recognize this as a real business and work for you.. and put the effort required in it... no matter sesusah mana.. konfirm akan berjalan lancar.

    And also.. learn the art of outsourcing. You can't do all the hard work by yourselves right?

    Enlists others help and specialty.. and leverage them. Itu satu sebab kenapa marketers tahap tinggi boleh earn USD 2000 ke USD 3000 sehari.


    Dua point aku listkan di atas.. remember them.. effort.. and outsourcing. That both WILL make you millions.. and give you all the ability to own THAT RED FERRARI you've been dreaming all this time.


    Aku takkan budge into this thread anymore.... this is my first... and my last.... so I wish everyone good luck with your quest in financial freedom... and never stop no matter how hard it becomes. Reach that dreams... know you can do it because others have!!

    Bye..



    Ryan

    ReplyDelete
  2. Wah, thanks bro DS for clearing things up with opt in list marketing!!
    Sempoi gak strategi ni, untung2 boleh buat cross selling. Sbb yang
    penting dlm IM ni adalah kena dinamik, kalau stay statik, kita takkan
    dpt double earning kita and potong income bro DS... happy.gif

    Ya betul.

    Mesti dinamik.

    For example.. tak semestinya semua benda yang Kyle & Carson ajar tuh.. korang kena
    follow satu persatu mcm kena nasi kangkang. Salah tu.

    Be dynamic.. and sentiasa bersedia untuk ubah suai sikit style korang supaya boleh fit
    pada situasi. And kalau learn something new.. jgn close minda.. open to every opportunity
    and you will all be well on your way to at least USD 10,000 per month.


    QUOTE (Yuk1L @ Sep 30 2008, 04:31 PM) <{POST_SNAPBACK}>
    Sebenarnya...i masih ragu2 nak join la...
    mcm tak erti je...
    n...sum say scam...
    lepas baca all 23 pgs...masih tak clear...nangislah!!


    Then.. I believe this is not for you.

    Bila ko sebut benda ni scam.. bermakna ko tak faham pun
    apa sebenarnya benda ni.

    Aku kasi ko dua option (cadangan sahaja)..

    samada ko baca balik dari first page.. atau ko jgn libatkan diri
    dgn internet business ni.. sebab kalau ko tak faham mcm mana
    benda ni berjalan.. it will be almost impossible for you
    to earn money.




    But.. aku akan ambil inisiatif untuk explain sedikit sebanyak kepada
    ko.


    Bisnes ni bukan scam. Bahkan jauh daripada tu.

    Bisnes ni adalah suatu bentuk perniagaan legit yang sama macam anda membuka
    sebuah kedai di dunia realiti.

    Istilah scam tak wujud sebab tak ada apa yang nak di scam dan tak ada sesiapa
    nak makan duit anda. Tak ada cari downline dan tak ada jaga upline.



    Kerja anda.. cari produk untuk di jual.. dan jual kepada orang yang memerlukan.


    atau...


    Anda cipta produk anda sendiri.. dan orang tolong jualkan untuk anda.


    Either way.. anda akan buat duit.. yg sangat banyak.. dan lebih terjamin.

    Sama mcm buka kedai.. perbezaannya.. cuma kedai anda kena bayar bil.. upah pekerja
    dan lain-lain.

    Tapi bisnes ini tidak.. anda just perlu ada website (takde pun takpe sebenarnya.. but aku tak
    rekomen).. dan hosting untuk host website anda. That's all. The rest is automatic.


    Tapi.. sebab bisnes ni sama mcm bisnes buka kedai di dunia realiti.. maka anda kena lah layan
    bisnes ni sama mcm tu jugak.. kalau sekadar ingat nak buat dan harap dapat duit cepat... then
    aku jamin ko takkan buat sesen pun.

    "THIS IS NOT A GET RICH QUICK PROGRAM!!!"

    There are effort required.. but those who can commit.. will find this business.. very-very rewarding.


    Kalau ko expect nak buat duit segera.. then go away.. this is not for you.

    But if your intention is to create an online business empire worth millions of dollars.. then this is definitely for you.


    QUOTE (Dominant Star @ Sep 30 2008, 10:09 AM) <{POST_SNAPBACK}>
    Hahaha.. ok.. ok..

    Abandon dulu bab list nih.


    Go on dgn WA style dulu.. laugh.gif


    laugh.gif

    Semua masih dalam peringkat memanaskan badan.. you sudah suruh mereka
    marathon 42km.. rileks dulu..

    Give them time..

