banner

Saturday, September 7, 2013

Tips untuk menjadi Seorang Yang Paling Sangat Tak Berguna


Bagaimana Untuk Menjadi Seorang Loser Berkesan

Posted by James Altucher

Penilaian saya
Kongsi
Lagu tema untuk hidup saya adalah " Loser " oleh Beck. Saya tidak mengatakan ini dengan cara yang diri deprecating . Saya tidak berharap untuk Claudia untuk datang ke sini dan berkata, " anda tidak kalah, madu. " Saya kalah dan bangga dengan itu.

Lagu ini mengubah hidup saya. Apabila lagu itu keluar "Melrose Place" dan " Beverly Hills 90210 " adalah menunjukkan terbaik di udara. Mungkin anda akan ketawa tetapi ini adalah rancangan kegemaran saya. Semua orang di sana adalah indah dan mempunyai hubungan seks dengan satu sama lain. Siapa yang tidak mahu untuk menonton itu? Dan kemudian ada adalah saya, bertentangan dengan semua orang kepada orang-orang menunjukkan. Tiada cara yang akan Heather Locklear pernah suka saya.

Kira-kira enam daripada kita akan pergi ke rumah Amanda dan kita akan menonton rancangan berulang. Amanda digambarkan an bertindak menarik quirk Shannon Dougherty pada BH 90210 (" BH "). Setiap kali Shannon adalah kira-kira untuk menyatakan emosi apapun lidahnya sedikit akan melekat keluar untuk kedua berpecah. Amanda akan memundurkan dan bermain lebih dan lebih lagi untuk mendapatkan perpecahan tepat kedua setiap kali. Terdapat ia! Lidah ! Saya rasa saya jatuh cinta dengan Amanda itu.


(ia tidak cukup ini jelas tetapi anda mendapat idea )
Pada masa yang saya baru sahaja telah dibuang keluar dari sekolah ijazah. Saya amat berpuas hati dengan teman wanita saya. Saya menulis cerpen dan novel setiap hari tetapi tidak boleh mendapatkan apa-apa yang diterbitkan dan saya benci kerja saya , bos saya, rakan-rakan saya . Saya juga pergi ke kedai buku komik tempatan dan meminta mereka jika mereka mempunyai apa-apa pekerjaan terbuka. Saya mempunyai sepuluh tahun pengalaman pengaturcaraan komputer dan saya ingin bekerja di kedai buku komik. Saya mungkin telah pelanggan hanya beliau. Akhirnya dia berkata, " Uhh , ia benar-benar sukar untuk menjalankan sebuah kedai buku komik. Saya tidak benar-benar mengambil pekerja. "

Saya suka semua hitam dan putih komik autobiografi. Gaya dipelopori oleh R. JOHORE tetapi saya fikir ditapis dengan sempurna oleh Adrian Tomine , Joe Matt, Seth , Chester Brown , Peter Bagge , Dan Clowes , Seni Siegelman (saya tahu, semua manusia ) dan kemudian oleh Marjane Satrapi ( there! A wanita ). Lukisan tidak sempurna . Cerita-cerita yang cantik . Saya telah dicuri motif dari cerita-cerita ini banyak kali , dua puluh tahun kemudian, dalam blog ini. Mereka tidak mempunyai kuasa-kuasa besar dan semua watak-watak yang mempunyai masalah dengan hubungan. Saya mendapat semua rakan-rakan saya ke dalam mereka dan kami akan membelinya setiap kali ada komik baru di kedai.

Komik , dan lagu " Loser " menjadi agama bagi saya. Dengan latar belakang manusia yang hampir sempurna yang tinggal di sebuah kompleks pangsapuri kecil yang dipanggil " Melrose Place " Saya memerlukan sesuatu yang lebih seperti saya : seseorang yang tidak mempunyai petunjuk apa yang perlu dilakukan , telah cuba untuk menjadi seni tetapi sering dibuat yang membodohkan diri sendiri , iri hati semua orang, tidak tahu bagaimana untuk menyesuaikan diri, dan telah menghancurkan pada semua orang tetapi teman wanita saya.


