banner

Wednesday, March 6, 2013

Virgin Gold Mining Corporation - Memang Scam Khas Untuk Si Meleis Tu Beb

Virgin Gold Mining Corporation - Memang Scam Khas Untuk Si Meleis Tu Beb




You know... I don't get it why some meleis are so trusting, that they are willing to part with their money blindly to some unknown people - for the sake of an "INVESTMENT" - as if those scams masterminds really care for them. Especially the company is kapiaq through and through. Seriously, man? Of course, some of these meleis will say: "Hey, I put in my money... alhamdulillah, so far my investment is doing well". Kiranya ini jenis manusia - "aku letak duit untuk melabur kat syarikat so-and-so, nampaknya setakat ini, memang ada keuntungan tu aku dapat tiap bulan seperti yang dijanjikan - jadi rezeki yang Allah bagi kat aku ni, aku ingat nak buat umrah la hujung tahun ni". That's it, all is well. This investment is really good bro. Sumbernya? Who the fuck cares?

Species meleis sebegini memang tidak akan fikir lebih dalam atau lebih jauh daripada apa yang dia nampak di depan mata - dan dia tak mahu analisa bahawa, mungkinkah keuntungan yang didapati itu datang daripada penganiayaan manusia-manusia yang dia tidak kenali, dan mungkinkah penganiayaan itu adalah perkara yang masih belum berlaku lagi - di mana inilah intipati mana-mana SCAM dalam perniagaan MLM dan skim piramid. Korang yang dah mahir dan follow pembongkaran Aidid Mu'addib lepas satu-satu artikel tentang entiti apa-apa MLM sebelum ini, faham apa yang aku cakap ni kan?

Itulah perkara yang aku selalu sampaikan di blog ni bang. Dalam HPA contohnya, kalau syarikat tersebut masih terus mengamalkan kaedah MLM dalam memasarkan produk-produk wadehel kepada sesama Islam, dan dengan wujudnya plan pemasaran yang ada komponen penajaan ahli dan agihan habuan daripada downline ke upline, ianya adalah kaedah perniagaan "pyramid-selling" - dan satu masa nanti, ramai manusia yang "so trusting" tersebut (di kalangan umat Islam pulak tu) akan menyesal tak sudah sebab join kerja mungkar yang bertopengkan kopiah dan janggut sejemput, dan ramai juga yang telah mendapat keuntungan dan kaya-raya daripada perniagaan HPA, sebenarnya telah mendapat duit keuntungan haram-laknat daripada penganiayaan sesama umat Islam, yang sudah pasti akan dituntut semula di akhirat nanti, oleh mereka-mereka yang teraniaya tu.

Seperti contoh lain macam ScoreA anjuran si cinapek Koksaka tu jugak - ahli-ahli yang sekarang dapat duit ribu-riban, hanyalah keuntungan yang bersandarkan kerugian ahli-ahli yang terkemudian - dan jangan ingat Allah akan lupa perlakuan korang yang jadi penyokong si Koksaka tu bang. Allah know and Allah will always pay back on every single thing that you do, be it good... or bad.

Dalam 6 bulan kebelakangan ini, ramai yang bertanyakan pada aku tentang Virgin Gold Mining Corporation. Memang mengeluh jugak la beb - tak kan SCAM sebesar gajah bunting sebegini pun orang meleis ni tak boleh jugak nampak jugak. Perbincangan tentang skim piramid kejadah ni dah ada berlambak-lambak kat internet, tapi masih ramai jugak yang masih join kerja bahalol yang tak masuk akal ni - gilos dowh!

Wahai orang Melayu sekelian - takde wujud manusia dalam dunia ni (khasnya orang-orang al kapiaq baik di Malaysia atau pun di Panama atau Stockholm atau Taipei atau Balik Pulau), benar-benar kesahkan kebajikan korang meleis der. Takde nya scammers kapiaq yang tak pernah wudu' dan istinja' tu ya amat la baik hati kasi anjur sesuatu pelaburan kat internet atau dari mulut-ke-mulut, dan berharap korang meleis berduyun-duyun join skim pelaburan tu - dan mereka akan kongsikan keuntungan perniagaan melombong emas kat Amerika Selatan atau Afrika, dan kasi korang duit untung pelaburan dari bulan ke sebulan, without fail, sampai kiamat. Bila aku tulis sebegitu pun, aku dah terasa nak terkencing dah ni, serious. Logik ka dol? Seriously... ada meleis yang rasa benda ni logik? Ko kasi RM1000 kat satu syarikat kat Panama, dan dia akan kasi ko kadar keuntungan 10% setiap bulan, tanpa henti, no question ask? Takde muslihat tersembunyi gitu?

IQ ko sebenarnya berapa bang?

