banner

Banner Atas

Tuesday, January 29, 2013

Soltan Bola SILA LETAK JAWATAN!!! Bukti FAM makin Mereput!!! Liga SAMPAH!!!


 Soltan Bola SILA LETAK JAWATAN!!! Bukti FAM makin Mereput!!! Liga SAMPAH!!!

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 793x546.




Untuk bermain di ACL sesebuah negara itu liga profesional negara terbabit haruslah berada dikedudukan sekurang-kurangnya gred C untuk mendapatkan play off kelayakan.. Liga M gred D hasil dari penilaian oleh jawatankuasa AFC pro league pada tahun 2008/09..Jawatankuasa yang di kepalai oleh Saburo Kawabuchi (bapa Liga J ) telah mengadakan kajian penilaian keatas 21 buah negara Asia.penilain yang meliputi 10 kriteria.Apabila dilihat perincian hasil penilaian tersebut didapati kelemahan ketara Liga profesional bolasepak Malaysia adalah dari sudut :

Techical Standard = 19.4/100
Governence/Soundness = 12.5/50
Business Scale = 2.5/100


Techical Standard :

-penilaianmelalui prestasi pasukan yang bersaing di kejohanan antarabangsa. minimum dalam jangkamasa 5 tahun sebelum)

Governence/Soundness :

- tiada campurtangan kerajaan
- tiada pengaturan perlawanan
- badan yang menganjurkan liga adalah sebuah entiti sah dibawah kawalan Persatuan Bolasepak negara
-CEO sepenuh masa
-wakil dari kelab,persatuan bolasepak negara dan pihak pengurusan liga mewakili jawatankuasa pembuat keputusan liga.
-pihak yang menguruskan liga mempunyai struktur pengurusan yang mengawal/menguruskan pertandingan,pemasaran,media dan kewangan
- penyata kira-kira yang di audit oleh pengaudit luar (tak tahulah bila FAM lkaliterakhir diaudit)

Business scale :
-pendapatan utama liga adalah dari :
1) hak penyiaran
2)penajaan
3)produk


kenapa Malaysia dinilai sedemikian rupa?
mengapa liga profesional kita yang hampir berumur 20 tahun masih terkebelakang?
Dimanakah kedudukan liga kita selepas ini?
beribu pesoalan boleh dikeluarkan tapi persoalan yang rasionalnya adalah bilakah FAM hendak diberikan nafas baru??


PFSLJ!!!!



sumber:laporan penilaian jawatankuasa penaja AFC pro league (sila cari kat internet)


PS: Hindons pun potong Malaysia tu. 

Vietnam dan Siam pun potong Malaysia.

Nampaknya makin parah FAM ni. Soltan bola resign la cepat.

Pembunuhan Kalangan Orang Atasan Ala Malaysia


 Pembunuhan Kalangan Orang Atasan Ala Malaysia

Kita kerap tertekan dengan wayang gambar Hollywood yang menonjolkan orang-orang Dunia Ketiga sebagai si *****, pasukan polisnya begitu korup, dan para pemimpinnya sebagai perancang yang pandai berkomplot. Rakyatnya pun tidak dibiarkan . Kerana mereka juga kerap dimomokkan sebagai kebudak-budakan tanpa kelakuan yang bertamaddun. Fiksen Hollwood sememangnya kerap memaparkan realiti tetapi bukankah ada peribahasa yang berkata bahawa kebenaran adalah lebih pelik dari fiksyen?


Ada satu jurusan di mana Malaysia mengatasi imaginasi Hollywood, malahan boleh memalukan panulis skrip Hollywood ialah kes pembunuah berfrofial tinggi yang telah menggegarkan negara ini sepanjang zaman



1. Samad Gol

Kejadian pebunuhan Allayarham Samad Gol berlaku pada Julai 1967, iaitu pada malam majlis Maulid Nabi di bangunan PAS Kelantan di Kota Bharu. Sebaik sahaja selesai acara maulid pada malam itu, beliau turun menuju ke arah keretanya yang terletak di Jalan Hulu Market, Kota Bharu, di hadapan kedai makan Indonesia.

Sewaktu beliau sedang membuka pintu kereta, beliau diserang dengan kapak Siam. Beliau dibawa ke Hospital Besar Kota Bharu dan di sanalah beliau menghembuskan nafasnya yang terakhir. Penjenayah itu dikejar oleh orang ramai yang juga baru turun dari bangunan PAS tetapi dia terlepas lari dan tidak dapat dikesan sehingga sekarang.

Mengingat kembali pembunuhan Allahyarham Samad Gul mengenangkan kita bagaimana trajisnya politik Malaysia pada waktu itu, terutamannya di Kelantan.

Kematian Alahyarham Dr Zulkifli umpamanya, walaupun tidak ada bukti, namun wujud kepercayaan meluas adanya unsur-unsur konspirasi. Insiden pembakaran jembatan semasa hari mengundi, “kehilangan” aktivis2 politik parti-parti tertentu menjelang pilihanraya manambahkan warna-warni pada politik Kelantan terutama di kawasan parlimen Samad Gul waktu itu.