(Joe Matt, Seth, dan Chester Brown , dalam Brown komik baru-baru ini )
Kalah itu sendiri adalah sebuah lagu tanpa kepura-puraan Anda tidak boleh memberitahu jika Beck boleh menyanyi ( ia hampir dalam nada yg sama a), lagu yang dibuat tidak masuk akal sama sekali. Kata-kata adalah bahasa raban . Instrumen yang seolah-olah seperti mereka hanya ditarik keluar dari kabinet dapur. Beck dibuat lagu dalam kira-kira tiga jam di ruang tamu beliau.

Dan lagi lagu menjadi mega hit. Ternyata kemudian Beck melakukannya sebagai jenaka, dia begitu kecewa dengan kegagalan sendiri ( dia bekerja sebagai rumput- blower atau sesuatu seperti itu apabila dia membuat lagu dengan rakan ). Dia meletakkan lagu di label apa-apa. Beliau memilih dirinya selepas tuhan-tuhan label muzik menolak dia berulang. Lagu ini menjadi mega hit dan dia berakhir dengan mega kerjaya.

Itu satu lagu saya yakin untuk menurunkan semua jangkaan saya untuk diri sendiri. Dalam tempoh sebulan lagu dibebaskan saya akhirnya pergi mencari pekerjaan (HBO ) yang selama dua tahun saya telah takut untuk memohon kerana saya fikir saya tidak cukup baik . Saya mendapat kerja, memulakan perniagaan , ada yang kaya , ada yang lemah, membuat bodoh diri sendiri, berulang-ulang, berulang-ulang. Dalam erti kata lain , saya mula hidup .

- Beri sehingga cuba untuk menjadi yang terbaik. Tiada siapa yang peduli . Dan ia adalah kerja keras. Sebelum anda dilahirkan , terdapat kegelapan, dan selepas anda mati akan ada kegelapan lagi, mungkin selama-lamanya. Cuba untuk menikmati sekerat kecil cahaya di antara.

- Ambil buku nota dan cuba untuk belajar daripada apa yang berlaku kepada anda hari ini dan menulisnya. Saya mengambil pad pelayan dengan saya di mana-mana dan mencatat nota. Ia tidak begitu banyak APA anda belajar, ' kesedaran bahawa anda boleh belajar daripada segala-galanya di sekeliling anda yang membolehkan anda merendah diri. Saya hampir tidak pernah benar-benar melihat kembali melalui nota saya . Saya suka hanya mengamalkan pembelajaran. Semua orang adalah guru anda jika anda mendengar.

- The " Loser " dalam lagu Beck berkata " Perkara yang akan berubah , saya dapat merasakan ia . " Ia adalah lidah dalam pipi , walaupun. Perkara yang tidak perlu berubah. Sebagai kalah bermakna anda seperti orang lain. Mereka adalah orang-orang yang anda mahu untuk berhubung dengan apa jua cara , bukan orang yang hanya akan suka anda jika anda berpura-pura menjadi sempurna. Kerana, kepercayaan saya, semua orang berpura-pura.


( Heather Locklear , tahun-tahun Melrose )
- Ia tidak kira jika anda membuat wang pada melakukan apa yang anda suka. Berkasih sayang dan , baik, saya tidak perlu untuk menyelesaikan quote ini. Ok , saya akan - apa-apa boleh berlaku! Anda membuat cinta! Ia satu perkara yang gembira , sama ada anda membuat wang di atau tidak. Taman A tidak membesar tanpa kasih sayang. "Tetapi saya perlu membayar bil-bil, " anda boleh katakan. Dan anda akan. Tetapi pertama melakukan apa yang anda suka lakukan. Kemudian percaya bahawa selebihnya berikut. Beck adalah tempat tinggal pada tahun-tahun sebelum beliau membuat lagu ini di ruang tamu rakannya. Menurunkan jangkaan anda dalam setiap bidang kehidupan anda supaya mereka remeh melebihi dan kemudian anda akan mengejutkan diri anda dengan kejayaan yang baru.

