banner

Saturday, September 13, 2014

Masalah Faraj Berbau

Masalah Faraj Berbau


Bau faraj boleh membataskan aktiviti seksual dalam hubungan; wanita itu berasa tidak selesa, dan lelaki itu menjadi sedikit jauh. Walau bagaimanapun, faraj mempunyai bau yang berbeza yang tidak menjadi masalah. Setiap gadis mempunyai bau faraj tertentu; ia adalah semula jadi. Malah apabila anda melihat perbezaan baru-baru bau, tidak semestinya jangkitan. Perubahan yang boleh dikaitkan dengan masa tertentu dalam kitaran haid anda kerana bau faraj anda boleh berbeza-beza mengikut masa kitaran.


  Faraj yang sihat mengeluarkan bau diskret pada satu masa atau yang lain.
Ia adalah perkara biasa bahawa ia mempunyai bau yang tertentu kadang-kadang. Sama ada bau semula jadi ini adalah neutral atau tidak, ia adalah suatu perkara yang pertimbangan peribadi. Malah, sesetengah wanita mendapati bau mereka apabila tidak ada bau yang ketara dikesan oleh pasangan mereka.

Walau bagaimanapun, jika perubahan bau dan menjadi sangat tidak menyenangkan (bau hanyir faraj menjijikkan), perubahan ini memerlukan perhatian kerana ia mungkin tanda jangkitan faraj yang serius. Jika tidak dirawat, keadaan ini boleh menyebabkan bukan sahaja masalah fisiologi tetapi juga emosi (stres) dan masalah sosial (orang yang merasa tidak selesa berfikir bau dikesan oleh orang lain).

Apa yang perlu dilakukan apabila anda mempunyai bau faraj?

Ramai wanita percaya bahawa bau faraj adalah hasil daripada kekurangan kebersihan diri dan basuh faraj secara berlebihan tidak sedar mereka bahawa mereka memburukkan lagi masalah tersebut. Walaupun kebersihan alat kelamin yang lemah boleh menjadi punca, membasuh berlebihan bukan penyelesaian. Selalunya, wanita terhalang oleh bau faraj yang kuat tidak harus bermula untuk mencuci diri mereka secara intensif. Yang tidak membantu sama sekali. Perkara pertama yang perlu lakukan hendaklah memulihkan keasidan dan baki flora vagina secara semulajadi. Pemulihan yang tidak boleh dilakukan dengan pengambilan antibiotik yang berlebihan; ia mengurangkan sistem imun anda.

Bagaimana mengembalikan keseimbangan flora vagina?

Flora faraj terdiri daripada sejumlah besar bakteria microaerophilic. Antaranya, lactobacilli dianggap orang-orang yang utama untuk peranan mereka dalam melindungi faraj. Ini mikroorganisma terutamanya bertanggungjawab untuk perlindungan keasidan vagina. Basuh vagina terlalu kerap meningkatkan pH, yang mengganggu flora vagina dan boleh menyebabkan jangkitan vagina dan bau yang tidak menyenangkan terutama. Iaitu, tidak tergesa-gesa untuk mencuci vagina anda berlebihan apabila anda mengalami masalah kesihatan faraj.

Jika flora vagina terganggu, bakteria patogenik berkembang, menyebabkan bakteria vaginosis. Ini jenis percambahan cenderung untuk meningkatkan bilangan bakteria biasanya hadir dalam faraj yang menyebabkan bau faraj yang tidak menyenangkan hanyir.

Apakah punca-punca bau faraj?

Selain mencuci berlebihan, douching, pakaian ketat dan bahan kimia tertentu (mencuci tubuh wangi, sabun anti-bakteria, dan lain-lain) boleh menyebabkan jangkitan atau yis jangkitan vagina. Kontraseptif tertentu dan benda asing dalam faraj boleh mencetuskan bau faraj dan isu-isu kesihatan yang lain yang utama. Hubungan silih faraj dan dubur semasa sesi yang sama boleh menyebabkan jangkitan vagina yang menyebabkan bau faraj. Walaupun jarang berlaku, diet boleh mempengaruhi bau faraj anda. Dalam beberapa kes bau faraj, makan makanan yang sihat (makan buah-buahan dan sayur-sayuran dengan banyaknya) boleh memulihkan keadaan tanpa sebarang rawatan perubatan

