banner

Banner Atas

Wednesday, October 31, 2012

Mantap Artis India


Shriya Saran Sexy
Esha Deol Hot
Hrishita Bhatt Hot
Antara Mali Sexy
Esha Gupta Hot Sexy
Celina Jaitley Sexy
Deepal Shaw Sexy
Raima Sen Hot
Jiah Khan Hot
Katrina Kaif Hot
Urmila Matondkar Hot
Riya Sen Hot
Helen Brodie
Negar khan hot
Sulagna Panigrahi
Kangana Ranaut Hot
Ileana D'Cruz Hot
Asin Sexy Hot
Diana Hayden Sexy
Aarti Chabria Sexy
Geeta Basra Hot
Neha Dhupia Hot
Sagarika Ghatge Hot
Nandini Sen Hot
Shilpa Shetty Hot
Vidya Balan Hot
Sagarika Ghatge Hot
Mona Chopra Hot
Minissha Lamba Hot
Sherlyn Chopra Hot
Bipasha Basu Sexy
Sayali Bhagat Hot
Rimi Sen Hot
Isha Koppikar Hot
Tanushree Dutta Hot
Katrina Kaif Sexy
Ayesha Takia Sexy
Tulip Joshi Hot
Bruna Abdalah Sexy
Bade Bapu Bollywood
Shweta Tiwari Hot
Shamita Shetty Hot
Amrita Arora sexy
Sonakshi Sinha Hot
Gul Panag Hot
Samira Reddy Hot
perizaad zorabian hot
Kareena Kapoor Hot
Sonali Bendre Hot
Hansika Motwani Hot
Anushka Sharma Sexy
Mallika Sherawat Hot
Shusmita Sen Hot
Bade Bapu Hollywood
Tollywood Badebapu
keerthi reddy Hot
Sushma Reddy Hot
Deepika Padukone Sexy
Preity Zinta Hot
Sonam Kapoor Hot
Aishwarya Rai Hot
Mugdha Godse Hot
Diya Mirza Sexy
Yana Gupta Hot
Nimitha Sexy
Tara Sharma Hot
Amrita Rao Sexy
Amisha Patel Sexy
nisha kothari hot
Tanisha Mukherjee Hot
Payal Rohatgi Hot
Preeti Jhangiani Hot
Udita Goswami Hot
Priyanka Chopra Sexy
Alia Bhatt Hot
Deepti Bhatnagar Sexy

Al-Malhamah Al-Kubra - Kubah Hijau Masjid Nabi Akan Tinggal Kenangan


Al-Malhamah Al-Kubra - Kubah Hijau Masjid Nabi Akan Tinggal Kenangan




Masjid Nabi Bertukar Menjadi Kota Metropolitan Selepas 4 Tahun




Assalamualaikum buat Semua CGarians...

Saya mulai dengan berita dibawah :


Historic mosques in Madinah to be bulldozed
Three of the world’s oldest mosques, including Prophet Mohammed (pbuh)’s tomb, are set to be destroyed as Saudi Arabia ploughs ahead with plans to expand the kingdom’s second holiest site, it has been reported.

Source:
http://www.constructionweekonline.co.../#.UJCTtW_MjSh

King urges faster pace on Prophet's Mosque project

King Abdullah of Saudi Arabia has decreed that work on the proposed expansion of the Prophet's Mosque in Madinah should begin immediately so that the first phase can be completed within two years, according to Arab News.

Source:
http://www.constructionweekonline.co.../#.UJCUOG_MjSg


Kubah Hijau Masjid Nabi Akan Tinggal Kenangan




Lapuran dari akhbar The Independent melapurkan rancangan Arab Saudi untuk meruntuhkan salah satu dari tiga masjid tertua didunia, iaitu Masjid Nabawi sebaik saja berakhirnya musim haji bulan ini. Ia dikatakan dapat menampung jemaah seramai 1.6j orang dan melibatkan perbelanjaan berbillion dolar.

Kerja-kerja pembinaan akan bermula sebaik saja musim haji tahun ini berakhir. Ia bakal menjadi bangunan yang dapat menempatkan manusia paling ramai didunia iaitu seramai 1.6j orang jemaah. tetapi kebimbangan telah mula timbul apabila melibatkan kesan-kesan tinggalan terpenting dalam sejarah Islam dirobohkan. Kemarahan telah mula timbul dinegara tersebut apabila kerajaan beraja itu tidak mengendahkan tinggalan sejarah penting didalam projek pembangunan Mekah.




Kubah Hijau Masjid Nabi Akan Tinggal Sejarah


Perobohan kubah hijau masjid Nabawi itu dibimbangi akan menjejaskan makam yang menempatkan Rasulullah s.a.w dan dua sahabatnya iaitu Saidina Abu Bakar As-Siddiq r.a dan Saidina Umar Al-Khattab r.a. yang betul-betul terletak dibawah kubah tersebut.


Antara masjid yang bakal dirobohkan juga ialah Masjid Ghamama yang mempunyai nilai yang amat penting dalam sejarah umat Islam. Setakat ini tidak ada perancangan oleh pihak Saudi untuk memelihara masjid tersebut. Mengikut sejarah, masjid ini dinamakan Ghamama ialah kerana di masjid inilah Nabi s.a.w membuat solat Istiskah (mohon hujan). Perkataan Ghamama bermaksud awan dimana akan muncul secara tiba-tiba dan membawa hujan selepat Nabi s.a.w selesai solat tersebut. Banyak lagi peristiwa sejarah di zaman Nabi s.a.w berlaku di masjid tersebut yang sepatutnya dipelihara oleh pemerintah Islam sebagai pengajaran untuk umat Islam dimasa hadapan. Untuk maklumat boleh rujuk disini
http://www.islamiclandmarks.com/saud...d_ghamama.html




Masjid Ghamama bersebelahan Masjid Nabawi


Antara pihak yang melahirkan kebimbangan ialah Dr. Irfan al-Alawi dari Islamic Heritage Foundation, beliau menyatakan," Tidak dapat dinafikan Madinah perlu dibangunkan, tetapi cara pihak berkuasa menanganinya adalah amat membimbangkan ". Beliau menyatakan lagi," Terdapat berbagai cara untuk membangunkannya yang boleh mengelak atau memelihara tempat bersejarah dalam Islam tetapi sebaliknya mereka memilih untuk merobohkannya".

Teguran paling keras dibuat oleh Syed Zaid Zaman Hamid seorang penganalisis ketenteraan Pakistan apabila beliau menempelak kerajaan Saud dengan perbuatan syirik apabila berusaha memelihara patung berhala di Madain Saleh tetapi di masa yang sama meruntuhkan masjid-masjid yang dibina oleh para sahabat di sekitar Mekah dan Madinah.



