banner

Tuesday, September 16, 2014

Berdepan Dengan Masalah Alahan Kucing


Berdepan Dengan Masalah Alahan Kucing

Kucing adalah salah satu haiwan peliharaan yang paling disayangi di dunia, tidak ada soalan tentang hal itu. Lebih daripada 50% daripada semua isi rumah di Amerika Syarikat dan anjing kucing sendiri. Walaupun kucing adalah haiwan yang disayangi, alahan kucing adalah salah satu bentuk alahan biasa. Statistik pada masa lalu telah menunjukkan bahawa lebih daripada 10 juta orang di Amerika Syarikat sahaja mempunyai reaksi alahan kepada kucing - terutama bulu mereka.

Punca terbesar alahan kucing adalah bulu. Bulu, adalah debu yang dihasilkan oleh badan kucing. Bulu pada asasnya susut kulit yang datang dari kucing, biasanya dalam bentuk kepingan kecil. Walaupun bulu boleh merengsakan kulit anda, ia juga boleh masuk ke dalam sistem imun anda dan menyebabkan pelbagai gejala dan tindak balas alergi hampir serta-merta.

Bulu itu, sekali dalam sistem imun, dilihat sebagai ancaman. Walaupun isnt diklasifikasikan sebagai satu penyakit, lebih sebanyak refleks yang diperlukan oleh badan dan sistem imun anda. Alahan Cat berlaku agak kerap kerana kucing mempunyai alergen yang tersebar di seluruh darah mereka, air kencing dan air liur. Walaupun kucing tidak boleh hadir pada masa itu, yang kumuhan mungkin masih ada.

Bulu kucing, air kencing dan air liur, didapati di seluruh rumah pemilik kucing. Kucing sentiasa mendidik diri mereka sendiri, yang melibatkan menggosok air liur mereka ke bulu mereka. Apabila mereka melakukan ini, mereka menyebarkan bulu dan alergen mereka di sekitar. Walaupun anda boleh cuba, ada benar-benar apa-apa yang boleh anda lakukan mengenainya. Kucing mempunyai naluri semula jadi untuk pengantin lelaki atau mandi sendiri, tidak kira berapa banyak mandi anda memberikan mereka, anda hanya wont menghalang mereka daripada dandanan.

Biasanya, apabila seseorang mengambil reaksi alahan terhadap kucing, dia akan Bubar, batuk, bersin, gatal, mempunyai mata berair, atau masa yang sukar bernafas. Orang yang berbeza bertindak balas cara yang berbeza untuk alergen kucing, yang bererti bahawa beberapa gejala mungkin tidak berlaku pada semua. Demam dan seram sejuk adalah sangat jarang berlaku, walaupun ia boleh berlaku. Jika seseorang yang mempunyai alahan kucing datang ke bawah dengan demam dan seram sejuk, anda perlu menghubungi doktor dengan segera. Kemungkinan, ia isnt reaksi alahan terhadap kucing, tetapi sebaliknya satu lagi jenis penyakit yang doktor perlu mengenal pasti.

Alahan kucing biasanya dirawat dengan antihistamin dan dekongestan. Mereka yang mengalami serangan asma atau lain-lain bentuk alahan, biasanya mengambil antihistamin. Dekongestan sebaliknya, biasanya digunakan untuk mengubati batuk dan bengkak saluran hidung. Kadang-kadang, doktor akan mengesyorkan tembakan alergi juga. Tembakan Alahan boleh membantu untuk mengelakkan serangan itu, terutamanya jika seseorang itu benar-benar alah kepada kucing. Mereka adalah bentuk yang baik rawatan dan pencegahan, dan mereka juga boleh membantu untuk mengurangkan risiko alahan yang memberi kesan kepada individu.

Jika anda mengesyaki bahawa anda mempunyai alahan kucing, anda perlu membuat ia satu titik untuk melawat doktor anda. Dia akan dapat mendiagnosis lagi keadaan anda, dan memberi anda pilihan yang terbaik untuk rawatan. Jika anda memang mengalami alahan kucing, cara terbaik untuk menghentikan serangan ialah untuk menyingkirkan kucing anda.

Menghilangkan kucing boleh menjadi satu perkara yang amat sukar untuk dilakukan. Jika anda telah menjadi alah kepada bulu kucing anda, mungkin ada cara lain untuk mengelakkan serangan daripada untuk menyingkirkan beliau. Walaupun doktor boleh memberi anda ubat dan tembakan, ia hanya akan berbuat demikian banyak. Alergen kucing tidak menyeronokkan, terutamanya jika anda mengalami tahun mereka selepas memiliki kucing anda. Kucing adalah haiwan yang besar untuk memiliki - walaupun alahan kucing adalah sesuatu yang kita semua boleh hidup tanpa.

No comments:

Post a Comment