2.Mohamad Taha Talib

Datuk Mokhtar Hashim ialah seorang mantan Menteri Belia dan Sukan Malaysia yang telah dijatuhkan hukuman gantung sampai mati setelah didapati bersalah atas tuduhan membunuh Speaker Dewan Undangan Negeri Sembilan, Mohamad Taha Talib

Pembunuhan itu dilakukan di Kampung Seri Asahan, Gemencheh , Negeri Sembilan pada jam 1.30 pagi , 14 April 1982. Datuk Mokhtar Hashim telah ditangkap di rumahnya di Jalan 16/6 , Petaling Jaya jam 1.30 pagi. Ketika itu 8 hari lagi akan diadakan Pilihan Raya Umum Malaysia 1982 pada 22 April 1982. Puncanya kedua-dua mereka adalah musuh politik dalam UMNO Bahagian Tampin dan masing-masing berebut jawatan .

Datuk Mokhtar Hashim ditangkap polis dan didapati bersalah. Dijatuhkan hukuman mati.. rayuan beliau ditolak. namun selepas bekas Perdana Menteri, Tuanku Abdul Rahman menulis surat peribadi dengan disertai sokongan petisyen orang ramai Yang DiPertuan Agong meringankan hukuman kepada penjara seumur hidup di Penjara Pudu.

kemudian dibebaskan atas perkenan Yang DiPertuan Agong Sultan Azlan Shah pada tahun 1991.

tamat tempoh penjara pada 1995.






3. Mustakizah Jaafar

Pada November 1988, ada satu pembunuhan kelas atasan yang melibatkan seorang wanita bernama Mustakizah Jaafar. Mengikut lapuran akhbar, Mustakizah telah ditetak hingga mati oleh pembunuh yang tidak dikenali. Mustakizah adalah serong wanita yang cantik dan memilikki satu perniagaan sewa video di Melaka. Kononya, dia ketika itu sedang mengandungkan hasil perselingkuhannya dengan seorang ternama yang amt rapat dengan pucuk kepimpinan yang mencengkam kuasa.

Sebelas tahun kemudian, semasa berucap melancarkan Manifesto Bersama Pilihanraya untuk Barisan Alternatif, menjelang Pilihanraya Umum ke-10 pada November 1999, Lim Kit Siang telah membangkitkan kisah testimoni Anwar Ibrahim semasa perbicaraan beliau.

“Martabat Kerajaan Barisan Nsional telah terancam apabila Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang bersidang pada Jumaat lalu mendengar testimoni mantan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, Datuk Sri Anwar Ibrahim. Dengan lantang beliau menuduh bekas rakan sekabinetnya dulu berkonspirasi untuk menyingkirkan beliau.....Tersebut kisah pembabitan Megat Junid berkonspirsi untuk menjatuhkan beliau yang bermula sejak Anwar bertanya perihal pembabitan Megat dengan pembunuhan seorang wanita bernama Mustakizah dan tabiat Megat suka berjudi selalu di pejabatnya,” kata Kit siang.



4.Hasleza Ishak

Kemudian muncul kes pembunuhan isteri kedua kepada Raja di Hilir Perak, Hasleza Ishak pada 2002. Empat orang lelaki telah ditangkap, dibicarakan dan dihukm penjara kerana membunuh. Seorang adalah pembantu istana, seorang ialah bomoh, sedangkan yang lain adalah seorang nelayan dan tukang kayu. Perbicaraan itu tidak pun menyerlahkan apakah motif pembunuhan, khususnya penglibatan si tukang kayu dan si nelayn. Untuk membunuh isteri muda Raja di Hilir Perak. Memang jelas ada konspirasi untuk membunuh Hasleza dan mereka telah bertindak kerana mengikut arahan. Tetapi, tidak ada seroang pun yang ditangkap dan didakwa kerana menjadi tukang rancang keseluruhan konspirasi itu. Kenapa?

Si pembantu istana dan si bomoh telah pun dibebaskan setelah merengkuk dalam penjara selama tiga tahun setengah. Dua orang lagi yang dulunya dikenakan hukuman 20 tahun penjara dapat izin mahkamah untuk dikurangkan hukuman kepada 14 tahun sahaja. Selalunya banduan perlu menjalani dua pertiga tempoh hukumannya selepas satu pertiga itu dipotong kerana baik-laku. Jadi merka mungkin merengkuk di penjara untuk sembilan tahun. Oleh kerana pembunuhan terjadi pada 2002, dua orang pembunuh yang didapati bersalah tadi akan dibebaskan pada 2011, yakni lima tahun dari sekarang.





5. Norita Samsuddin

Norita telah didapati terbunuh di satu apatmen yang disewanya di Sri Hartamas di mana mayatnya telah dijumpai oleh rakan sebiliknya. Mengikut testimoni mahkamahdua orang matagelap polis adalah yang mula-mula sekali tiba di tempat kejadian dan dengan serta- merta telah menutup pintu bilik untuk bersendirian dengan mayat Norita lebih dari dua jam. Pasukan penyaisat polis tiba di tempat kejadian hanya selepas itu. Rakan sebilik Norita telah menyatakan di mahkamah bahawa kali pertama dia (bersama seorang rakannya) terjumpa Norita si mati berada dalam keadaan terbaring dengan kaki terkangkang, tetapi sejurus dua orang matagelap itu pergi, dia mendapati mayat Norita sudah diikat tangannya di bahagian belakang.