Papan Iklan Promosi Berhala Madain Saleh terletak diluar Masjid Nabawi. Mereka merasakan sejarah berhala adalah lebih besar berbanding sejarah Masjid Nabi!

Beliau menggesa supaya umat Islam seluruh dunia mengemukakan bantahan samada bertulis atau sebagainya dimana-mana kedutaannya terhadap tindakan Arab Saudi tersebut. Kata beliau lagi, ini bukan isu mazhab tetapi isu melibatkan sejarah umat Islam, keimanan dan kecintaan terhadap Rasulullah s.a.w dan para tabien yang banyak berjasa terhadap Islam. Apakah sikap umat Islam kalau Yahudi melakukan perobohan terhadap Masjid al-Aqsa, umat Islam akan terus istiharkan perang tetapi apakah kita berdiam diri jika pencapaian umat Islam lebih 1400 tahun dimusnahkan begitu saja tanpa sebarang bantahan?


Inikah tanda-tanda kerosakan di Madinah yang dimaksudkan didalam hadis yang diberitahu oleh Rasulullah ini?

Berkata Muadz ibn Jabal r.a: bahwasanya Rasulullah s.a.w bersabda: “Makmurnya Baitul Maqdis merupakan kerusakan bagi Yatsrib(Madinah), rusaknya Yatsrib(Madinah) sebagai tanda dimulainya al-malhamah, dimulainya al-malhamah merupakan pembebasan bagi Qostantinopel, dan pembebasan Kostantinopel sebagai tanda keluarnya dajjal”, lalu Muadz ibn Jabal memukulkan tangannya ke paha atau pundak orang yang sedang diajaknya bicara, sambil berkata: sungguh ini pasti terjadi, sebagaimana pastinya engkau duduk disini.
Hadits Hasan riwayat Abu Dawud 



Apakah Al-Malhamah..???

Al-Malhamah bermakna :
Armageddon, World War III, Antichrist, and the second coming of Jesus
Sumber :
http://www.ummah.com/forum/showthrea...amah-al-Kubrah


Al Malhamah Al Kubra
sumber :
http://granadamediatama.wordpress.co...amah-al-kubra/


Konflik Suriah (Syria) Adalah Awal Al Malhamah Kubro
sumber:
http://ramadhaniricky.blogspot.com/2...-malhamah.html


Perang Dunia IV dan al-Malhamah al-Kubra
sumber:
http://kebangkitandaritimur.blogspot...lhamah-al.html


Wapsite kajian akhir zaman
Sumber
http://akhirzaman.mobie.in/12%20almalhamah


CUKUP BERSEDIAKAH KITA...???

Tuesday, October 30, 2012

Rakyat Malaysia Majoriti ada Trypophobia tanpa disedari


Trypophobia adalah sejenis fobia dimana seseorang itu merasa takut apabila melihat lubang-lubang kecil di badan  .

Nak tahu korang ada trypophibia tak  ? Cuba tengok gambar kat bawah.
Kalau bulu roma korang meremang atau rasa semacam masa tengok gambar kat bawah, maknanya korang ada trypophobia  .









FAM Bangsat !



FAM Bangsat !



Setelah laman web officialnya digodam beberapa kali oleh hackers sebagai wakil kepada ketidakpuasan hati rakyat Malaysia, peminat bola sepak secara amnya, namun organisasi yang bertopengkan sebuah organisasi yang ingin mempertingkatkan mutu bola sepak Malaysia ni masih tidak pernah 'terguris' mahupun terasa sedikit pun.



Mereka bongkak berada di atas kerana terdapatnya yang boleh dikatakan 'campur tangan' dari pihak tertinggi sebuah negeri di pantai timur bersebelahan johor sana. Selagi adanya sistem hierarki ini yang sudah lama bertapak dan mungkin menjadi barah dalam FAM, selagi itulah makin besar kepala pihak-pihak FAM ini yang diketuai oleh Azzudin, sebagai penolongnya a.k.a setiausha agung oprganisasi ini.

FAM sejak dari zaman Dunhill menjadi penaja bola sepak tanah air lagi sehingga TM kepada Astro masih berada pada landasan yang buruk dalam mempertingkatkan hasil pencapaian bola sepak tanah air. Kini tiba masanya FAM berubah.Berubah dalam erti kata merubah corak 'tarian' bolasepak malaysia bukan hanya berlandaskan mesyuarat dan 'majlis tatatertib' umpama orang tua di warung-warung kopi meskipun dengan perut boyot hasil rezeki tidak berapa halal berlenggang dengan baju kot masing-masing.

Banyak sudah yang diperhatikan mengenai FAM, kami rakyat Malaysia amnya, dan peminat bola tanah air khususnya, sudah mula jelik dengan luka dan nanah FAM sehinggu membusukkan lagi arena bolasepak malaysia.

Wahai FAM sila berambus daripada terus menjadi diktator di malaysia, bolasepak tempatan perlukan perubahan bermula dari segi 'pemerintahan' dari atas.


Selagi ketua kerajaan sesebuah negeri yang menjaga organisasi ini, maka selagi itu pencacai bawahan akan terus takut untuk bersuara, pelukah sebuah organisasi seumpama FAM mempunyai kuasa veto dalam setiap keputusan. Melakukan undang-undang yang tidak munasabah dan suka mengambil peluang.

Mengenakan tindakan undang-undang yang tidak masuk dek akal, mempunyai pasukan 'angkat' yang selalu disayangi, mempunyai pasukan 'kambing hitam' yang selalunya dijadikan mangsa, itu adalah antara skop kerja yang FAM pandai buat selain dari tidak boleh menerima kritikan bahawa sememangnya skuad malaysia kini tidak la segah yang diuar-uarkan.

Dalam isu FAM ini, penulis tidak menyokong mana-mana pihak, namun terlalu obvious nampak sangat organisasi ini bukan berlandaskan ingin meningkatkan mutu bolasepak negara, namun lebih kepada sebuah persatuan a.k.a organisasi sebuah parti. Tidak seiring dengan matlamat dia, dia cantas terus dan di jadikan kambing hitam. Anak-anak buah buat kerja, yang di atas sekali goyang kaki.Itu cara mereka menjamu perut boroi masing-masing.

Kita ambil contoh kelantan the red warriors, pasukan kelantan selalu dianaktirikan (kami sebenarnya tidak mahu ada perkataan 'anak; pom), namu tiada istilah lain. Kelantan lah pasukan bolasepak yang selalu FAM targetkan sebagai kambing hitam, tidakkah si boroi-boroi ini sedar bahawa pasukan inilah sekarang sedang mencorak mutu kegemilangan bola sepak malaysia bersama pasukan-pasukan lain seperti Perak Fc, Negeri Sembilan Fc dan Kedah Fc.

