banner

Wednesday, March 6, 2013

Permata Hijrah Cilanat... Al-Kopiah Lagik, Haiya!

Permata Hijrah Cilanat... Al-Kopiah Lagik, Haiya!




Al-kesah hari ini, aku bawakan korang hikayat dua orang Kelantan yang cuba untuk jadi entrepreneur yang hebak... dengan menggunakan kaedah mengelentong orang Islam lain jual produk merapu... yeay! Pernah dengar cerita pasal syarikat Permata Hijrah? Tabib pakar mata bahalol yang perasan dia orang lebih terer mengalahkan mana-mana ophthalmologist seantero dunia? Ini memang geng barua tak reti bahasa tak tahu malu punya cacing kerawit dalam kolon ni. Yang dia orang kesah - duit duit duit, dengan cara - scam scam scam. Jual benda merapu dengan harga mahal nak mamps, lepas tu janjikan produk ntah apekejadah yang boleh menyembuhkan rabun jauh dan dekat, boleh kasi semboh glaukoma, boleh kasi sehat saraf mata (what the...?) dan boleh kasi mata korang nampak body awekz dalam baju dan kain (kasi transparent gitu) - I kid you not man!

Sure, I'm kidding like crazy about the last part... but these Permata Hijrah al-kopiah jokers are just plain psychos. No doubt about it. That, I am not joking. Freaking dumbshits, that's what these people are. And they use religion freely as a selling point... dumbasses.

Go here: Permata Hijrah


Tabib yang ada kitab-kitab lama kepala bapak korang la dol! Aku kenal banyak ustaz dan guru agama, dan aku respect dan segan nak buat atau kata sebarangan bila aku bersama orang-orang yang sebegini - tapi, kalau geng yang sesat jalan seperti scammers Permata Hijrah ni yang menggunakan "kopiah" dan sentimen keagamaan untuk buat scam kepada umat Islam... itu dah jadi agama apakejadahnya dey? Baik yang berkopiah macam 2 bahalol kat atas tu masuk agama Hindu aje sudah... pegi weil weil kat boss Krishna tangan lapan bila ada masa lapang hujung minggu. Kalau tak busy scam orang laaa...

Anyway, 2 tahun lepas, scam dia orang ni dah terbongkar dan ada keluar dalam paper pasal benda ni - dan Kementerian Kesihatan ada ambil tindakan - cuma, nampak gayanya 2 mastermind tu masih "at large" dan tak masuk jail lagik... shit! Pehal bang? Sumbat aje la masuk penjara 5-6 tahun. Selamat duit orang Melayu - sebab walau bagaimana sekali pun ada pengumuman atau berita akhbar keluar tentang apa-apa scam kat Malaysia ni... mesti ada segelintir orang Melayu ni yang tak pernah up-to-date, dan mesti ada jugak yang masih bercawat daun kayu sebok memburu babi hutan montel yang berkeliaran dalam hutan. Meaning, terlalu ramai orang Melayu tu yang masih blur tentang banyak scam yang berkeliaran, dan kumpulan Melayu yang sebegini yang disukai oleh mana-mana syarikat scammers... especially MLM tu semua ha.


Tapi, Permata Hijrah ni MLM ke tidak? No, it's not... or is it? Dan apa yang di jual tu bang?


Ubat titik mata yang berharga beratus ringgit... wadefaaaak yu damfaaaak? Ubat titik farmaseutikal yang dikaji secara saintifik bagai nak rak selama berpuluh tahun, dan digunakan dalam rawatan perubatan pun hanya berharga dalam 10-20 ringgit sebotol (malah CMC eyedrop untuk rawatan conjunctivitis hanya berharga <RM5 aje), tapi produk Permata Hijrah tidak wei! Dia orang jual harga mahal gilabab sebab ianya boleh menyembuhkan penyakit glaukoma dan kasi rabun mata sembuh... NOT!

Anyway, every single product from Permata Hijrah were useless scams - but some stupid meleis will buy it nonetheless. Siap ada alat urut mata untuk kasi segar balik tu ha - bak sini RM119.90 bang. Dan ubat-ubat untuk mata, telinga, resdung tu semua hanyalah air normal saline yang diwar-warkan ada campuran whatever ntah. Dan ada jugak ubat tu yang ditambah steroid - gilos dowh! Nasib baik jugak KKM dapat detect scam ni.


Semasa Permata Hijrah ni dulu tengah rancak mengelentong umat - bzns memang longkah beb. Mamat 2 ekor al-kopiah tu masing-masing ada 525i dan Merc CLS dan scooter dan PlayStation3 dan ntah apa lagik ntah. Everything bought in cash! Itu kata informer aku la (macam sedara salah sorang mal'un tu gitu), which I don't really care much about, because cars are just cars... and that info is irrelevant. But scams products that can harm people's health, now that's a different story.