Mereka telah menjumpai telfon bimbit Norita dan adalah dipercayai beliau memang ada membuat dan menerima panggilan yang melibatkan seorang ternama (VIP) pada malam dia dibunuh. Panggilan telefon itu tentu sekali dapat membuka kunci rahsia mengenai keadaan kematian. Akan tetapi kenapakan Pendakwaraya tidak pernah mengemukakan rekod telefon Norita di mahkamah? Apabila bahan bukti yang amat penting semacam ini sengaja diketepikan, Pendakwaraya sengaja melemahkan kes itu. Itu sebabnya Hanif Basree berjaya keluar bergaya tanpa perlu mempertahankan dirinya.

Piya ketua berwibawa

OKS: Piya ketua berwibawa
Ong Kim Swee, satu-satunya jurulatih yang telah memilih Badhri Radzi untuk mengharumkan nama negara berkongsi pendapat tentang pemain Kelantan itu.

Oleh Aysha Ridzuan dari Australia bersama pasukan Harimau Muda.

Penyokong Harimau Malaya sekali lagi tertanya-tanya tentang situasi Badhri Radzi yang tidak dipanggil untuk ke skuad Harimau Malaya bagi aksi persahabatan antarabangsa dan juga Kelayakan Piala Asia bulan depan.

Sebagai satu-satunya jurulatih yang telah memanggil Piya bagi mewakili skuad negara untuk menentang Chelsea pada tahun 2011, Ong Kim Swee telah berkongsi pendapatnya dengan FOX SPORTS MY.

"Pada masa itu, skuad kebangsaan dalam misi kelayakan Piala Dunia mementang Singapura. Semestinya kami sasarkan kemenangan walaupun menghadapi Chelsea tetapi saya hanya mampu memilih pemain Harimau Muda dan pemain yang tidak dipanggil ke skuad Harimau Malaya." katanya selepas diberi tanggungjawab mengurus pasukan Malaysia dalam perlawanan persahabatan itu pada bulan Julai 2011.

"Saya telah membuat keputusan untuk memanggil pemain yang berpengalaman dan antaranya adalah Hairuddin Omar, Badhri Radzi dan Shahrulnizam Mustapha.

"Kombinasi pemain muda dan senior berkesan walaupun kami tewas 1-0 kepada Chelsea." katanya apabila mengenang kembali tendangan percuma Didier Drogba pada minit ke 79.

"Piya amat menyerlah pada perlawanan itu. Lihat sahaja personalitinya ketika beraksi. Dia sentiasa memberikan yang maksima dari mula hingga tamat perlawanan.'

Apabila ditanya jika usia Piya adalah penghalangnya untuk beraksi di peringkat lebih tinggi, Ong Kim Swee berkata: "Usia bukan satu masalah jika pasukan sedar akan keutamaan mereka. Piya boleh beraksi di mana-mana di bahagian tengah dan dia melakukan tugasnya dengan baik.

"Antara sebab mungkin orang meragui keupayaannya adalah kerana dia kurang mahir berbahasa Inggeris tetapi itu bukan satu masalah besar di Malaysia. Dia telah mengetuai Kelantan dan merangkul banyak trofi"

Kim Swee yang kini dalam misi mempertahankan pingat emas Sukan SEA bersama Harimau Muda turut ditanya jika beliau pernah mengalami keadaan dimana terdapat pemain yang menolak tawaran untuk beraksi untuk negara.

Kemelut Nasha PAS

1. Keputusan majlis syura PAS berkaitan ustaz Nasha memang sudah dijangkakan. Cuma kebijaksanaan ahli majlis syura tidak menggugurkannya sewaktu Hasan Ali dipecat. Oleh itu UMNO tidfak dapat menggunakan isu ini untuk menggugat PAS.

2. Memang tepat keputusan PAS, kita berpegang kepada semangat berjemaah. Seorang ahli PAS yang rasa dia seorang hebat dan hanya pendapat dia seorang sahaja yang betul tidak akan dapat tempat dalam parti kerana mereka adalah golongan syok sendiri.

3. Ustaz nasha salah faham isyarat ahli dalam muktamar yang lalu. Dia tak faham. Para ahli parti melihat kehadapan iaitu PRU13. PAS memerlukan hulubalang yang gagah dan berani bagi membantu Tuan Guru Hj Abdul Hadi untuk menentang arus fitnah dan adu domba UMNO yang bertali arus seperti tiada penghujungnya.

4. Sebagaimana yanag kita ketahui ahli PAS amat menyanjung para Ulamak, mereka tidak sanggup membiarkan para pemimpin PAS yang bertaraf Tok Guru untuk menjadi menjadi pejuang barisan hadapan menuju ke Putrajaya, mereka tidak sanggup golongan Ulama ini dikata nista, dikeji, dicarut oleh golongan UMNO yang kununnya Islam tapi berperangai seperti orang tiada iman. Oleh itu mereka melantik orang kanan dan kiri Tok Guru dalam kalangan ahli yang jujur, ikhlas, berani, tiada kepentingan diri, telah diuji kesetiaannya dan yang terpenting dalam semua tindakan mereka masih berpaksikan prinsip-prinsip Islam yang tinggi. Dalam erti kata lain agersif dalam tindakan tapi berteraskan landasan Islam.