Ironinya, mereka mengaut segala kekayaan yang hasilnya dari pasukan kelantan sendiri, pernahkah anda lihat ada sebuah pasukan di malaysia yang memerlukan sebuah helikopter polis, dan beribu-ribu pasukan trafik untuk mengawal lalulintas untuk ke perlawanan akhir ? Tanpa kelantan, jangan harap stadium nasional bukit jalil yang mampu memuatkan lebih 90,000 penonton itu penuh, sehinggakan ada yang menyaksiakn pada penghadang setiap laluan.Sumpah, mereka makan juga duit rakyat kelantan untuk memboroikan perut masing-masing. Tiket final sahaja sudah boleh kita lihat dari tahun ke tahun harga akan naik yang dahulunya RM 25 kepada RM 40 sekarang, itu belum termasuk permit berniaga dan berapalah sangat nak bayar perbadanan stadium, dan keuntungan dari itu masuk perut boroi mereka juga.

Namun, dengan hasil keuntungan inilah mereka menutup mulut media-media mainstream yang juga digunakan beberapa pihak . Sehinggakan stesen berbayar pun sendiri takut untuk menyatakan kebenaran.

Secara kasarnya, Malaysia bukanlah sebuah negara demokrasi tetapi lebih kepada kapitalis. Sehinggakan organisasi sukan sebegini pun penuh dengan unsur-unsur politik.Politik dalaman tidak kisah tetapi politik yang membabitkan luaran yang sehinggakan, jika kita menentang kitalah radikal,kitalah yang bersalah.

Perlukah kelantan keluar dan menyertai liga jepun? (kerana Tokyo fc menurut IFFHS berada di bawah kelantan rankingnya) dan tinggalkan pasukan-pasukan anak angkat FAM sahaja yang bertarung di liga super yang tahap semi-pro ini sebenarnya.

"sek demo make duit kami, pahtu demo buat kami mangso"

Sebab itu boleh digelar....


FAM bangsat!




*banner yang mempunyai 11 muka player the red warriors pun dilarang masuk oleh perbadanan stadium atas arahan FAM bangsat kata mereka. Mereka takut banner ini menjerut leher-leher si boroi-boroi yang pergi final semalam ke ?

Bruce Lee mati kerana tewas dengan Silat Melayu?


Bruce Lee mati kerana tewas dengan Silat Melayu?

Pada tahun 1973, Mahaguru Dato' Meor Abdul Rahman telah keluar negara untuk melawat saudaranya yang menetap di England. Pemergian beliau ditemani oleh Dato' Syed Ahmad Jamalullail, seorang saudaranya.



Dalam perjalanan pulang ke tanahair, pesawat yang mereka naiki telah singgah sebentar di lapangan terbang di Hong Kong. Ketika menunggu penerbangan berikutnya, beliau telah disapa oleh Bruce Lee, pakar Kung Fu dan seni bela diri Jeet Kune Do.

Bruce Lee telah mendapat tahu bahawa Mahaguru Silat Seni Gayong, Meor Abdul Rahman telah berada di Hong Kong. Setelah memperkenalkan dirinya sebagai Bruce Lee, si Raja Kung Fu, Bruce Lee telah mencabar Dato' Meor Abdul Rahman agar bertarung dengannya.



Beliau ingin melihat sejauh mana hebatnya seni mempertahankan diri milik orang Melayu yang dinamakan silat itu. Bruce Lee dengan angkuhnya berkata jika Meor Abdul Rahman menang dalam pertarungan itu, silat Meor Abdul Rahman adalah yang terbaik, TETAPI jika Bruce Lee pula yang memenangi perlawanan itu, Seni Jeet Kune Do ciptaannya adalah yang terbaik di dunia.


Kehebatan Dato' Meor Abdul Rahman rupa-rupanya telah sampai ke pengetahuan Bruce Lee. Sebelum daripada itu, pada tahun 1972, serombongan pakar-pakar Kung Fu Hong Kong telah datang ke Malaysia untuk mencari tokoh-tokoh seni beladiri yang dapat bertarung dengan Bruce Lee.

Rombongan pakar Kung Fu ini telah berjumpa dengan Dato' Meor Abdul Rahman di Taiping. Dalam pertemuan tersebut, mereka telah mencabar Dato' Meor Abdul Rahman untuk menunjukkan kebolehan beliau.

Dato' Meor Abdul Rahman telah menangkap serta mengunci kesemua enam orang ahli-ahli Kung Fu tersebut. Kemudian, Dato' Meor telah menyuruh ahli-ahli Kung Fu tersebut bertemu dengan murid kanannya pula iaitu Cikgu Ahmad bin Lazim.

Memandangkan Bruce Lee masih muda dan mentah, Dato' Meor Abdul Rahman telah menasihati Bruce Lee agar melupakan sahaja niatnya hendak mencuba beliau. Namun, Bruce Lee tetap berdegil juga. Oleh kerana Bruce Lee terus mendesak, maka Dato' Meor Abdul Rahman akhirnya menyahut juga cabaran daripada Bruce Lee tersebut.

Untuk mengelakkan keadaan daripada menjadi gempar, Bruce Lee dan Dato' Meor Abdul Rahman dengan ditemani oleh beberapa orang menuju masuk ke dalam bilik tetamu di lapangan terbang tersebut. Sebaik sahaja melihat Dato' Meor Abdul Rahman telah bersedia, Bruce Lee pun dengan kepantasan serangan kakinya pun mula mengasak.

Setelah beberapa serangan berjaya dielak, akhirnya Dato' Meor Abdul Rahman tiada pilihan lain melainkan bertindak balas dengan melepaskan satu pukulan tangan(Kipas Nandung) yang tepat mengenai rusuk Bruce Lee.

Pukulan tangan Dato' Meor Abdul Rahman yang nyata berbisa telah menyebabkan Bruce Lee jatuh tersungkur dan menggelupur kesakitan. Kerana belas kasihan ke atas Bruce Lee, Dato' Meor Abdul Rahman pun menawarkan bisa pukulannya ke atas Bruce Lee menggunakan air yang didoakan dan disapu ke kawasan sakit tersebut.

Setelah Bruce Lee pulih daripada kesan pukulan Dato' Meor Abdul Rahman tersebut, akhirnya Bruce Lee dengan rendah diri, mengakui kehebatan Dato' Meor Abdul Rahman dan ilmu silat yang dimilikinya.

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 791x822.


Tidak lama selepas peristiwa pertarungan Bruce Lee dengan Dato' Meor Abdul Rahman ini, Bruce Lee dilaporkan telah meninggal dunia di Hong Kong akibat penyakit misteri.(Menurut Daniel Inosanto, murid kanan Bruce Lee, di hari-hari terakhir Bruce Lee sebelum beliau ditemui mati, Bruce Lee giat mengkaji tentang Seni Silat Melayu.