    ReplyDelete
  3. How do you do??

    Hahaha.. bukan you tak minat nak masuk ke?? Why suddenly interested pulak?

    Actually.. even kalau ada orang luar baca pun.. nothing wrong with that.

    Benda aku tulis dalam Bahasa Melayu semua tuh.. so kalau pun ada yang baca..
    dia kena faham Bahasa Melayu lah. Hahhahhahhahhah..

    Ker ko refer orang lain Ryan?? Rileks.. kalau orang malaysia jugak yg baca.. baguslah.
    Sharing is caring you know... kalau orang luar tuh faham bahasa melayu dan mmg
    expertise tinggi dalam IM.. and dia boleh guna segala apa yang aku cakap tuh..
    then kita sudah leveled the battlefield for our own games and sports then.

    Healthy sports I would say.


    But kalau betul yg baca tuh expertise dan hebat.. benda aku post dalam ni biasa jer..
    takde apa lah. Diorang pun for sure dah tahu. Not worth being a secret at all.


    Itu sebab komuniti sini ada Area51 forum. Kat situ barulah aku and Finix post
    something-something yg outstanding.. biggrin.gif Orang luar takde baca situ..


    Until then.. c ya..

    There you go.. that bad habit of yours again.

    Rizal.. you over confidence too much.. aku rasa one day you kena jugak sekali laugh.gif

    Suka hati ko..


    QUOTE (Agip @ Oct 3 2008, 03:52 PM) <{POST_SNAPBACK}>
    DS, nak tanya skit...

    Yang pasal email marketing tu, kalau buat kan...memang dia sentiasa akan bagi email kat seseorang ke..??

    Mcm kat email aku, ada sorang mamat..mat saleh la..nama dia Ed Dale..aku rase dia wat email marketing yang macam ko ckp coz dia tak masuk dalam spam pon...dia suruh buat adword la ape la...mcm nak suruh aku beli la produk dia...

    Bila bukak email..email dia mesti ada..suruh itu la ini la..

    So, mcm ni ke Email Marketing punya style?

    Ed Dale.. Frank Kern.. John Reese.. Stephen Pierce.. Eben Pagan (aku suka latest class dia.. Wake-Up Productive).. Patric Chan.. Ewen Chia.. Justin Blake.. Mike Filsaime..

    Whoever they are.. kalau ko terima email dari they all.. chances are.. they are using the exact system that Rizal talks about. The autoresponder system. Simply to say.. at some point of your life.. ko opt-in dalam list mereka.. and now mereka hantar email kepada ko.

    And Ed Dale punya email tu.. chances are.. dia just promote something pada ko. One of the marketer yang aku tahu.. Justin Blake.. guna email marketing juga untuk buat duit. Cuma.. dia bukanlah tergolong dalam golongan yang berjaya dalam email marketing. Aku personally ada dalam list dia.. dan imho.. dia adalah antara the worst one using such technique.

    Email yg dia hantar tak pernah ada content.. always and always pitch sales promotion. Aku actually dah opt-out dari list dia a couple of month ago.. way too boring.

    So guys.. don't be like him.

    ReplyDelete



  4. Benda basic.. just nak share. Memang basic seriously. But always and often overlook.



    Aku dengar dari Kai Kiske.. most of you all dalam ini adalah juga merupakan member dalam Wealthy Affiliate University. That's good.. because that means you've taken the first step to make your first million. Tapi you all kena ingat.. you all MUST BE DYNAMIC!! Jgn terlalu hook sangat sampai you all ikut sangat ajaran K&C tuh satu persatu. Ramai newbie buat silap bila mereka fikir apa yang K&C ajar adalah RULES THAT MUST BE FOLLOWED NO MATTER WHAT. Even K&C pun pening dengan orang macam ini. Apa yang diajar sebenarnya cuma teori.. jangan ragu-ragu untuk ubah suai dan jadikan ia applicable untuk you all. Lain orang lain cara.. be flexible!!

    Benda yang bagus dalam WA bukan 8 week action plan dia. Itu biasa saja. Yang betul-betul bagus adalah WA Forum.. so kerap-kerap masuk dalam tu and POST!! Jangan jadi someone yang cuma melawat sahaja.. learn something from there.. most of the time the knowledge inside there is much better even bila korang combine Wangcyber.com, Carigold.com, Digitalpoint.com, Warriorforum.com, Tanya@Putera.com and apa-apa forum internet sekali pun. Aku join semua forum-forum tu (alas.. under different pseudonym ofcourse.. except Tanya@Putera... this is my first time here).. and I can really vouch for WA forum.. they are the best even when compared to the combine knowledge of all other forums.