5. Secara kebetulan semua pemimpin ini adalah terdidik di bawak sistem usrah yang menunjangi PAS. Wala mereka kepada pemimpin dan PAS tidak pernah goyah. Walaupun ada di antaranya disumbatkan ke dalam akta zalim ISA.

6. Jadi apa wajarnya kita mengekalkan seorang lulusan agama yang tinggi dan skil kemahiran komunikasi yang tinggi tapi gagl memahami dan mendokong prinsip parti serta memberika wala kepada pemimpin parti.

6. OLeh kerana terlalu ingin berbakti kepada parti UMNO yang satu ketika dulu menjadi musuh politiknya jadi secara logiknya lebih baiklah berhijrah ke parti UMNO. Boleh memberi sumbangan seratus peratus yang kununnya begitu hebat untuk membangunkan/melingkupkan umat Islam yang secara realitinya gagal mempertahankan Islam dan melayu di sepanjang pemerintahan mereka dari merdeka 1957 hinggalah sekarang 2013.

7. Saya yakin hati ustaz nasa sudah tidak bersama PAS dan beliau mengharapkan agar PAS memecat (hanya media pro UMNO iaitu Utusan Melayu dan Berita Harian yang menggunakan perkataan ini bagi menggambarkan pengguguran ustaz nasa daripada majlis syura-maksud gugur dan pecat adalah berlainan, saya kira media pro UMNO telah memfitnah PAS dalam hal ini. Minta lujnah undang-undang PAS memikirkan bagaiman hendak menyaman laporan fitnah ini).

8. saya sangat musykil kenapa dia tidak bertindak keluar parti?analisis saya adalah seperti berikut;
a. Beliau takut dimakan sumpahnya yang dilafazkan tanpa paksaan ketika hendak bertanding dalam PRU12 tempohari dan kenyataannya sewaktu konfrantasi dengan majlis trtinggi PAS yang menyatakan beliau tidak tidak akan masuk UMNO.
b. Dia mahu mengangkat imej dan harga dirinya lebih tinggi lagi apabila PAS memecatnya. Dan kalau masuk UMNO tentu dapat tempat lagi tinggi.

9. Wahai pemimpin UMNO permudahkan lah jalan beliau hendak masuk UMNO dengan mengambilnya sebagai timbalan presiden UMNo, sebab kasih sayang dan simpati pemimpin UMNO begitu tinggi dan wajarlah dia diberi jawatan setinggi itu. Pok Najib boleh kuiskan Timbalannya dan kedudukannya lebih selamat untuyk 100 thun lagi....

Monday, January 28, 2013

Bukti Orang Kelantan Rendah IQ

Bukti Kukuh Orang Kelantan Rendah IQ ...

Antara hasil hasil orang rendah IQ yg berasal dari Kelate










Saturday, January 26, 2013

Rahsia Meeting FAM - Malaysia Kuasa Bola


FAM dan Johor ... Luaskan lah lg abang, Argh Argh

ya PBNJ, u nak apa lagi ? i dah buat semua yg u suruh, atas bawah depan belakang u dah sondol i tau ... takpelah i rela ...


meh meh kita adjust player mana abang nak ? abang nak lawan kat stadium mana ? meh meh


PELACURAN BOLA SEPAK MALAYSIA = FAM

Friday, January 25, 2013

Raja honda malaysia - loh boon siew

raja honda malaysia - loh boon siew




Tan Sri Dato' Loh Boon Siew 1915-1995 (bahasa Cina: Tulisan Cina Tradisional 駱文秀/Tulisan Cina Ringkas 骆文秀) juga dikenali sebagai “Mr Honda” merupakan jutawan Pulau Pinang dan pengasas Boon Siew Honda.
Loh dilahirkan di Hui-An, Daerah Fujian, China. Dia menghabiskan zaman kanak-kanaknya mengumpul najis vavi (sebagai bahan bakar) untuk mendapatkan duit. Ketika berusia 12 tahun, dia tiba di Pulau Pinang dalam sebuah bot kecil dari China. Dia hanya mampu bertutur dalam bahasa Hokkien dan hampir tiada pendidikan rasmi. Dia bekerja sebagai pelatih mekhanik kereta (3 ringgit sebulan) ketika baru tiba. Dia tinggal dalam kuarters pekerja ‘kolie keng’ di 4, Katz Street, Pulau Pinang dan dia menambah pendapatan dengan mengambil upah membasuh bas dengan bayaran 10 sen setiap buah.


Boon Siew (kiri) & Honda punya founder Soichiro Honda





Ketika berusia 18 tahun, Loh membeli 11 unit bas pertamanya dengan menggunakan simpanan 2,000 ringgit. Dia membaiki bas tersebut dan menjualnya dengan harga 12,000 ringgit. Kemudiannya dia membeli 39 unit bas yang lain. Pada tahun 1942, kesemua wang hasil keringatnya dirampas oleh tentera penjajah Jepun semasa Perang Dunia II. Tetapi Loh tidak berputus asa, selepas 1945 setelah Jepun kalah, dia mula menjual basikal dan peralatan motorsikal, kemudian dia mengembangkan perniagaannya untuk menjual kereta terpakai, pengangkutan dan juga (sekali lagi) bas.
Pada tahun 1950-an, Loh membuat langkah pertama dalam pembangunan harta tanah dengan membina vila di Taman Saw Kit dan Jalan Loh Boon Siew di Pulau Pinang.