Kini tugas Bruce Lee disambung oleh Daniel Inosanto, sebagai satu-satunya pewaris JKD yang ditauliahkan oleh Bruce Lee. Daniel Inosanto telah memasukkan Silat sebagai sebahagian daripada mata pelajaran Jee Kune Do nya.)

Dia bertarung dgn Dicky Zulkarnaen (pelakon Indonesia yg top sekitar awal 80-an). Dicky ni bertarung dgn Bruce Lee atas alasan sama-sama artis dalam seni bela diri.. Ketika bertarungan Bruce Lee menggunakan 100% kekuatan tendangannya kepada rusuk Dicky. Akibatnya Dicky secara tak sengaja melepaskan tenaga cakranya ke dada Bruce Lee, lalu Bruce Lee jatuh.

BEBERAPA HARI SEBELUM KEMATIAN

Sudah tentu, sekuat mana pun seseorang itu, satu hari dia pasti akan menemui ajalnya. Menurut berita - berita dan sumber di Internet, media masa dan media cetak, beliau meninggal kerana satu penyakit. Beliau pengsan ketika sedang buat 'dubbing' untuk filem Enter The Dragon. Kemudian, beliau dapat disembuhkan daripada penyakit tu dengan bantuan seorang doktor.

BEBERAPA JAM SEBELUM KEMATIAN
Pada 20 Julai 1973, Bruce Lee pergi ke makan malam bersama dengan George Lazenby, aktor James Bond yang popular pada masa itu.

BEBERAPA MINIT SEBELUM KEMATIAN


Kemudian, jadualnya begitu sibuk . Pada petangnya, dia merasa sakit kepala lalu menggunakan ubat analgesic (painkiller) dan equagesic (yg mengandungi aspirin dan muscle relexant ). Jadi, lebih kurang pukul 7.30 pm, dia pun berehat dan tidur. Tetapi, selepas dia tidak turun makan malam, Chow datang ke apartmentnya dan mengejutkan Lee tapi sayang, Lee tidak bangun. Seorang doktor cuba untuk menyedarkannya sebelum Lee dihantar ke Queen Elizabeth Hospital. Tetapi, Lee sudah pon meninggal sebelum sampai di hospital. Jadi, itu adalah 'cerita rasmi' tentang kematian Bruce Lee

genius ajar matematik depan sogo,shah alam, ipoh etc. abdul halim bistamam.


genius ajar matematik depan sogo,shah alam, ipoh etc. abdul halim bistamam.

Selalu nampak beliau kat sogo & masjid jamek. ada warga CG pernah nampak beliau?

Saya mengenalinya ketika saya di Tingkatan 4 ketika menuntut di Sek. Men.Sains Raja Tun Azlan Shah (SERATAS) Taiping Perak tahun 2001. Setiap minggu kami pelajar-pelajar Seratas akan ke masjid di kawasan Telekom untuk bersolat Jumaat. Disebabkan saya gemar berjalan kaki pergi dan balik dari masjid pada hari Jumaat berbeza dengan pelajar lain yang menaiki bas, maka saya tidak perlu tergesa-gesa supaya tak ketinggalan bas.


[IMG][/IMG]


Pada satu hari, saya melihat Cikgu Halim atau Abdul Halim Bistamam kali pertama muncul di masjid itu dan sedang berceramah sambil tangannya ligat menulis nombor-nombor di papan putih di sisinya. Saya mula menyelit-nyelitkan diri di celah-celah kerumunan orang yang menyaksikan ceramah Cikgu Halim. Apabila saya berada di hadapan tubuh Cikgu Halim, dan saya amat kenal pakaian beliau itu, jubah dan serbannya memang adalah pakaian Darul Arqam, membuatkan rindu saya pada imej orang Arqam sedikit lepas sejak Arqam telah diharamkan ketika saya darjah 5 dahulu.





Namun, bukan pakaian dan imej yang saya rindukan itu yang buat saya terpaku di depan Cikgu Halim, tetapi buah butir perbicaraannya. Dia menerangkan beberapa konsep mengira matematik, dan saya cuba memahami apa bezanya konsep yang Cikgu Halim bawa dan yang saya belajar di sekolah. Terus terang saya katakan, konsep yang dibawa Cikgu Halim nampak menarik dan saya sukakan orang-orang yang berusaha mencipta konsep sendiri tanpa duduk dalam kotak sillabus semata-mata.





Saya mengamati keratan-keratan akhbar yang Cikgu Halim bawa bersama beliau di dalam begnya yang ada gambar beliau dan beberapa ulasan wartawan akhbar melayu dan inggeris. Ternyata beliau telah banyak berusaha untuk menjelaskan akan ilmu yang beliau kaji dan dapat simpulkan, dan saya secara tuntas, telah mengiktiraf Cikgu Halim adalah antara ilmuwan yang bersifat ilmuwan dengan sebenar-benarnya. Beliau mengajar di perkarangan masjid, rumah Allah, beliau berpakaian sunnah dan beliau mengajar akan ilmu yang beliau kaji sendiri tanpa kopi pasta dan bukan juga ilmu "burung kakak tua" bak kata Prof Khoo Kay Kim yang bermaksud hanya mengulang semula ilmu yang disuap.

Saya pulang ke sekolah pada hari itu dengan rasa minat kepada konsep matematik dengan lebih tinggi. Saya sentiasa mengimpikan diri saya menjadi seperti Cikgu Halim merantau seluruh pelosok dunia mengajar akan ilmu yang saya dapati boleh beri manfaat kepada manusia sejagat. Pada hari itu, saya sedang belajar Logaritma dalam subjek Matematik, dan saya cuba sehari semalam mencipta rumus matematik saya sendiri dari pelbagai sifat logaritma sehinggalah saya berjaya ringkaskan rumus logaritma bagi menukar bentuk log 2 bahagi log 3 dalam bentuk log 5 dengan hanya satu persamaan.

Saya tunjukkan rumus ringkas saya itu kepada Cikgu matematik saya, dan beliau katakan rumus saya perlu diuji dahulu. Dan kemudian beliau iktiraf rumus saya sebagai betul, tetapi tak boleh digunakan dalam SPM kertas subjektif kerana rumus itu tak menunjukkan bagaimana saya boleh tukar log 2 bahagi log 3 dalam bentuk log 5 secara jelas. Ia seolah-olah saya menghafal jawapan saja. Maka cikgu saya menasihati saya jangan cipta rumus ringkas lagi, dan selalu amalkan cara kerja mengikut sillabus. Dan saat itu, bertambah bencilah saya dengan pendidikan berorientasikan peperiksaan di Malaysia.