Fix Dividen 10% setiap bulan!
Tak Percaya.....!!! Ya.. Dividen 10% Akan Diberikan Kepada Anda Setiap Bulan. Ianya Sebagai Reward Dari Keuntungan Syarikat VGMC Dan Akan DiBayar Dalam BentukOunce (oz) Emas ...!!

Sebagai pemegang saham di VGMC akan mendapat:

Dividen anda sebagai Shareholder di VGMC.
Jika anda membeli share sebanyak 1000 kredit, maka dividen anda pada setiap bulan adalah 0.1oz. Dan jika anda membeli share sebanyak 5000 kredit, maka dividen anda pada setiap bulan adalah 0.5oz.

Dividen anda sebagai Referrer di VGMC.
Sebagai Referrer di VGMC, seandainya ada ahli baru yang mendaftar sebanyak 1000 kredit sebagai shareholder melalui anda, maka dividen yang bakal anda terima sebanyak 0.01oz pada setiap bulan dan seandainya ada ahli baru yang mendaftar sebanyak 5000 kredit sebagai shareholder, maka dividen yang bakal terima pada setiap bulan ialah 0.05oz.

Bagi menukar Oz emas kepada Ringgit Malaysia pula....caranya ; 0.1oz x (harga emas semasa) x (usd semasa). Lihat contoh dibawah...

Contoh 1 : 0.1oz x 1235 x 3.5 = RM432
Contoh 2 : 0.01oz x 1235 x 3.5 = RM43
Kalau penerangan plan pemasaran VGMC ni dalam bahasa omputeh, okay la jugak kalau ada mat rempit atau minah kelepet tak faham (tapi kalau tak faham tak kan nak "invest" jugak kut? Duh!) - tapi, ahli meleis yang dah join benda ni dan tengah promote tanpa segan-silu kepada kaum meleis yang lain dah terjemahkannya macam kat atas tu ha. Siap kredit, emas oz, dividen, harga emas wadefak... semua istilah dah gah, tapi nampak sungguh mangkuk-hayon gilababi macam babi psycho. Bongok nak mampos betul kalau ada jugak orang Melayu yang nak join... tapi, ada jugak yang join dan buat promosi sejak setahun kebelakangan ni. Kalau la ada lombong emas yang longkah banyak hasil - apekejadahnya la tuan-punya lombong tu sebok nak kongsi keuntungan dengan orang awam ntah sapa-sapa, dan duduk kat Malaysia ni? Ada logik ka dol?

Cube le pikio yeop: Syarikat ni syarikat orang kapiaq laknat, incorporated di Panama City, melombong emas ntah kat mana ntah (no one really knows - and if they do give a name of a place/a mine, you just can't double-check if it is true or not), lepas tu ada sistem referral.... HAHAHAHA! Aiyooyoooooooo ane!

It's a damn pyramid-scheme you dumbass.


Untuk bahalol meleis yang dah join dan yang dah dapat untung setakat ini, duit yang korang dapat tu tak payah datang dari lombong emas kat mana-mana... Cukup hanya daripada pembayaran pendaftaran ahli itu sahaja dah jadi sumber orang kapiaq tu mengumpan korang dengan keuntungan yang seciput setiap bulan. Umpan-umpan beberapa bulan, mungkin setahun-dua.... and the word-of-mouth spread to families and friends, and more and more people get sponsored and sucked into this SCAM... a standard modus operandi of any pyramid-scheme. Apehal la orang Melayu ni lurus-bendol macam haramjadah? Suka sungguh makan duit orang lain, tak mahu fikir duit tu halal ke tidak, tak mahu fikir duit tu berkat ke tidak. Generasi no hope meleis betul leee. Hopeless... kategori umpan pancing betul.

Cuba la research dulu, cuba la tanya orang yang terpelajar dan orang yang mahir pasal isu-isu ekonomi sebegini. Ini tidak - level IQ setaraf dengan mat rempit, tapi bila kena tegur yang bzns yang dia buat itu scam - mula la perasan ilmu yang ada mengalahkan pakar ekonomi kat Bank Negara. Mula la melenting mengatakan orang lain dengki dengan kerja dia - "aku confident dengan company ni, setakat ni tiap bulan aku dapat dividen... bla bla bla". Oh ya... btw, check aje la kat Bank Negara status benda ni. Susah sangat ke beb?

IQ ko sebenarnya berapa bang?


Do proper research, you'll smell the stink from afar. Dah la, maleh la aku nak cite lagik. Orang meleis ni memang suka ya amat jadi lauk pada al-kapiaq. Macam anak dara yang menyerah diri untuk dinodai oleh omputeh gitu. Menyerah virginity nye kepada balak tak sunat daripada geng VIRGIN Gold Mining Corp... hahaha! Eewwwww...

It's in their genes... meleis in-bred, probably.

No comments:

Post a Comment