banner

Saturday, September 13, 2014

Masalah Faraj Longgar


Masalah Faraj Longgar

Ramai wanita mengadu bahawa faraj mereka adalah "terlalu ketat" atau "longgar" dan ramai lelaki membangkitkan isu mengenai kekasih. Tanggapan sesak faraj dan kelonggaran adalah penuh dengan mitos. Ramai orang percaya bahawa (1) vagina dara amat ketat, (2) yang kehilangan keperawanan kekal melonggarkan itu, (3) bahawa seks yang kerap ia melonggarkan lagi (supaya jangan rambang, kanak-kanak perempuan!), Dan (4) melahirkan anak yang melonggarkan faraj lebih dan mungkin selama-lamanya selepas. Yang benar adalah jauh berbeza.

Keketatan faraj

Bayangkan tuala tangan disumbat di dalam kaus kaki tebal dihimpit oleh dua tangan. Kaus kaki adalah faraj. Tuala adalah tisu otot yang dilipat dinding faraj. Dan tangan adalah otot lantai pelvik yang mengelilingi faraj.

Ketat dilipat tisu otot faraj adalah sangat elastik, seperti akordion atau mulut. Cuba ini: Tarik sudut-sudut mulut anda keluar arah telinga kemudian melepaskan. Apa yang berlaku? Mulut segera berdetap kembali ke negeri pra-diregangkan kerana tisu elastik. Adakah ia 100 kali. Tidak ada yang kekal regangan. Mulut dengan cepat kembali ke keadaan pra-diregangkan dan tiada siapa yang akan tahu anda akan diregangkan ia.

Cari Jurupulih yang
Mencari seorang profesional kesihatan mental yang berdekatan dengan anda.

Cari Tempatan:
akupuntur
Kiropraktor
Jurupulih urut
Doktor gigi
dan banyak lagi!

Begitu juga faraj, dengan dua pengecualian saya akan membincangkan tidak lama lagi. Apabila tiba di rehat sepanjang masa kecuali rangsangan seksual dan tisu otot melahirkan anak-faraj itu masih ketat dilipat seperti akordion tertutup. Kebimbangan membuat otot faraj lebih ketat berkertak gigi. Itulah sebabnya kadang-kadang kanak-kanak perempuan mempunyai masalah memasukkan tampon. Tisu otot faraj mereka yang ketat dan dikontrakkan untuk memulakan dengan, dan banyak gadis-gadis berasa bimbang tentang menyentuh diri mereka dan memasukkan apa-apa, jadi kontrak otot yang lebih ketat.

Sebagai wanita menjadi terangsang secara seksual, tisu otot faraj melegakan agak. Biologi, ini masuk akal yang sempurna. Evolution adalah tentang memudahkan pembiakan. Faraj ketat akan menghalang persetubuhan dan pengeluaran semula, jadi wanita berkembang untuk mempunyai rangsangan seksual otot vagina, membolehkan kemasukan lebih mudah ereksi dan peluang yang lebih besar kehamilan.

Walau bagaimanapun, rangsangan yang berkaitan dengan melonggarkan faraj TIDAK menghasilkan rongga terbuka besar seperti bahagian dalam kaus kaki. Sebaliknya, perubahan dalaman faraj dari menyerupai genggaman ketat untuk genggaman longgar cukup untuk memasukkan satu atau dua jari.

Jika faraj terasa "terlalu ketat" semasa berjimak, wanita itu adalah sama ada (1) tidak berminat dalam seks, atau (2) dia tidak mempunyai cukup masa memanaskan badan untuk membolehkan otot faraj untuk berehat cukup untuk dimasukkan selesa.

Seorang lelaki yang cuba melakukan hubungan sebelum wanita itu terangsang-sebelum sepenuhnya faraj beliau telah melonggarkan dan menjadi baik dilincirkan-sama ada secara seksual canggih atau orang kasar a. Kebanyakan wanita memerlukan sekurang-kurangnya 30 minit keghairahan-mencium, memeluk, dan urut bersama untuk vagina mereka untuk berehat yang cukup untuk membolehkan zakar untuk slaid dalam selesa. Itulah sebabnya santai, suka bermain, seluruh badan berjimak begitu penting. Ia memberikan wanita (dan lelaki) masa memanaskan badan yang mereka perlukan. Di samping itu, ia juga membolehkan faraj untuk berehat, dan, dalam kebanyakan wanita, menghasilkan pelinciran semulajadi cukup untuk melakukan hubungan selesa. Dalam erti kata lain, penyelesaian untuk sesak faraj foreplay adalah lanjutan. Ia anda perlu pelinciran lebih, cuba pelincir komersial.

Satu nota terakhir: Jika seorang wanita mengalami kesakitan dan / atau kesukaran memasukkan tampon atau menerima ereksi, punca yang berkenaan vaginismus, mengepalkan luar biasa otot-otot faraj. Untuk vaginismus disyaki, dapatkan nasihat doktor.

kelonggaran faraj

Selepas berehat semasa hubungan seks, tisu otot vagina secara semulajadi kontrak-mengetatkan-lagi. Hubungan TIDAK kekal menghulurkan faraj. Proses ini, melonggarkan semasa arousal dan mengetatkan selepas itu, berlaku tidak kira berapa kerap wanita itu mempunyai hubungan seks.