tips berguna

Pakai tampon bersih dan mengubah mereka regularlys Elakkan douching, tidak perlu; ia boleh merosakkan atau memusnahkan keasidan biasa faraj yang mengakibatkan masalah faraj. Jika anda mengalami jenis semut jangkitan faraj, adalah disyorkan untuk mengelakkan memakai seluar dalam dan seluar ketat sehingga faraj boleh bernafas lebih mudah. Pakaian ketat boleh merengsa faraj dan menyebabkan atau meningkatkan bau faraj. Memakai seluar dalam kapas juga penting. Jika jangkitan faraj berterusan walaupun rawatan, anda perlu berjumpa doktor kerana ia mungkin tanda-tanda Kanser serviks atau faraj, Vaginosis bakteria, Chlamydia, Herpes Genital, Gonorrhea, Penyakit Radang Pelvik, Penyakit Kelamin (STD), Vaginitis , Jangkitan Ragi, dan lain-lain

Bagi wanita, selepas mengadakan hubungan seks, ia adalah penting untuk pergi membuang air kecil. Kencing selepas seks membantu untuk membuang mana-mana bakteria yang mungkin boleh berada di luar atau di dalam saluran faraj yang akan pergi dalam uretra. Kerana sekali masa ini, mikrob ini cenderung untuk naik ke pundi kencing, dan boleh menyebabkan jangkitan kencing yang berulang. Membuang air kecil menyebabkan kesan pembersihan, memaksa mikrob luar.

Adakah terdapat rawatan semula jadi untuk bau faraj?

Ya, terdapat ubat-ubat herba yang dirumuskan sebagai jumlah produk feminin. Bukan sahaja mereka yang direka untuk menyerang punca vaginosis bakteria semasa anda tetapi juga berulang mereka. Sememangnya, mereka mengimbangi flora faraj anda. Bahan-bahan dalam ubat-ubatan ini boleh membantu dalam penubuhan semula lactobacilli semula jadi dalam faraj anda dan dengan ketara meningkatkan sistem imun anda melawan keadaan yang ada dan berulang.


bau busuk aginal biasanya dari radang kawasan faraj. Keradangan kawasan faraj boleh berlaku kerana tahap kebersihan yang rendah tetapi sering hasil daripada jangkitan di dalam atau di sekitar faraj. A jangkitan biasa yang boleh menyebabkan bau faraj adalah penumbuhan yg terlalu cepat bakteria faraj biasa menyebabkan vaginosis bakteria. Penyakit kelamin trichinosis boleh menyebabkan bau faraj. Sebab-sebab yang luar biasa bau faraj termasuk kanser dan laluan yang tidak normal antara rektum dan vagina (fistula rectovaginal).


Anda seolah-olah mempunyai mengendalikan baik pada apa yang sedang berlaku dengan badan anda dan perkara yang anda tidak patut lakukan, Tahniah!

Saya memberikan nasihat ini pada soalan lain tetapi ia mungkin membantu anda juga!

Jika anda memakai pelapik seluar dalam, tidak memakai jenis dengan sokongan plastik. Sama seperti memakai seluar dalam kapas tidak, ia tidak akan bernafas. Carefree membuat yang bernafas, tetapi anda masih tidak perlu memakainya sentiasa.

Cuba tidak memakai pakaian dalam wanita apabila anda tidur. Ibu rakan sebilik lama saya berkata, "Anda harus membiarkan semua udara keluar pada waktu malam." Jadi saya telah mengambil nasihat beliau dan saya tidak mempunyai masalah sejak!

Tidak pasti jika anda menggunakan mencuci badan, tetapi anda boleh cuba menggunakan sabun yang lembut seperti Dove, ia tidak terlalu wangi dan saya mempunyai kulit yang super sensitif dan itulah yang saya gunakan.

Anda juga boleh cuba mandi juga. Duduk mendapat air ke dalam beberapa nooks dan cranies anda mungkin jika tidak hilang semasa mandi.

Akhir sekali, anda boleh cuba bedak bayi untuk membantu menyerap sebahagian daripada peluh.

Harap ini dapat membantu!

No comments:

Post a Comment