    Next.. like I say.. always be dynamic. You all so far mungkin pernah dengar bermacam cara untuk tarik traffic ke laman web.. to be precise.. untuk buat sale. But of course emphasis is more on PPC and BUM. Don't ever overlook other method. Other method works.. and they works like a charm.

    Apa aku tengah cakap adalah don't ever neglect other kind of marketing mcm forum.. video marketing.. craigslist.. dan seumpamanya. Semuanya bergantung pada niche.. ada niche yang boleh guna bermacam-macam kaedah lain untuk promosi and kalau you all nampak opportunity untuk buat sale.. walaupun ia bukannya PPC atau article.. then go for it.


    Ada beza kenapa ramai marketers buat duit cukup makan untuk bayar bulanan Kelisa sahaja.. dan certain marketers lain boleh fork-out RM20,000 sebulan bayar Ferrari sebulan dan masih ada baki untuk lifestyle yang hebat.... that is.. effort. Kalau you all recognize this as a real business and work for you.. and put the effort required in it... no matter sesusah mana.. konfirm akan berjalan lancar.

    And also.. learn the art of outsourcing. You can't do all the hard work by yourselves right?

    Enlists others help and specialty.. and leverage them. Itu satu sebab kenapa marketers tahap tinggi boleh earn USD 2000 ke USD 3000 sehari.


    Dua point aku listkan di atas.. remember them.. effort.. and outsourcing. That both WILL make you millions.. and give you all the ability to own THAT RED FERRARI you've been dreaming all this time.


    Aku takkan budge into this thread anymore.... this is my first... and my last.... so I wish everyone good luck with your quest in financial freedom... and never stop no matter how hard it becomes. Reach that dreams... know you can do it because others have!!

    Bye..

    ReplyDelete
  5. soalan

    1. Jika aku nak start campaign aku dengan cara artikel marketing dan terus menggunakan autoresponder sbgai pengganti landing page/minisite dan gunakan strategi buat free report hantar pada subscriber aku, adakah ia dibenarkan n something yg pelik..harap sifu2 dapat berikan ulasan..

    2. Adakah langkah di atas efektif.

    3. Ada sesiapa sifu2 atau bro2 kat sini yg tahu link yang menyediakan autoresponder (free), bleh somebody suggest kan..

    4. bagaimana jika aku pilih 3 strategi affiliate program dalam satu masa, yg mcm ni :

    a) affiliate direct dari owner page/product (komisyen 40% above)
    cool.gif affiliate program membersite based (residual income) - contoh hosting company, WA dll
    c) affiliate dari clickbank,cj dll

    kesemua aku guna campaign artikel marketing dan autoresponder strategi tanpa landing page/minisite..adakah betul atau ada yang kurang atau ada yg tak betul harap sifu2 dapat meberikan ulasan..tq




    meh aku tolong jawab ikut pendapat aku lahh.. :
    1 :: cara artikel marketing tu dah boleh dahh... tapi ko kate nak gunakan autoresponder sebagai ganti landing page serta mini-site tu.. itu aku rase musykil sket.. sebab mailing list ni ( nk mintak persetujuan pengguna bagi email address dia ) mesti kene ade site ko sndirik.. yg akan popup mintak email customer tu utk responder dia (nmpak bersistem sket) .. kalau xde site ko sndiri, cmne ko nk mintak address email customer yg berminat tu ? collection dari mana2 forum ke ? nnt takut diorang kata spam pulak nnt tiba2 email sampai ntah bile masa dia kasi email pun dia tatau.. tapi tatau la kalau ko ade alternatif laen yang boleh tarik minat customer2 tu semua.. setakat yang aku paham buat masa ni, kalau nak dapat mailing list (email customer yg berminat) tu kene ada landing page/mini-site masing2..





    2 :: langkah diatas ?? depends ngan ko punya alternatif yang lain, tapi langkah yang ko kata tu nmpak cam x efektif kot wat masa ni ( just tanya sifu2 yang lain kalau diorang tau alternatif ko yang lain tu mengikut langkah yang ko bagi )..