Oeh itu, pengaruh Cikgu Halim yang mengajar matematik dan fizik di perkarangan masjid benar-benar kuat dalam membentuk pendirian dan keyakinan saya untuk menjadi pejuang anti-exam pada hari ini. Saya mengikuti sistem ini dalam beberapa bulan saja lagi sebelum saya akan bebas dan boleh memproses diri saya dengan sistem pendidikan saya sendiri. Saya boleh mencipta rumus matematik, fizik, boleh keluarkan pelbagai teori-teori sains dan boleh cipta pelbagai gadget saya sendiri tanpa ada sesiapa akan kata "ini salah , tak ikut sillabus" lagi.

Jika saya berkesempatan dan diberikan Allah akan kekuatan untuk mendirikan sekolah sains swasta dan boleh menerapkan sistem pendidikan saya sendiri iaitu sistem penggilapan dan pengasahan bakat dan minat, anti-exam,pro-kuiz saya itu pastilah Cikgu Halim antara individu awal yang akan saya jemput untuk menjadi tenaga pengajar di sekolah saya. Saya akan menjejaki lagi beberapa teman-teman saya, adik-adik junior saya yang genius dan yang giat mengkaji dan mencipta konsep-konsep baru yang dianggap di luar kotak arus perdana dunia sains hari ini untuk bersama-sama saya dalam merealisasi salah satu agenda pendidikan Yayasan al-Razi yang ingin saya tubuhkan dan merupakan salah satu dari 3 cita-cita saya itu.

Saya menulis perihal Cikgu Halim kerana terbaca tulisan pengirim di Utusan Online pagi ini yang menunjukkan sudah ada kesedaran dan penghargaan di kalangan awam di Malaysia akan kelibat-kelibat ilmuwan genius yang mereka sampahkan dulu. Terbukti, ilmuwan genius memang hanya akan dihargai setelah dianggap beratus kali sebagai "gila", "*****" dan "tak realiti" atau "tak berpijak di bumi nyata" oleh masyarakat. Ini memang tamparan hebat buat kaum "realisme" dan kaum "common sense" yang hanya suka mengikut arus dan gelombang biasa sahaja. Dan juga buat para pentaksub "sillabus" dan "tauliah" yang hanya akan mengiktiraf seseorang jika dia punya sijil dan ijazah dari sistem universiti dunia sahaja dan tidak memandang pada intipati keilmuan sebenar. Padahal ramai di kalangan saintis dunia era lampau malah cendikiawan islam zaman kegemilangan islam,mereka bukanlah pakar-pakar keluaran universiti atau pemegang sijil-sijil tauliah segala macam bagai.

UTUSAN: Kisah 'orang tak betul' mengenai pesawat angkasa

SAYA hendak sampaikan satu cerita berkenaan seorang lelaki yang dianggap 'tak betul' yang telah menghadiri ceramah yang saya sampaikan di USM Tronoh, 10 tahun yang lalu pada bulan Julai 1999.

Semasa seminar itu saya menyampaikan ceramah bertajuk Pelancongan Angkasa - dan percaya saya adalah orang pertama yang menyampaikan ceramah mengenai pelancongan angkasa di Malaysia.

Ceramah saya itu dihadiri oleh seorang lelaki (yang tidak diundang dalam seminar itu), yang berada di situ bersama-sama pelajar Sekolah Kejuruteraan Aeroangkasa USM dan beberapa orang pensyarah mereka serta pelajar-pelajar sekolah menengah tingkatan 4 dan 5 di sekitar Ipoh iaitu seramai 500 orang.

Lelaki ini memang dikenali ramai oleh orang Ipoh kerana sering berada di halaman masjid pada hari Jumaat dan dia akan berceramah mengenai bidang matematik dan fizik. Dia memakai jubah dan serban dan meninggikan suara ketika berceramah serta kerap memberikan komen terhadap pembelajaran matematik dan fizik semasa.

Dia turut menyampaikan ceramahnya di pasar barang terpakai di Ipoh. Malah saya pernah terserempak dengannya di Seksyen 2 Shah Alam pada suatu hari Jumaat ketika dia sedang mencetak nota-nota ceramahnya - mungkin untuk ceramahnya di masjid di Shah Alam.

Ceramahnya kerap menyentuh mengenai space travel. Saya sendiri pernah beberapa kali mendengar ceramahnya. Tetapi, disebabkan cara penyampaian ceramahnya, dia dianggap sebagai 'tidak betul' oleh masyarakat.

Saya memang menyedari kehadirannya ketika saya berceramah di USM pada masa itu.

Ketika saya minum dan makan bersama beberapa orang pegawai dan pensyarah pada waktu rehat, seorang daripada mereka memberi amaran kepada saya agar jangan melayan sebarang pertanyaan dari 'orang tak betul' tu. Saya tanya, kenapa, dan dia jelaskan bahawa 'orang tak betul' itu mempunyai kefahaman yang berbeza dari biasa terhadap konsep space travel.

Saya bertanya, apakah konsepnya, dan dia memaklumkan bahawa, 'orang tak betul itu' percaya bahawa cara terbaik untuk melancarkan pesawat angkasa adalah dengan menggunakan konsep kapal terbang iaitu berlepas secara mendatar sebelum terbang menegak ke angkasa!

Tapi pada hari ini, 10 tahun selepas peristiwa itu, konsep 'orang tak betul' inilah menjadi perhatian pereka sistem pengangkutan angkasa canggih, kerana itulah konsep pesawat angkasa (spaceplane).

Jadi saya merumuskan, 'orang tak betul' itu adalah antara orang Malaysia yang paling awal yang dapat memahami konsep spaceplane.

Pada hari ini, 'orang tak betul' itu masih lagi menyampaikan ceramahnya di pekarangan masjid pada hari Jumaat dan pasar barang terpakai pada hari Ahad di sekitar Ipoh.

STS-MC bercadang untuk memberikan beliau sedikit 'penghargaan' bersempena dengan Ulang Tahun Ke-10 Pelancongan Angkasa di Malaysia.

NORUL RIDZUAN
Institut Kajian Aero Angkasa Malaysia (STS-MC )



MAHAGURU58: Guru Halim -Mathematical Genius on our streets or ?

Those of you who frequent the Jalan Masjid India or Masjid Jamek KL areas would have come across this man with his loud hailer and portable whiteboard and a marker in his hand, calling out to passerbys and ask them to wait for a while as he scribbles some solutions to mathematical problems using the left brain /right brain theory he puts forth as his discovery!

Former Maths teacher Abdul Halim Bistamam, 52, is quite a sight with his flowing jubah and sporting a kopiah and wispy beard, standing in the blistering sun, trying to seek attention from Malaysians and foreigners passing past his chosen spot of the day! A real character to behold!

Many hurry past the self-acclaimed 'Chief Scientist of the World'! Hehehehehe!..

What more after taking in the sight of his battered remnants of a loudhailer that squeaks forth his 'maths lecture' to them no matter whether there are people willing to stop for a while and be his audience!

His sunburnt, weather beaten darkened face, breaks into a smile and greets me as I approach him and ask him why he's exposing himself to the scorching heat of Ramadhan's blistering midday sun?