bungalow boon siew




HONDA CUB

Pada tahun 1958, ketika bercuti di metropolitan Jepun, Loh perasan popular meluas motosikal Honda Super Cub. Dia percaya bahawa mesin berkos rendah, amat berkesan akan mendapat pasaran yang meluas dalam kawasan yang semakin maju di Malaysia. Loh mengatur perjumpaan dengan Mr. Soichiro Honda, pencipta motosikal itu, yang dengan cepat menyedari potensi besar bagi kejayaan subsidiari Honda di Malaysia.
Tidak menghairankan, bilik pameran Honda Malaysia terletak di Jalan Pitt, Pulau Pinang, berhampiran dengan rumah Boon Siew. Sebagai tanda ikatan kepercayaan dan hormat yang semakin mendalam, Japanese Honda Motor Co Ltd kemudian melantik Boon Siew pengedar tunggal motorsikal Honda dinegara ini pada ketika 50 unit Honda 4-stroke cub dibawa masuk ke Malaysia dalam sejarah.
Beberapa tahun kemudian kilang dibuka di Pulau Pinang bagi memasang Honda Cub dan motorsikal Honda telah dinamakan semula sebagai Boon Siew Honda. Honda Cub menjadi motorsikal paling laris di Malaysia dan Loh Boon Siew sebagai orang pertama membawa masuk motorsikal Honda Cub ke Asia Tenggara. Perkataan Kapcai berasal dari Honda Cub yang bererti motorsikal kecil di Malaysia.








This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x589.


SUMBANGAN

Dia turut memainkan peranan dalam gabungan singkat antara Kwong Wah Yit Poh dan The Star (Malaysia) pada 1974, dan antara jasa baiknya merupakan penubuhan Hospital Lam Wah Ee dan Rumah Orang Tua Pulau Pinang - (Penang Old Folks Home).
Boon Siew, yang mempunyai dua isteri, Oh Guat Sim dan Ong Lay Wah, meninggal ketika tidur ketika berusia 79 pada 16 Februari 1995. Dia meninggalkan lima anak dan 18 cucu.

Melayu digelar BABI PUTERA oleh KAUM BABI

Beringat semua dgn bangsa yang tak boleh diberi muka ini.

APABILA MELAYU DIGELAR BABIPUTRA…

Apakah keyboard, handphone atau apa juga alatan eletronik dan perhubungan moden di negara ini membenarkan penulisan, komen atau juga pendapat melalui blog, facebook dan sebagainya bersifat perkauman melampau?

Apakah orang Melayu harus 'bersabar' selama-lamanya walaupun digelarkan dengan pelbagai gelaran menyakitkan seperti Babiputra.

Peralatan sekarang â€" jelas membenarkan penulisan yang tidak meletakkan nama sebenar dan berselindung menghalalkan gelaran yang menyakitkan kepada orang Melayu.

Memang akan ada kata-kata umpamanya "itu sengaja ditulis " untuk melaga-lagakan tetapi hakikatnya siapa dan apa cara pun, orang Melayu kini benar-benar 'dipijak-pijak' dan 'dihina'.

Ke manakah 1Malaysia jika ulasan, tuduhan dank omen-komen liar dibenarkan?

Baca dan teliti satu komen melalui sebuah blog seperti berikut:

"aston Said:

show details 17:33 (4 hours ago)
aston has left a new comment on your post "BUKAN MELAYU SEMAKIN BERANI: Membuat Pelbagai
Pert...":

Ask all malay pig go back to Indonesia!

The malay pig make Malaysia become rubbish country. Without malay pig in Malaysia - Malaysia country will become same as

Singapore or Taiwan.

Where malay pig came from? Indonesia? Arab? Africa? What happened to our Orang Asli? They are the original settlers here,

they should be the true real bumiputras. Not the babiputras we have here.

What is wrong with the babiputras? Highest crime rates, highest divorce rates, highest number of criminals, highest number of drug users, highest number of rapists.

A genetically flawed race (babiputras) cannot be fixed by politically.

What have we got now?

Brain drain, economic disparity getting wider, poor education system, racial segregation, widespread corruption, inefficiency and uncompetitive on the government departments and others.

Sad. Sad. Sad. The question asked by many of my fellow
Chinese is this - Why can't you just tell the malay pig to adopt Chinese culture which is superior?

It makes no difference whether I am a Chinese, Indian or for that matter, anyone else, even a Mat Salleh. I am speaking as a human being to a malay pig like you.

If you malay pig don't like the non-malays here, then go back to Sumatra, Jawa, or wherever your ancestors came from, and give this land back to its rightful master, the Orang Asli.

If Malaysia is to divide into two countries with malay pig taking the east, and the west to the Chinese and the Indians - watch

that the malay pig starting to migrate to the west illegally for a better future.

It is no wonder Singapore is a country which is 50 years ahead of Malaysia..

You know something - once outside the perimeters of Malaysia, these malay pig are so small in value even a dog has more value than them!

Everything in Malaysia is a joke when it
comes to the malay pig. They are laughed at by everyone in this world for being incompetent, lazy, useless morons.

From research, this peninsular was part of the Siamese empire way before these malay pig from Indonesia invaded it.

