banner

Monday, January 7, 2013

Penggodam Terhebat Dunia Hampir Kena Tahan kt Malaysia


Polis Thai yang ditahan di penggodam Algeria dikehendaki oleh AS Biro Penyiasatan Persekutuan kerana didakwa membuat berjuta-juta daripada jenayah siber. * Bendelladj Hamza, 24, telah ditangkap lewat kelmarin ketika cuba untuk transit melalui Lapangan Terbang Suvarnabhumi di Bangkok dari Malaysia.



Polis dirampas dari Bendelladj dua komputer riba, satu komputer tablet, telefon satelit dan beberapa pemacu keras luaran, di mana telefon satelit dan komputer notebook adalah alat utama beliau, kata pesuruhjaya.

Lulus Bendelladj dalam komputer sains dari Algeria pada tahun 2008, telah didakwa digodam akaun swasta dalam 217 bank dan syarikat-syarikat kewangan di seluruh dunia. * "Dengan hanya satu transaksi dia boleh mendapatkan 10-20000000 dolar," kata Leftenan Jeneral Phanu. "Beliau telah perjalanan dunia terbang kelas pertama dan hidup hidup mewah."

Bendelladj akan diekstradisikan ke negeri Georgia AS, di mana mahkamah daerah telah mengeluarkan waran tangkap pada * "Saya tidak dalam 10 teratas, mungkin hanya 20 atau 50," Bendelladj berkata dengan ketawa. "Saya bukan pengganas.

No comments:

Post a Comment