Btw... ini 2nd time aku jumpa orang buat scam yang beribu-pejabat kat Wakaf Che Yeh, Kelantan. What's in Wakaf Che Yeh anyway? Ada aura kelentongan kat sana erk?


Eh... sapa-sapa yang nak join sebagai ahli Permata Hijrah dan dapat diskaun produk... silakan bang. Hanya RM100, anda akan dapat kad seperti di bawah. Hebak mung! And whatever the fuck does 100% Guiness means man? Genuine? Guiness Stout? Gullible? Whaaaaaat?


These 2 are the masterminds - Tabib taik kucen yang ada banyak ilmu daripada kitab-kitab lama daripada Pattani... yeah right! Kitab cara mengelentong ade leeeee...

Where am I going with all these? Permata Hijrah ni dah berkubur dah, kecuali kepada mereka-mereka yang baru keluar hutan dan baru tanggalkan cawat dan dah start pakai kain pelikat. Like I said above, apehal mamat 2 ekor kat atas ni tak masuk jail lagik? KPDNKK dah jejak dia orang ni ke belum? Sebab dah ada scam baru yang berbau pekong sedang berkeliaran di luar sana dan ianya "fresh from the oven"... dan ianya berbau Wakaf Che Yeh with a new twist!

Memperkenalkan:


PELAN PEMASARAN

KONSEP PERNIAGAAN :
1 )MODAL
2) KERJA
3) PENDAPATAN

MODAL
- Anda hanya perlu menyertai perniagaan kami bermodalkan serendah RM 90 ( Sekali Seumur Hidup )
- Dengan bermodalkan RM 90 tadi maka anda akan dapat menikmati ganjaran dan perkhidmatan seperti berikut :
1) Pendapatan Sehingga RM 1,050.00 Sehari @ RM 31,050.00 Sebulan
2) Mendapat Ruang Iklan Didalam Laman Web (anda boleh mengiklankan apa saja perniagaan anda melalui ruang iklan ini).
3) Sistem Dalam Laman Web (Dengan sistem ini anda boleh menjana pendapatan Sehingga Berjuta-juta Ringgit Tanpa Henti).

KERJA
- Anda hanya perlu memprosmosikan perniagaan ini kepada seberapa ramai kenalan anda. Paling Kurang kepada 2 orang rakan. Dalam erti kata lain.... cari 2 orang rakan yang ingin mendapat RM 31,050.00 sebulan dengan hanya bermodalkan RM 90 sahaja. Sungguh Mudah!!

PENDAPATAN @ BONUS
- 2 Bonus Disediakan Untuk Anda :
1) Bonus Tajaan Langsung = RM 28.00 Seorang
2) Bonus Pasangan = RM 7.00 Sepasang


SKIM PIRAMID BERPRODUK PULAK BEYBEH!
Dengan modal RM90, boleh dapat RM31K sebulan.
Woweeweee! Hebak Muh! Woohoohoo!
Dan tanpa lesen AJL1993 whatsoever!

Tapi, apa kaitan Permata Hijrah dengan Mahligai Bidadari? Produk yang sama ke tak?


Produk lebih-kurang itu jugak, dan bermungkinan besar memang sama pun - bungkusan aje lain, dan harga produk-produk tu pulak semua kasi UP sket... MLM la katakan beb. Sapa la Melayu bangang yang akan beli sabun harga RM25 dan RM51 setiap sebijik... wadehel? Produk ntah hape-hape la yang nak dijajap - tanpa ada pengawasan perubatan, tanpa ada piawaian, dan tanpa pengawasan KKM... tapi mengaku macam-macam dalam promosi produk sampai tak hengat dunia. Testimoni buatan tangan bersepah-sepah merata-rata. Really scammers damfaks... haiya ustaz! Ustaz jenis apekejadahnya korang neh?

Anyway... kembali kepada soalan tadi. Apa kaitan Permata Hijrah dengan Mahligai Bidadari? Dan bila la KPDNKK nak sumbat 2 bahalol tu masuk penjara Kajang? Memang tak abis-abis la mat rempit berkopiahnya nak scam sesama umat Melayu, demi duit seciput untuk bekalan ke liang lahad. Sampai bila beb?

Samting rong betui le kome ni weh... ajer ngan yer!



Amateurs...


Elok hantar Kung Fu Monkey aje... kasi satu das tapak kaki.


P/S: Thanks to Abdullah for the legwork on this report... this is for you.

No comments:

Post a Comment