Still so thick skin, don't want to go back to Indonesia."
Menurut blog Parpukari, ini satu komen paling celaka yang aku suspek ada seorang kaum pendatang yang tulis.
Kenapalah dia sanggup menghina bangsa kita sesedap dia mengetuk papan keyboard-nya?

Aku nak tanya pada semua MELAYU? Apa perasaan kamu semua apabila dihina sehina ini?
Bagaimana perasaan Perdana Menteri kita melihat kaum yang tidak bersyukur itu sudah memijak kepala kita dan tidak menghargai segala pengorbanan kita?

Jawablah sendiri..
Buatlah
tindakan sewajarnya dan ketengahkanlah segera ancaman ini.
Wassalam.

Monday, January 21, 2013

Undang-undang ciptaan UMNO adalah punca utama nama & hukum Allah diperlekehkan


Undang-undang ciptaan UMNO adalah punca utama nama & hukum Allah diperlekehkan

As salamu alaykum wbt.

Tidak ramai yang tahu punca sebenar huru-hara yang berlaku pada hari ini, iaitu kes kelulusan penggunaan nama Allah oleh Herald Church adalah akibat daripada perbuataan UMNO.

Sepertimana yang kita tahu, Hakim Mahkamah Tinggi, Lau Bee Lan membuat keputusan berdasarkan Perlembagaan Negara Malaysia, iaitu Perkara 11 yang menjamin hak-hak kebebasan beragama.

dan sepertimana yang telah dijelaskan sebelum ini, Perkara 11 juga membenarkan orang Islam MURTAD @ keluar daripada agama Islam asalkan ikut prosedur yang disediakan.

kali ini, Perkara 11 yang direka dan digunapakai oleh UMNO ini juga membenarkan orang bukan Islam menggunakan nama Allah dalam pengamalan agama mereka.

apakah itu Perkara 11 Perlembagaan Malaysia :

Quote:
Perkara 11. Kebebasan beragama.

(1) Tiap-tiap orang berhak menganuti dan mengamalkan agamanya dan, tertakluk kepada Fasal (4), mengembangkannya.

(2) Tiada seorang pun boleh dipaksa membayar apa-apa cukai yang hasilnya diuntukkan khas kesemuanya atau sebahagiannya bagi maksud sesuatu agama selain agamanya sendiri.
(3) Tiap-tiap kumpulan agama berhak--

(a) menguruskan hal ehwal agamanya sendiri;
(b) menubuhkan dan menyenggarakan institusi-institusi bagi maksud agama atau khairat; dan
(c) memperoleh dan mempunyai harta dan memegang dan mentadbirkannya mengikut undang-undang.

(4) Undang-undang Negeri, dan berkenaan dengan Wilayah-Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya, undang-undang persekutuan boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam.

(5) Perkara ini tidaklah membenarkan apa-apa perbuatan yang berlawanan dengan mana-mana undang-undang am yang berhubungan dengan ketenteraman awam, kesihatan awam atau prinsip moral.
so, oleh kerana isu ini ialah isu yang melibatkan Mahkamah dan Perlembagaan Malaysia, maka sewajarnya kita melihat isu ini dari konteks yang sama :

1) Secara mudahnya bagi pihak Herald mereka merasakan bahawa sebagai pengganut Kristian di negara ini mereka berhak mengamalkan dan menyebarkan agama mereka ( to practice and propagate their religion ) seperti yang dijamin oleh Perkara 11 (1) Perlembagaan Persekutuan.. Oleh itu bagi pihak Herald termasuk hak mengamalkan dan menyebarkan agama itu adalah hak mereka untuk menerbitkan apa sahaja penerbitan yang boleh menjadi alat untuk menyebarkan agama itu. Oleh itu mana-mana tindakan yang boleh mengancam dan menggugat hak tersebut adalah dikira bertentangan dengan prinsip kebebasan beragama yang dijamin oleh Perkara 11 Perlembagaan Persekutuan.

2) Bagi pihak Herald meskipun Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan menjadikan Islam sebagai agama teras di dalam negara ini,Perkara 3 itu sendiri tidak menghalang penganut agama lain untuk mengamalkan agama mereka dengan aman dan harmoni yang boleh ditafsirkan tanpa sebarang gangguan yang tidak munasabah dari mana-mana pihak Oleh yang demikian pihak Herald merasakan larangan menggunakan kalimah Allah di dalam akhbar itu adalah bercanggah dengan Perkara 11 dan Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan.

3) Maka dengan itu, keputusan Lau Bee Lan adalah betul di sisi undang-undang dan Perlembagaan Malaysia ciptaan UMNOapabila beliau memutuskan bahawa kalimah Allah tidak terhad atau hanya ekslusif bagi orang Islam sahaja. Dan keputusan Lau Bee Lan yang menyatakan bahawa keputusan MDN yang melarang menggunakan kalimah Allah di dalam akhbar di Herald adalahbercanggah dengah hak untuk menyebarkan agama tersebut sepertimana yang dijamin oleh Perkara 11 (1) adalah juga keputusan yang betul dari segi undang-undang.

4) Ini kerana meskipun hak untuk menyebarkan agama adalah terhad kepada orang bukan Islam iaitu mereka tidak boleh menyebarkan ajaran Kristian kepada mana-mana orang Islam tetapi di dalam kes ini tiada bukti bahawa Herald telah disebarkan kepada mana-mana orang Islam. Perkara 11 (4) hanya melarang penyebaran ajaran bukan Islam kepada orang–orang Islam sahaja. Ini bermakna jika akhbar the Herald hanya tersebar kepada orang-orang Kristian sahaja ianya tidak bercanggah dengan Perkara 11 (4) Perlembagaan Persekutuan.