He speaks eloquently contrary to the image of a man who has been too long in the sun so to speak!

He doesn't come across as a wacko or mentally inbalanced as one would usually assume about someone who does what he is doing ; spending time out there in the streets of KL, teaching mathematical solutions to society who usually do not give a hoot about such knowledge except if it is some artiste or glam icon out to waste their time listening to hedonistic pursuits such as song and dance!

Despite his being sort of looked at as some sort of cracko out there on the streets, Cikgu Halim takes it all in his stride and exhibits a resolve, we would normally not see amidst us in society!

Is he a mathematical genius or among those we call as gone cuckoo?

Even Mastika, a popular local Malay version of Readers Digest saw fit to publish an article about this phenomenon on our KL streets in their December 2003 edition!

He keeps talking about using the right side of the brain to solve such mathematical problems easily and so on. Many stop for a while to look at him in action but as predicted, they'd sort of ponder for a few seconds at the spectacle before them and then move on dismissing him as another 'weirdo' on the streets of Masjid India and Masjid Jamek areas of KL.

Is he a genius or another of those identifiable as among the 'confirmed cases' roaming our streets of Kuala Lumpur? Wallahu 'alam bissawab!


AMIN AL-KALANTANI: Halim Bistamam

Semalam di Cabot, Shah Alam aku terjumpa dengan seorang insan yang berjubah dan bekopiah. Dia sedang mengajar sesuatu. Di bajunya di sangkutkan satu kertas, Saya ketua saintis dunia. Dalam kepalaku “Betul ke pakcik ni?”.

Asalnya aku tidak berminat mendengar celotehnya. Aku pergi ke tempat lain. Bila aku datang lagi sekali, wah semakin ramai penonton dan merangkap pelajarnya. AKu berhenti sekejap. Cuba memberi masa untuk mendengar.

Ohh…pakcik ni namanya Halim Bistamam. Sebelum ini tidak pernah aku berjumpa lelaki seunik dengannya. Mengajar di jalanan. Walaupun yang diajak hanya teknik mengenal sifir. Tetapi jauh yang aku belajar ialah ” perbezaan antara kreatif dan logik”.

Aku membeli buku yang diphotosatnya. RM5. Bertajuk “

“Otak Kanan Melayu, Hebat!!” oleh : Ketua Saintis Dunia Abdul Halim bin Bistamam.

Hebat Orangnya!

KOSMO: Saintis Kaki Lima

Oleh NUR AISHAH MOHD AMIN

Sudah lapan tahun Abdul Halim memberi ceramah mengenai sains dan matematik di jalanan.


SEKALI imbas jika terserempak dengannya di ibu kota, kita pasti menyangka dia tidak lebih daripada seorang penjual ubat jalanan.

Lebih ekstrem, ramai mendakwa dia mungkin gila apabila melihat tulisan yang digayut di dadanya ‘Saya Ketua Saintis Dunia’.

Tapi bagi Abdul Halim Bistamam, biar apa pun gelaran diberi orang ramai, dia tetap dengan caranya yang mengemukakan idea sains dan matematik ciptaannya di jalanan.

Dengan berketayap dan berjubah, lelaki berusia 54 tahun itu sebenarnya hampir lapan tahun memberi penerangan kepada orang ramai mengenai kajian dalam bidang sains dan matematik yang didakwanya sering dipandang serong oleh masyarakat di negara ini.


“Saya bukan gila. Tujuan saya lakukan semua ini hanya untuk mendatangkan minat kepada orang ramai mengenai ilmu matematik dan sains.

“Saya sudah lali dengan pandangan masyarakat yang memandang rendah pada ilmu yang saya peroleh ini,” kata bapa kepada lapan orang anak berasal dari Ipoh, Perak ini.

Menurut Abdul Halim, dia sebelum ini pernah berkhidmat sebagai seorang guru yang mengajar mata pelajaran matematik selama 10 tahun dan kemudiannya berhenti menjadi guru dan mula membuat kajian terhadap sistem pengajaran matematik. Sistem logik yang pernah dipopularkan oleh Edward de Bono dari Universiti Oxford.

“Teknik dan kepakaran saya dalam bidang matematik diakui golongan cerdik pandai tempatan mahupun luar negara. Malah, beri peluang pada saya membentangkan kertas kerja di institusi pengajian tinggi dan bertukar-tukar fikiran dengan mereka,” katanya.

Ujar penceramah ini lagi, kerjaya sebagai penceramah jalanan telah dilakukan sejak lapan tahun lalu dan selama tempoh itu, Abdul Halim juga mendakwa sudah mengelilingi semua daerah dalam negara untuk menyampaikan hasil kajiannya itu.

“Saya akan berceramah di kaki lima antara 40 minit ke satu jam, kemudian balik rumah anak-anak atau balik Ipoh terus. Sepanjang tempoh itu juga, lebih 10,000 buah buku hasil kajiannya telah dijual,” katanya.

Apabila ditanya apakah impian yang ingin dicapai sebagai penceramah jalanan pada tahun baru ini, beliau dengan pantas membalas:

“Tahun depan saya beri ceramah di kota London. Pada masa ini saya cuma menunggu untuk mendapat kebenaran berceramah di sana sahaja lagi,” katanya.

Selain berazam ingin melahirkan lebih ramai pemikir Islam, Abdul Halim juga berhasrat bersemuka dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi untuk bercerita sendiri pengalaman dirinya menjadi penceramah jalanan dan kajian dilakukan.

Pada satu pertemuan di Kuala Lumpur, Abdul Halim sempat menunjukkan beberapa helai sijil penyertaan dan penglibatan dalam beberapa siri lawatan dan gambar ketika berjumpa dengan tokoh akademik yang disimpan dalam kotak di atas troli yang digunanya membawa papan putih ketika memberi ceramah.


JIWA NAGA: Saya Ketua Saintis Dunia

Hari ini saya dalam perjalanan menuju ke Bangi. Kebetulan saya bertemu dengan seorang pak cik berserban dan berjubah seperti seorang pendakwah sedang bersungguh-sungguh mengajar ilmu matematik di jalanan. Namanya Abdul Halim Bistamam. Di dadanya tergantung kertas bersaiz A4 yang tertulis (cetakan tulisan komputer), "Saya Ketua Saintis Dunia". Pada troli yang dibawanya pula tertampal satu lagi kertas bersaiz A4 bertulis "Saya Beruntung Kerana Tidak Masuk Ke Universiti."

Tertarik mendengar kuliahnya, saya berhenti seketika dan melihat logik dan rasionalnya. Bukan sebarangan orang, nampaknya pak cik ini adalah contoh aktivis intelektual yang lahir tanpa pengiktirafan Master atau Doktor Falsafah dari mana-mana universiti.