    3 :: aku pun carik autoresponder free gak.. tapi stakat masa ni takde lagi.. aku pun research gak autoresponder yg free2 ni .. yang aku tau responder yang IMers slalu pakai pun aweber.com ngan getresponse.com ... tapi dua2 tu berbayar la kan.. (kalau tau yang free bagitau la aku gak.. heiehiehie).. aku kalau dah 'kaya' sket dan kalau aku ade wat sale sket bila da lunch niche aku nnt, aku akan cuba ubah cara marketing aku gune autoresponder plak..
    sebab yg free aku x jumpe..




    4 :: a&b ) tak kesah la kott.. janji niche yang ko research tu hungry dan memerlukan product2 tersebut.. dan ko kene pandai lah drive traffic ke site ko nnt...

    ReplyDelete

  6. c) boleh jugak.. tapi utk newbie macam aku ni, aku guna clickbank je dulu sebab click commission up to 75% tak silap aku.. dan smua nya digital product.. step2 dia pun senang lebih2 lagi utk newbie.. macam yang lain2 tu spt CJ, linkshare sume aku ingat wat mase ni xyah dulu kot.. sebab sifu2 kata dia punye step advanced sket.. aku x try lagi.. tapi kalau ko nak try, ko try la dulu.. he he he.. aku guna clickbank je.. tunggu dah biasa dah serasi dengan IM ni baru aku maju setapak guna cj suma tu..





    QUOTE
    kesemua aku guna campaign artikel marketing dan autoresponder strategi tanpa landing page/minisite..adakah betul atau ada yang kurang atau ada yg tak betul harap sifu2 dapat meberikan ulasan..tq
    betul tak betul tu ko cuba la dulu, logik ke tak kalau nak buat autoresponder tanpa mini-site, mini-site ni kalau xde autoresponder tu xpe, tapi autoresponder tanpa mini-site ni musykil gak aku pk kat mana dia nak mintak email address customer ?..




    ==========================================




    QUOTE
    ye ke WA lagi elok/bagus dari adword? kalau macam tu aku join WA la... bro aku memang PMR tahun ni tapi tu arr banyak dah tertinggal jadi aku biarkan je la.. aku buat mana yang aku mampu je pastu SPM nanti aku buat btul2...

    So... WA ke adword lagi elok?

    lagi pun aku nak belajar buat affliate ni... tapi tak ada orang ajar...




    budak PMR wat care budak PMR laa.. hahahaha.. gurau je.. ala.. kalau ko gune duit ko sndirik xpe la x mcm dak2 laen gune duit mak pak.. tp kalau duit bisnes2 ko sbelum ni xpela kalau ko nk gune, aku pun ade gak perhati ko kat thread e-income yg laen.. tgk signature ko skali.. aku igt ko ni msti da byk profit.. k ?.. jgn mare budak skolah.. he he he


    Cara terbaik join WA.. tapi kalau join stahun cam aku.. mmg dapat murah bebanding bayar duit bulan2 smpai da cukup stahun...



    ok.. kat sini aku nak suh ko 'imagine' sket...
    haa... pandai 'imagine' tak...
    argh.. poyo je ko lelaki xde skill 'imagine'



    haa..
    mula sket..



    tgk kt sini situation yang pertama ni dimana :

    ReplyDelete

  7. 1) skip WA, go Adword.. (macam yg ko pk mula2)
    adword ni byr minimum dia USD$0.01 (1sen) laa..
    tapi kalau ko xde skill nk research keyword x gune gak..
    penat je ko melabur tapi satu sale pun x dpt,
    kalau ko da ade pengalaman lebih xpe la n expert dalam bab2 keyword research ni..
    kalau x, ko cuba je la try n error, kumpul knowledge, kumpul pengalaman smpai la ke dua tahun atau 3 tahun lebih dan keatas... baru tau tricks n technique dia.. ermm.. dalam 3 tahun tu ko da melabor duit x tentu hala dan x dapat sale... x salah ko nak mula adword dulu kalao ko kate WA mahal.. tapi ko kene byk try n error dulu lah dimana try n error ko tu guna duit.. kalau try n error x guna duit.. x ksah lah.. gune la BUM technique yang mana teknik tu totally free..




