banner

Tuesday, July 11, 2017

Keluhan Usahawan Internet Malaysia

aku buka untuk newbie dan keluhan aku..

aku berkenalan dengan IM masa 15tahun, masuk 16tahun aku start main adsense..
Happy bila google approve akaun..
start dari tu,siang malam buat blog..
6 jam sehari mengadap PC buat blog..
sampai lebih 30 blog aku buat..
lebih 600 post aku buat
selepas 8 bulan, hasil aku $30..
aku mengeluh, siang malam keje ni hasilnya?
aku terfikir cara mudah..aku berkenalan dengan seseorang
yang ada web yang memang traffic tinggi, web die tentang gossip artis malaysia..aku YM die cakap kat die kita sama-sama main adsense..tapi hasil tetap macam tu..
dia bagi aku akses ke cpanel dia, masa tu aku terlintas untuk edit template die dan letak code adsense aku..
yer...memang ok earning, dapat la 7 usd sehari..tapi aku letak satu code adsense je, 2 lagi yang dia(boleh letak 3 ads dalam satu pages)
sampai sebulan, die tukar themes..
adsense aku belum cecah $100
aku main dada.net pulak,dapat dalam $15 dari situ dalam seminggu..
Lepas tu, ada orang bagi aku sponser hosting,aku pun create blog mp3 download dan buat yang auto-update..
adsense aku terus meningkat hingga 3 usd sehari..
lepas 2 bulan, cukup 100 usd..
cek sampai rumah aku, aku nak clear tapi tak de akaun maybank, tak de public bank..aku ade BSN je..
aku pun nak apply maybank tapi sayang chip mykad aku corrupted..
aku simpan cek tu, dan cek tu hilang...
kenapa hilang?mungkin sebab pendapatan aku dari adsense tu sebab aku makan kawan aku..
aku tak cari cek tu,biarla terus hilang..aku pun fed up sebab tak leh clear sebab mykad rosak..
masa umur aku 17tahun, aku stop sebab aku exam spm..memang stop terus sebab bagi aku susah nak dapat duit dari adsense..dalam sales letter yang jual ebook adsense senang la cakap dapat duit dari adsense tapi aku buat berpeluh sampai ke kaki baru dapat..
masuk november 2008, aku baru habis SPM
aku main affiliate, daftar CJ.com dan clickbank.com
bukan main harapan tinggi nak dapat rm300 sebulan pun jadi..bukan main buat forum marketing tapi tak berguna..
forum marketing paling teruk bagi aku sebab thread asyik berubah..aku terfikir..macam mana aku nak buat orang beli produk yang aku promote..siang malam fikir,sampai dalam bilik air pun fikir lagi..
dapat idea, tapi tak boleh apply sebab aku tak de paypal/debit card atau maybank2u..
aku mengeluh..aku memang terperangkap,
aku nak main affiliate tapi senjata aku tak de..
aku start kumpul produk mrr yang free..bercadang nak launch produk tapi aku pun terfikir, aku ni gila ke nak launch produk tapi marketing tak de..tapi aku kumpul jugak produk mrr walaupun aku tahu aku tak dapat jual balik..
sampai la 1/1/2009 aku start video marketing, hasil tetap tak ade lagi..dah dekat 40 video upload tapi aku tak masukkan annotations sekadar masukkan link affiliate dekat info box..
aku belum putus asa..
aku nak jugak berjaya..
aku berhenti keje sambilan semata-mata nak fokus IM dan kerja dengan rammel firdaus(rammfir)
apa yang menghalang aku sebenarnya?
aku tahu umur aku sebab tak leh verified paypal
aku tahu teknik aku sebab aku hanya kejar wang
sekarang aku fokus dekat video marketing, aku terus upload dan upload..
tiap2 hari masuk clickbank tapi aku tahu hasilnya 0!
aku mulakan dengan zero!tak de ebook panduan!tak de semuanya..
sampai sekarang hasilnya tetap kosong, aku tetap nak terus upload video sebab aku tahu kenapa lisa hilmi boleh dapat rm4000++ dalam masa 3 hari tapi tidak aku?youtube bukanya pakai paypal,bukanya pakai maybank2u, bukanya nak umur 18tahun..
jadi aku rasa aku di landasan yang betul
dan hari ni hasil tetap kosong tapi aku terus upload..

untuk semua newbie, jangan sangka IM ni mudah..
aku sendiri tak berjaya lagi..
jangan putus asa..
cuba dan cuba..
aku nak apply PB visa electron hari ni..
kalau pergi bank PB die nak 18tahun
tapi dalam website 12tahun ke atas..

ni nak bagi free facebook ads

pm


p/s:Update sikit...dah nampak dah salah kat mana video marketing, sekarang masa untuk perbetulkan semua..rasanya aku dah jumpa benda yang sesuai untuk aku walaupun masih belum dapat earning..aku nak fokus kat video marketing selain tu buat sikit2 adsense...

kongsila perjalanan anda dalam marketing ni, mungkin boleh menaikkan semangat orang lain...
aku cerita semua ni pun sebab nak naikkan semangat orang lain..selain tu luahan aku..

Looking For Mentor, anyone?

No comments:

Post a Comment