Bagaikan tidak sah blog "Jiwa Naga - Surat Untuk Takdir" jika tidak diletakkan entri khas untuk En. Abdul Halim Bistamam ini. Ternyata apa yang diajarkannya ada benarnya. Namun ia lebih khusus kepada Matematik tahap asas. Saya tidak melihat ajarannya itu melibatkan proses-proses pemikiran logik Matematik peringkat universiti.

Walau bagaimana pun teknik yang dikemukakan oleh En. Abdul Halim Bistamam adalah sangat menarik. Kaedah-kaedah beliau membuktikan bagaimana praktiknya otak kanan - kreativiti, yang secara umumnya menjadi milik orang-orang sastera, dalam bidang matematik.

Saya juga tertarik dengan penemuannya mengenai pendaraban nombor sehingga berdigit-digit dengan menggunakan kaedah pengiraan yang diperolehi menerusi pengkajiannya terhadap corak rangka yang terdapat pada daun.






Saya berharap agar dapat menemuinya lagi pada masa akan datang. Mungkin bukan sekadar pendengar kuliahnya, tetapi sebagai rakan untuk berbincang. Saya ingin melihat bagaimana aplikasi otak kanak untuk subjek-subjek Matematik peringkat tinggi seperti Penyelidikan Operasi, Statistik, Kalkulus, Vektor, Analisis Nyata, Analisis Berangka, Teori Set dan Mantik.

AFIQSAYS: Ketua Saintis Dunia is a Fraud?

Oh yes, no doubt about it. First of all, there is no such thing as a Ketua Saintis Dunia. That position does not exist.
He has Attention Deficit Disoder and Grandiose Delusion Disoder. Take a look at one of his 'genius' math technique:

1 = 2?

If I were to speculate, this ex-math teacher had a circuit in his brain accidentally cut off when marking hundreds of his students' math exam papers. I mean, 1 = 2?
If there's one thing I know about math, it's the only 'certain' and logical thing in the world. In the philosophical aspect of Mathematics, one is of oneness, of having one God, one earth, one person. Two deals with the concept of duality, of having good and evil, big and small, black and white.
Down to the very core of mathematics, 2 is not the equivelant of 1.
It is only possible before the big bang, before the root of creation as we know it. Before there was any movement that governs time, numbers, speed and measurement perceptible to human beings.

Mr Abdul Halim Bistamam needs help. With his math and his brain. If you think his genius math techniques are relevant in this world and would like to have him as your children's math teacher, call him up: 013-6655254. If not, don't tell me that he's not crazy because otherwise you'll contradict yourself.

And that (self-contradiction) is the first sign of being Mental!





RAUSYANFIKIR: rempah ratus cuti hujung minggu

Ah terlupa nak cerita pengalaman menarik. Sebelum saya berhenti membeli majalah di tepi MYDIN, sempat saya bertenggek sebentar di hadapan Masjid India mendengar ceramah akademik yang disampaikan oleh pakcik berjubah biru.

Sudah maklum bahawa ruang kosong kaki lima di hadapan Masjid India selalu menghidangkan pelbagai ragam manusia yang berceramah mengenai pelbagai hal. Kali ini saya terserempak dengan pakcik yang menggelar dirinya sebagai ‘KETUA SAINTIS DUNIA’. Sekilas pandang rasa macam pakcik ini orang kurang siuman. Tapi ternyata tidak. Ternyata beliau unik.


“Orang melayu kena guna otak kanan dalam belajar Matematik!” Jelasnya kepada para pendengar.


Beliau melakukan demonstrasi matematik yang unik dan kreatif di hadapan khalayak ramai. Setelah selesai menerangkan satu contoh soalan berserta penyelesaian, beliau menawarkan kepada mana-mana pihak yang ingin memiliki set naskah ringkas catatan yang beliau tulis untuk memahami teknik yang beliau paparkan sebentar tadi. Saya membelinya dengan harga RM5.


Ternyata pakcik yang bernama Abdul Halim Bistamam ini bukanlah orang gila. Beliau merupakan bekas guru matematik di beberapa buah sekolah beberapa ketika dahulu seperti yang tercatat dalam dokumen RM 5 yang saya beli. Lampiran gambar bersama beberapa tokoh akademik luar negara turut dimuatkan dalam dokumen tersebut dalam warna hitam putih fotostat.


Beliau menegaskan dalam ceramah ringkas yang disampaikan bahawa kita Orang Melayu kurang menggunakan bahagian otak kanan dalam kehidupan seharian. Demonstrasi penyelesaian masalah matematik yang ditulis pada papan putih itu diselesaikan menggunakan cara yang kreatif yang saya kira, menggunakan kekuatan yang lebih di bahagian otak kanan beliau.


Jikalau direnung secara mendalam, memang betul apa yang dicakap oleh Pakcik Halim itu. Sistem pendidikan kita dari sekolah hinggalah di universiti didominasi dengan bahagian otak kiri dalam penyampaian ilmu serta penyelesaian masalah. Maka tidak hairanlah anak-anak muda kita tidak kritikal dalam menilai masalah yang ada kerana sudah terbiasa disuap dan mengikut aturan yang ada. Bagi yang jenis memberontak dan kreatif, selalunya akan dianggap ganjil dan tidak pandai.



Jauh sekali jikalau hendak dibandingkan dengan pendidikan yang dicorakkan di Barat yang begitu menekankan pendekatan yang lebih holisitik. Sampai sekarang saya masih tidak berpuas hati melihat kualiti mahasiswa UTP yang kononnya dicanang sebagai well rounded hakikatnya indah khabar dari rupa. Rata-rata mahasiswa UTP tidak ubah seperti mesin peperiksaan yang saban hari menghitung GPA dan CGPA dalam kotak minda akademik masing-masing.


Ternyata saya tidak dan tak akan meletakkan diri saya sama seperti rakan-rakan yang senantiasa mendapat anugerah dekan. Serius, bukan saya cemburu cuma rasa proses pendidikan yang saya cari jauh lebih penting daripada sekadar ingin memuaskan hati pihak sponsor dan pihak universiti secara taqlid. Bagi saya, falsafah pendidikan yang saya pasakkan sepanjang 2 tahun lepas selepas mengalami kesedaran intelek adalah ‘belajar untuk mencari Kebenaran’.





Moga-moga Pakcik Halim diberkati Allah atas usahanya yang mungkin nampak remeh di mata orang awam tetapi jikalau direnung dalam lembaran sejarah, kegiatan sebegini merupakan satu budaya di zaman tamadun Abassiah di mana para intelektual dan ilmuan berkumpul bersama orang awam di tempat terbuka bagi menjalankan diskusi berkaitan penemuan baru dalam kajian mereka ataupun sekadar mencetus pemikiran dan budaya cintakan ilmu dalam jiwa masyarakat am.

terima kasih pakcik.