Vagina terbentang banyak semasa melahirkan anak, seperti akordion terbuka sepanjang jalan. Selepas bersalin ia mengetatkan semula sepenuhnya? Ya, biasanya, sekurang-kurangnya di kalangan wanita muda, iaitu, wanita remaja dan awal dua puluhan. Dalam tempoh enam bulan selepas bersalin, faraj wanita biasa muda berasa cukup banyak bagaimana ia adalah sebelum dia melahirkan.

Sekarang untuk kedua-dua pengecualian. Jika anda meregangkan elastik banyak, dari masa ke masa, ia seragam dan tidak lagi berdetap kembali sepenuhnya. Yang boleh berlaku kepada vagina wanita muda selepas beberapa kelahiran. Otot faraj keletihan dan kontrak tidak lagi sepenuhnya. Di samping itu, penuaan seragam otot faraj. Sama ada atau tidak wanita telah melahirkan anak, kerana mereka semakin tua, mereka akan mengadu kelonggaran.

Hari ini, kelewatan wanita banyak melahirkan anak sehingga 30, dan ada yang mempunyai anak-anak selepas 40. Menggabungkan menggigil melahirkan anak yang lebih tua dengan kesan-kesan penuaan pada otot faraj, dan ramai wanita mengadu kelonggaran. Wanita yang melahirkan anak selepas kira-kira 30 mungkin perasan kelonggaran berterusan selepas menyampaikan hanya satu kanak-kanak. Akaun Perbezaan individu untuk fakta bahawa kelahiran dan kelonggaran yang berkaitan dengan usia yang berlaku kepada sesetengah wanita dan bukan orang lain.

Berikut adalah cepat untuk kelonggaran faraj. Bersetubuh dalam kedudukan manusia ke atas. Sekali dia memasukkan, dia mengangkat dirinya dan wanita yang menutup kakinya. Pahanya memerah zakar dan membuat dia berasa lebih ketat.

Pendekatan ketat paling sering disyorkan oleh pakar terapi seks adalah senaman Kegel. Kegels, dinamakan sempena doktor yang dipopularkan mereka, melibatkan kontrak otot-otot yang digunakan untuk mengganggu aliran air kencing atau memerah beberapa titis lepas.

Kegels lakukan, sesungguhnya, mengetatkan faraj, tetapi mereka mempunyai apa-apa kaitan dengan otot-otot faraj. Mereka menguatkan otot lantai pelvik yang mengelilingi faraj, tangan yang memegang stoking yang disumbat. Umur dan keletihan otot melahirkan anak ini. Tangan tidak cengkaman kaus kaki yang ketat dan tuala terasa longgar. Kegels mengetatkan otot lantai pelvik. Tangan memerah kaus kaki, yang pengapit ke bawah pada tuala, dan faraj terasa lebih ketat.

Kegels adalah betul-betul swasta. Mereka boleh diamalkan bila-bila masa mana-mana sahaja. Mulakan secara perlahan-lahan dan lebih beberapa minggu, bekerja sehingga setengah dozen set 10 pengecutan beberapa kali sehari. Dalam beberapa bulan, anda perlu berasa lebih ketat. Anda juga harus menikmati kepuasan seks lebih sengit. Pelvik kontrak otot lantai semasa orgasm. Memandangkan mereka menjadi lebih kuat, begitu juga kepuasan seks.

Jika beberapa bulan Kegels harian tidak menghasilkan perasaan ketat anda mahu, cuba bola ben-wa atau kon faraj. Bola Ben-wa dijual sebagai alat permainan seks. Masukkan mereka, kemudian berjalan di sekitar rumah cuba untuk menjaga mereka daripada terjatuh. Apabila otot lantai pelvis lemah, bola tercicir dengan cepat, tetapi kerana otot menjadi lebih kuat, wanita boleh memegang bola di dalam lagi. Kon faraj adalah sama, kecuali mereka yang ditetapkan oleh doktor. (Untuk mendapatkan bola ben-wa, melawat MyPleasure.com.

Jika kon faraj tidak bekerja, rangsangan elektrik otot faraj adalah pilihan terakhir anda. Seorang jururawat memasukkan probe yang sama dengan tampon dan arus elektrik ringan menyebabkan pengecutan otot yang membuat faraj berasa lebih ketat. Rawatan berlaku di pejabat pakar urologi semasa sesi selama 20 hingga 30 minit biasanya dua kali seminggu selama kira-kira lapan minggu.

Malangnya, mitologi ketat faraj dan kelonggaran adalah tertanam dalam kehidupan mereka. Saya mungkin akan mendapatkan bahkan berkata-komen dari orang-orang yang bersumpah bahawa deflowering disebabkan melonggarkan kekal. Saya tidak akan berhujah dengan pengalaman orang lain. Saya hanya menggambarkan fisiologi. Apa yang anda fikir?

No comments:

Post a Comment