5) Oleh kerana Mahkamah ialah satu badan kehakiman yang terikat dengan bukti dan keterangan, maka jika dirujuk kepada Perkara 11(5), Hakim Lau Bee Lan menyatakan tiada sebarang bukti dikemukakan oleh pihak Kerajaan bahawa penggunaan kalimah Allah oleh Herald Church adalah menjejaskan keselamatan negara.


**************

kesimpulannya, UMNO tidak perlu menuding jari atau mintak sebarang pendirian daripada mana-mana pihak sebab apa yang berlaku adalah berpunca daripada UMNO itu sendiri.

UMNO cuba mengabui mata rakyat daripada melihat dari sudut Perlembagaan Malaysia ciptaan UMNO dengan cara menuding jari kepada pendirian PAS itu dan ini.

PAS sudah lama inginkan supaya Islam diletakkan di atas Perlembagaan Malaysia, tapi keengganan UMNO menjadikan Islam sebagai sebagai dasar negara, dan ambil undang-undang kafir sebagai dasar negara adalah PUNCA utama kenapa Islam hari ini diperlekehkan.

walaupun terdapat keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan yang melarang penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam, namun sayangnya Majlis Fatwa Kebangsaan tidak berada di atas Perlembagaan Malaysia. oleh itu, segala keputusan fatwa oleh Majlis Fatwa Kebangsaan dengan sendirinya adalah terbatal dari sudut Perlembagaan Malaysia sekiranya didapati bercanggah.

oleh itu, cara untuk mengatasi masalah ini, ialah juga melalui proses undang-undang dan Perlembagaan Malaysia itu sendiri.

1) UMNO harus kembali kepada ajaran Islam yang sebenar, iaitu meletakkan Islam di tempat yang tinggi mengatasi mana-mana undang-undang @ perlembagaan di negara ini.

2) UMNO harus mengubah Perkara 11 ini, agar menjadikan Islam sebagai yang lebih utama :

(a) mewartakan agar orang bukan Islam tidak boleh menggunakan perkataan-perkataan eklusif untuk orang Islam seperti Allah, Solat, Haji, Umrah dan sebagainya.

(b) mengecualikan orang Islam daripada Perkara 11(1) agar orang Islam tidak sekali-kali dibenarkan MURTAD dengan ikut prosedur.

3) sekiranya UMNO enggan mengubah semua ini, apa lagi yang kita nak cakap? mahu sokong lagi UMNO yang menjadi dalang utama terhadap penghinaan Islam pada hari ini? nak sokong lagi UMNO yang buat perlembagaan negara yang benarkan orang Islam murtad dan benarkan pula orang kafir pakai nama Allah? so, jika UMNO masih enggan, saya berani kata hukumnya adalah WAJIB bagi orang Islam menjatuhkan UMNO.

sebab itu UMNO tidak lebih daripada munafiq lagi hikpokrit. begitu juga dengan penyokong-penyokong UMNO.


p/s : Sebelum ini orang Islam juga pernah dikecewakan dengan larangan amalan beragama kepada wanita Islam iaitu amalan pemakaian purdah oleh kakitangan awam (kes Halimatusadiah) di atas alasan menjaga kepentingan awam. Yang peliknya pada masa itu kita tidak dengar pula mana-mana pemimpin dan ali-ahli UMNO yang berkokok seperti ayam jantan seperti sekarang ini.

Sunday, January 13, 2013

10 Makanan Paling Jijik di Dunia!


10 Makanan Paling Jijik di Dunia!

Di Malaysia, kalau kita dengar ada yang makan darah ular, kucing dan katak pun sudah cukup meloyakan tekak. Tetapi di negara luar lebih dasyat lagi apa yang mereka makan. Mungkin bagi penggemar makanan eksotik, itu adalah sesuatu yang sangat lazat dan mampu membuatkan mereka kecur liur.

Berikut ialah 10 makanan yang menjijikkan dan negara yang paling banyak mempunyai makanan jijik ialah negara China.

1. Burger “Cindil” – China.




Cindil atau nama lainnya anak tikus yang baru lahir dipercayai boleh menambah stamina dan membuatkan tubuh badan menjadi lebih sihat. Selain itu, cindil juga dikatakan mempunyai kandungan protein yang sangat tinggi. Khabarnya, cindil juga boleh mengubati pelbagai macam penyakit, dan salah satunya adalah asma. Di negara China, penyajian cindil beraneka macam dan salah satunya adalah dalam bentuk burger.



2. Otak Monyet Hidup – China.


Otak monyet yang masih hidup kononnya boleh mengubati masalah kekuatan seksual lelaki. Selain itu juga, dapat menambah stamina. Di China, dipercayai bahawa otak monyet yang masih hidup (otaknya yang masih berdenyut) merupakan ubat yang paling mujarab untuk mengubati masalah kekuatan batin. Monyet yang masih hidup dimasukkan ke dalam karung, kemudian di pukul kepalanya sampai pengsan dan mestilah dipastikan monyet itu masih hidup. Kemudian kulit kepala bahagian atas dikuliti dan di belah tengkoraknya untuk diambil otaknya mentah-mentah dan di makan dengan menggunakan straw. Di Indonesia juga terdapat kawasan-kawasan yang menjual makanan seperti ini, seperti Sulawesi, Medan, Lampung, Jawa Timur, dan Kota Jakarta.