    2) skip Adword, go WA..
    kalau ko guna WA dulu... dapat menjimatkan masa ko 3 tahun tadi kepada sebulan atau 3 bulan... yang mana research punye teknik n trick ko bleh dapat dari WA sndirik siap dengan dia punye keyword tool lagi yg disediakan, campur pulak ngan user2 dia dalam forum tu yang bgtau step by step macamana diorang bleh dapat 1st sale.. haa.. mmg le mahal.. tapi berbaloi lah.. kalau bleh kumpul knowledge ko kat sini. pastu take action terus apa yang dia bagi kat ko tu.. tapi utk newbie n betul2 tahap newbie punya.. mmg kene ikut 8week plan lah (disarankan) tapi macam member2 lain yang dah paham dari thread finix ni, nak lompat trus sket pun leh.. sebab ade sesetengah dari 8weekplan tu dah dterangkan oleh sifu2 kite.. tapi yang mana masih x paham lagi tu.. ikut lah 8week plan..
    tapi kalau ko go WA ni dulu pun xbleh jugak.. ko kene focus WA ni je manjang, sebab ko nak manfaat kat sbulan ko register WA ni... tapi daripada situ ko dah skip study week utk PMR ko tu.. camana ? dah miss kat situ dah... focus ko da byk.. tapi kalau ko btul2 nk bjaya dlm bidang niche marketing ni, ko kene jaga focus ko macam sifu2 ckap.. but kalau genius, ape nk heran kan.. ok laaa... stop membebel.. hahaha.. byk lak aku membebel kat dak2 skolah ni.. he he he.. peace !!

    p/s : kalau nk cuba2 bab duit ni, jgn gune duit mak ayah yek.. kalau sehari menabung lima hinggit pastu gune xpe lah gak... heh eh eh eh.. ko smbung niche ni masa cuti skolah lah atau pun lepas SPM.. wat mase ni PMR pon nk dkat.. better ko skip lu wt mase ni.. tuunggu lepas PMR klao x sabar.. peace n gud luck !

    **x semestinya WAJIB join WA, jgn salah paham.. xnak join xper.. cuma yang tu suggesstion je untuk newbie IMers ni baru nak 'bermula'



    ===================================================

    ReplyDelete


  8. QUOTE
    nih soklan aku plak , aku mmg jenis cepat kompius ,walopon dengan perkara yg kecil atau remeh.. aku perasan , google main peranan besar dalam proses cari niche or keyword , bila kita masuk ja google dot com , automatik akan masuk ke google dot com dot my (versi malaysia) aku tak pasti samada korang pon alami menda yg sama atau aku sorang ja.
    soklanya , ada tak perbezaan search result melalui google malaysia dengan google lain ( google versi negara dorang) , aku ada gak terbaca somewhere tentang add 0n firefox - google global (kalo tak salah aku) yang bolehkan kita guna google versi luar (macam UK ke Afrika ke senegal ke) , kalo menda camtu wujud , aku assume mesti ada perbezaan (mungkin search result) antara versi kita dengan versi lain.



    haa.. aku pun sama gak macam ko.. nanti dari situ dia bleh trace la user dari country mana search .. kalau google.com.my tu dia automatic laa trace dari malaysia.. nanti dia simpan la record2 search history utk google.com.my sebagai Malaysia..



    mula nya cenggini.. ko enter google.com kat Address Bar ko.. then google.com trace ko punya ip dari mana..

    so dia detect malaysia.. then dia bawak/campak/sepak/halau ko terus ke site google.com.my.. dari situ ko akan guna search engine untuk google.com.my sebagai search engine dari penduduk2 Malaysia..




    walaupun google.com.my tu bukan dari malaysia.. tapi aku rasa dia gune kan domain malaysia kat belakang tu sbagai satu sistem untuk trace searching history dari negara2 yang berkaitan..




    katakan ko tengah sambung study atau ngah outstation kat canada.. then bila ko maen tenet kat sana, pastu ko masuk google.com... then dia sepak ko plak pegi google.ca.... sebagai tempat searching untuk penduduk2 canada yang nak guna google untuk googling.. biar la aku tatau alasan google buat sume tu utk ape, tapi aku rasa dan pendapat aku, sebabnya sebab dia nak user2 yang guna google ni dapat buat search dengan laju dan result dia cepat keluar bebanding dengan yang slalu gunakan yahoo tu dan lagi satu berkenaan ngan soalan ko, dia nak trace user search tu utk disimpan kedalam record.. (maybe utk digune dalam google trends for analysis)..




    okeh.. kalau ko skang dari malaysia, tapi nak try guna google.ca pun bleh gak.. ko type la terus www.google.ca .. then ko gune la google canada tu..



    kalau nak guna google utk negeri lain punye pun xpe gak.. haa.. ni haa dia kalau ko nak gune sangat
    http://www.google.co...pported_domains

    p/s: aku rase macam cite aku ni bebelit gak.. pandai2 la paham sndirik yer.. cheers

    ReplyDelete