Monday, October 29, 2012

Tempat-tempat rahsia di dunia

Dunia ini adalah penuh rahsia! Ada beberapa tempat di dunia yang kita tidak mengetahui mengenainya dan walaupun kita tahu, tempat – tempat ini adalah tidak boleh kita kunjungi. Entry kali ini memaparkan tempat yang paling tertutup diseluruhdunia dan hampir tidak mungkin untuk masyarakat umum mengunjunginya !!

Mezhgorye


Ini adalah kota tertutup di Rusia yang terletak di Gunung Yamantaw, kota yang didirikan pada tahun 1979 ini berada pada ketinggian 1640 m dari aras laut. Kota ini disyaki oleh AS sebagai tempat rahsia pembuatan senjata nuklear. Projek besar ini mula diamati oleh satelit AS pada tahun 1990. AS meminta penjelasan dari pihak Rusia mengenai tempat ini, tetapi pihak Rusia menyatakan itu adalah tapak perlombongan.




Vatican Secret Archives
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 720x500.



Di arkib Vatican ini, anda tidak boleh masuk ke tempat ini dan melihat dokumen sewenang – wenangnya sesuka hati, anda harus membuat permohonan terlebih dahulu untuk sesebuah dokumen kepada pihak yang mentadbir Vatican. Tidak semua buku anda boleh lihat, hanya dokumen yang sudah berusia 75 tahun kebawah saja yang dibenarkan. Disini, terdapat 35 000 buah buku dalam katalog dan itu membentuk satu barisan sepanjang 84 Km.

Club 33
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1040x666.


Disneyland adalah tempat hiburan untuk kanak kanak mahupun orang dewasa, tiada satu pun tempat di Disneyland yang tidak bebas dilawati kecuali Club 33 ini. Tidak mudah untuk masuk ke Club ini, selain sekuriti yang sangat ketat, tempat ini juga menggunakan finger screen. Menjadi ahli club eksklusif club ini tidaklah mudah dan murah, selain daripada pendaftaran sekitar 10-30 ribu US$, anda juga harus menunggu selama 14 tahun untuk menjadi waiting list



Moscow Metro-2
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1100x462.


Metro-2 di Moskow adalah sistem kota bawah tanah terbesar di Dunia, kota ini dibangunkan pada zaman pemerintahan Stalin. Kota ini adalah sangat rahsia, sehinggakan wartawan yang ingin menulis mengenai kota ini selalu tidak pernah dibenarkan oleh pihak pemerintah.



Area 51
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x684.



Area 51 (atau lebih dikenal sebagai US Air Force Flight Test Center, Detachment 3 dan juga nama samaran lain iaitu Dreamland, Watertown Strip, Paradise Ranch, The Farm, The Box, Groom Lake, dan juga The Directorate for Development Plans Area) adalah sebuah daerah terasing di bahagian selatan Nevada, yang dimiliki oleh Tentera Amerika, yang digunakan sebagai pusat pembangunan rahsia untuk ujian pesawat – pesawat tempur generasi baru. Area ini juga sangat terkenal kerana disyaki sebagai pusat penelitian UFO yang sehingga sekarang dianggap sebagai salah satu konspirasi yang belum terungkap.
Semua sampel-sampel mahkluk luar angkasa yang pernah jatuh ke bumi dieskavasi ke pangkalan AS itu ,kononnya untuk diteliti oleh para ilmuwan. Yang menjadikan area 51 semakin misteri adalah kerana tempat itu sangat tertutup dan hanya orang-orang yang tertentu sahaja yang boleh masuk ke tempat itu.



Room 39



Bilik 39 atau dikenali sebagai Biro 39 adalah satu-satunya organisasi haram yang disokong penuh oleh suatu negara dan beroperasi disuatu negara lain. Organisasi ini ditubuhkan untuk mencari cara memperoleh mata wang asing untuk Kim Jong-il. Bilik ini didirikan pada tahun 1970-an dan tidak diketahui dari mana nama ini berasal. Cara kerja Biro ini adalah menggunakan bank di China dan Swiss, untuk tujuan pemalsuan, pencucian wang dan transaksi haram. Bilik 39 diyakini berada di dalam sebuah bangunan Parti Buruh di Pyongyang, ibukota Korea Utara.



Ise Grand Shrine



Adalah kuil paling suci di Jepun. Tempat ini didedikasikan untuk Amaterasu (dewi matahari) dan telah wujud sejak 4 SM, Kuil ini berfungsi untuk menyimpan beberapa dokumen dan beberapa item penting maharaja Jepun. Tempat ini sangat sangat sulit untuk dikunjungi, kecuali kaskuser, iaitu seorang pendeta yang menjadi anggota keluarga maharaja.



Mount Weather Emergency Operations Center


Ini adalah tempat yang tidak hanya tertutup kepada umum malahan tempat itu adalah tempat yang mengharapkan manusia tidak menjejakkan kakinya di sana. Lokasi yang berada di Virginia ini digunakan sebagai pusat operasi untuk Federal Emergency Management Agency (FEMA). Tempat ini menjadi tempat terlarang kerana disana terdapat sistem gelombang frekuensi yang sangat tinggi yang menghubungkan US dengan rangkaian tentera dan Negara lain diseluruh dunia





RAF Menwith Hill


RAF Menwith Hill adalah pangkalan tentera yang mengoperasikan stesen satelit bawah tanah dan didakwa sebagai stesen pemantauan elektronik terbesar di dunia. Tapak yang terletak di Skipton A59 Road ini dibangun oleh Departmen Pertahanan AS.

Friday, October 26, 2012

Kepala budak kena makan dek bakteria

Fuhh..lama dah tengok gambar budak ni..baru dapat info kenapa dan mengapa sampai jadi mcm ni..cerita dia lebih kurang mcm ni..budak ni dijangkiti bakteria Vibrio vulnificus,sejenis bakteria yg boleh jangkiti akibat seafood yg tidak dimasak dgn betul,contoh kerang atau siput..

Vibrio vulnificus causes an infection often incurred after eating seafood, especially raw or undercooked oysters; the bacteria can also enter the body through open wounds when swimming or wading in infected waters,or via puncture wounds from the spines of fish such as tilapia.

sambung balik cerita budak ni..dia ni duk china..ibu bapa dia tak mampu nak bayar untuk rawatan dia dan dah dekat 6 tahun sampai jadi mcm ni baru laa dia dapat rawatan yg sepatutnya dan budak ni berjaya dirawat..

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x633.

The boy's parents first took him to the doctor after they'd noticed pus coming out of his ear, but they couldn't afford treating it. It took 6 more years and this much damage for him to see the doctor again and get it treated. Apparently, the boy's brain was intact and he survived.

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x638.


This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x619.


This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x622.






This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x623.


This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x628.
__________________