3. Daging Tikus Goreng – China.

Tikus-tikus yang biasanya didapati berkeliaran di sawah para petani ini yang biasanya menjadi hidangan sebagai lauk oleh kebanyakan orang-orang di negara China. Daging tikus yang telah disembelih dan diperap akan digoreng dan dijadikan santapan. Daging tikus dipercayai mempunyai kandungan protein yang tinggi yang baik untuk kesihatan.


4. Ulat Rebus – Botswana.

Suku kaum di pedalaman Botswana dikatakan gemar menyantap ulat-ulat Mapone sebagai menu makan hampir setiap hari. Ulat-ulat yang telah dikumpulkan akan dimasak dengan menggunakanbahan perasa untuk menambahkan kesedapannya dan disantap bersama-sama dengan nasi.


5. Soya Busuk – China.

Hampas soya yang dijemur sehingga keluar bau busuk dan kering akan diproses untuk dijadikan menu makanan, dan ianya hanya terdapat di negara China sahaja.


6. Telur Rebus Mengandungi Janin Itik Filipina.

Di negara Filipina, telur itik yang telah mencapai umur 2 minggu atau yang telah berubah menjadi janin akan dimasak atau direbus lalu dijadikan santapan dan dimakan dengan sos dan kicap masin. Telur seperti ini dipercayai mempunyai kandungan protein yang tinggi yang mampu menambahkan nutrisi yang diperlukan oleh badan.


7. Sperma Ikan Cod di Negara Asia Timur.

Di wilayah Asia Timur, segumpalan sperma ikan Cod boleh diproses sedemikian rupa menjadi menu santapan di hotel-hotel berbintang dan di restoren restoren mewah di bandar-bandar dengan harga yang sangat mahal.


8. Sos dari Sperma Ikan Emas – Hungaria.

Di negara Hungary, sperma ikan emas akan diproses dan dicampur dengan susu untuk dijadikan sos dan disajikan bersama sup ayam.


9. Steak Daging Buaya di – Singapura.

Di negara Singapura, daging buaya kebanyakannya anak buaya akan diproses menjadi steak buaya. Daging-daging buaya terutama bahagian paha tangan dan kaki akan disajikan bersama kentang goreng sama seperti steak daging lembu yang kita biasa lihat. Hanya restoran-restoran tertentu di Singapura yang menyajikan menu istimewa ini.


10. Bola Mata Ikan Tuna – Jepun.

Di Jepun, bebola mata ikan Tuna yang masih mentah atau yang sudah dimasak akan disantap sebagai snek di waktu lapang. Bebola mata ikan Tuna dipercayai boleh menambah stamina ketika sedak melakukan aktiviti lasak lebih kurang seperti minuman isotonik.

Menggelikan! Tetapi bagi mereka itulah sajian paling sedap dan paling nikmat untuk disantap bersama ahli keluarga. Tidak pasti pula sejauh mana khasiat makanan itu walaupun di khabarkan boleh membantu mengubati pelbagai penyakit dan kaya dengan nutrisi yang diperlukan badan.

Thursday, January 10, 2013

Cara2 Membuat Software Portable(Perisian Mudah Alih)


 Cara2 Membuat Software Portable(Perisian Mudah Alih)

Salam geng CG smua...

Saya nak share cara mengubah perisian(software)biasa yg kena install dlm pc/laptop kita kpd bentuk portable(mudah alih).

Jadi mudah la kita bawa ke mana2 saja dgn mggunakan pendrive/portable HDD. Kecil & ringan. 

X perlu lg install dlm laptop/PC.
Cucuk kt mana2 PC/laptop da bleh guna 

Ok rujuk video kt bawah ni:

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=6EGXl8sDPWM

Perisian yg diperlukan;

1. VMWare ThinApp - bleh download kt http://www.vmware.com/products/thinapp

2. Perisian yang anda mahu jadikan sebagai versi mudah alih.

3. 3. Sistem Operasi windows - Windows XP, 7, Vista, atau 8.


Cara2nya;


1. Pasang VMWare ThinApp dan jalankan 'ThinApp Setup Capture'




2. 2. Klik Next - Prescan (Pastikan direktori yang diiimbas adalah betul di cakera 'C' pada 'Advance Scan Locations')






3. Setelah siap proses 'Prescan', pasangkan pula perisian yang anda mahukan.




4. Kemudian, setelah selesai pemasangan perisian tersebut, klik pada 'Postscan'.

5. Pilih Entry Points, iaitu pelancar untuk perisian (fail .exe).










6. Klik Next - Next (Ikut seperti gambar-gambar di atas) kecuali apabila sampai kepada 'Sandbox Location', pilih seperti gambar di bawah:




7. Akhir sekali, pilih 'No - Do not send any information to VMWare'.




8. Klik Next - Next dan, Save. Jangan lupa tandakan pada 'Compress virtual package'.




9. Akhir sekali, klik Build.



10. Tunggu sehingga proses Build selesai.

Selamat mencuba...