- Ada tiada siapa untuk menarik perhatian. Kebanyakan orang-orang lain adalah seperti takut dan kecewa kerana anda. Apabila saya mula blog ini ramai orang memanggil saya rugilah. Heck, semalam di beberapa komen orang memanggil saya seorang " Douchebag fuckhead ". Dan kepada mereka, saya. Yang mengambil berat tentang mereka? Saya mengambil berat tentang orang-orang yang suka saya. Bukan orang-orang yang mempunyai harapan yang tidak benar bagi saya. Dua pilihan hari ini: perjuangan orang-orang yang membenci saya atau suka orang yang suka saya.

- Jika anda menyukai sesuatu , tidak menetapkan ia percuma. Kuku ke bawah. Saya sepatutnya melakukan pengaturcaraan komputer. Sebaliknya, saya membaca setiap buku komik autobiografi hitam dan putih di luar sana. Adakah saya pernah berbuat apa-apa dalam komik ? Tiada apa-apa . (Well, ini) Tetapi saya menyukainya. Jadi saya menjadi seorang pakar di kawasan itu. Tanpa sebab sama sekali. 20 tahun kemudian , ia adalah sebahagian besar daripada cara saya menulis dan melakukan perkara-perkara . Anda tidak pernah tahu yang anda tumbuhan benih akan bercambah.

- Cuba banyak perkara. Pemenang tumpuan. Kaunter rugi mengatasi mempelbagaikan. Selalunya orang bertanya kepada saya jika mereka perlu tinggal di tempat kerja mereka atau mencuba idea perniagaan mereka. Pada tahun 1997 , saya mempunyai pekerjaan , saya memulakan perniagaan , saya menulis novel , saya menulis komik , saya cuba membuat satu rancangan TV , saya bermain catur setiap hari. Semua pada masa yang sama. Saya tidak mempunyai tumpuan ! Mereka semua gagal untuk membuat wang. Saya rugilah. Novel ditolak, rancangan TV ditolak, perniagaan sederhana, dan lain-lain Tetapi kebakaran bermula dan saya membuat wang. Wang adalah permainan kuantiti.

- Adakah apa yang anda suka setiap hari. Anda tidak mendapat yang lebih baik jika anda tidak mendapat pada . Lima belas minit sehari melakukan apa yang anda suka. Negara lain di dunia yang boleh menunggu untuk anda. Mereka 15 minit menambah sehingga (tunggu sementara saya menggunakan kalkulator ) 109,500 minit dalam 20 tahun. Hanya di sini tiada siapa yang memberitahu anda rahsia : Sebatian kemahiran pesat, tidak linear. Jika anda mengamalkan sesuatu yang anda suka selama 15 minit sehari selama 2 hari usaha anda tidak mempunyai dua kali ganda kesan, ia mempunyai empat kali ganda kesan ! Ini adalah hasil daripada cara idea-idea pasangan antara satu sama lain untuk mewujudkan generasi idea.

Sesetengah orang berkata , "tetapi saya tidak tahu apa yang saya suka ." Ok , itu denda. Senaraikan perkara yang anda sayangi apabila anda seorang kanak-kanak . Kemudian membaca beberapa buku-buku sehingga tarikh mengenai perkara-perkara. Saya pasti anda akan jatuh cinta lagi. Lihatlah berapa ramai orang di Facebook jatuh cinta lagi dengan zaman kanak-kanak mereka menghancurkan . Ia adalah perkara yang sama dengan nafsu.

Juga , berehat dari bimbang dan kebimbangan dan penyesalan. Ini adalah nasihat yang praktikal . Tidak kira-kira " yang tinggal di Diutamakan". Anda tidak boleh mencari apa yang anda suka jika fikiran anda dipenuhi dengan bimbang. Dan " bimbang " hanya pilihan anda untuk masa ini. Ia bukan satu emosi wajib. Beritahu untuk berjalan-jalan di sekitar blok manakala minda anda tidak perkara-perkara lain untuk seketika .

- Mempunyai banyak rakan-rakan. Saya benar-benar berterima kasih untuk ini. Saya mempunyai rakan-rakan yang benar-benar membaca tahi saya menulis pada tahun 1994. Apabila saya melihat kembali pada ia sekarang saya tidak tahu bagaimana mereka melakukannya. Saya adalah besar. Rakan-rakan saya selalu menggalakkan saya. Dua puluh tahun kemudian: terima kasih kepada anda semua! Apabila saya fikirkan sekarang, setiap kali saya telah mempunyai kejayaan pada apa-apa yang ia adalah kerana saya membuat usaha untuk membina satu kumpulan teras rakan-rakan yang menjadi KUMPULAN saya.

Saya tidak suka dengan perkataan " puak ". Saya suka perkataan " Scene " Michael Ellsberg ini. Saya sentiasa akan membina tempat kejadian saya. Apabila saya mula menulis untuk thestreet.com sesetengah pembaca akan menghantar saya komen. Perkara pertama yang saya akan lakukan : Saya akan mengangkat telefon dan memanggil mereka. Saya tidak tahu sesiapa. Saya mahu mencipta Adegan a. Ini commenters sentiasa terkejut. Tiada penulis pernah memanggil mereka sebelum ini. Saya telah membuat banyak kawan-kawan yang baik yang cara dan juga mendapat beberapa pelabur untuk dana lindung nilai pertama saya dengan cara itu. Tidak lama selepas itu saya mempunyai kumpulan teras yang baik. Dan saya mempunyai kumpulan di luar kumpulan itu. Ini menjadi pengguna pertama saya untuk Stockpickr.com , sebuah syarikat yang saya akhirnya dijual. Kaunter rugi mengatasi memerlukan banyak rakan-rakan.

- Institusi mati. Ia adalah kebetulan bahawa Grunge , "kalah ", dan Web telah birthed semua pada masa yang sama . Institusi telah mati. Cookie pemotong seni, kreativiti yang direka oleh budaya korporat, idea-idea perniagaan yang keluar dari kilang-kilang MBA, semua telah hilang. Mereka semua terpaksa bergabung dan akan dicipta oleh individu. Proses ini tidak berlaku dalam sekelip mata. Malah , saya rasa kami hanya di inning dua daripada inning permainan sembilan transformasi masyarakat.

Tetapi " Loser " seperti yang dinyatakan dalam lagu, dan seperti yang ditunjukkan oleh gaya hidup drifter Beck pada masa itu , adalah seseorang yang tidak dapat dimuatkan ke dalam gaya hidup pinggir bandar kelas pertengahan yang kubikel yang hanya mula mati dan masih.

Apabila anda sedang mencari untuk berjaya, tidak bergantung kepada institusi zombie yang belum dikebumikan lagi. Mula memikirkan bagaimana untuk memilih diri anda untuk berjaya, dan untuk bersenang-senang , tanpa bantuan mereka.

Kalah A mempunyai harapan yang rendah, cuba banyak perkara dia menikmati dengan tiada harapan untuk berjaya, gagal sekali lagi dan sekali lagi, mempunyai banyak kawan-kawan, adalah jujur ​​tentang beliau kesilapan, tidak cuba untuk mengawal orang di sekeliling dia , dan mengambil kegembiraan dalam pendidikan setiap hari menawarkan. Dan, hanya kemudian , kehidupan yang sempurna

No comments:

Post a Comment