banner

Wednesday, August 28, 2013

Motif Amerika Nak Serang Syria : Kafir Vs Islam

APA SEBAB DISEBALIK RANCANGAN US UNTUK MENYERANG SYRIA?

Akhbar dunia melaporkan bahawa US dan gabungan 10 negara telah melakukan persiapan terakhir untuk memulakan serangan ke atas Syria yang dijangka esok hari (Khamis).

Dilaporkan bahawa 35 tempat sasaran telah di senaraikan yang akan menjadi sasaran gabungan tersebut. Namun adakah serangan ke atas Syria tersebut bertujuan untuk mengalih pandangan dunia daripada Mesir ke arah Syria?

divide and conquer..

arab dan bangsa lain tak pandai memerintah..

orang putih jerrrr yang pandai..

TERKINI

Komander Am Mujahidin FSA, Komander Riyadh As'ad dalam responnya terhadap rancangan US bersama 10 gabungan negara untuk menyerang Syria yang dijangka hari Khamis ini (esok), beliau menyebut :

"Bersiap sedialah wahai para mujahidin sekalian, masanya akan tiba. Kita akan buktikan bahawa mereka semua (US, Basyar, Iran, Hizbul Lat) adalah satu pakatan yang mesti kita hapuskan"

Doakan mereka.

CACATAN RINGKAS RANCANGAN SERANGAN US KE ATAS SYRIA

1) Mujahidin FSA berjaya menguasai kebanyakan wilayah di Syria terutamanya di Halab hampir 80 peratus.

2) Rejim Syria melancarkan serangan senjata kimia di Dimasyq sehingga mengorbankan hampir 2000 nyawa.

3) PBB dihantar untuk menyiasat tentang serangan kimia yang dilancarkan oleh tentera rejim tersebut melalui Setiausahanya Ban Ki-Moon.

4) US bersama 10 buah gabungan negara merancang untuk menyerang Syria dengan alasan penggunaan senjata kimia tersebut.

time mujahidin syria nak menang time tu lah us nak serang...sama mcm kes kat libya. bila mujahidin dah nak menang abis nato sapu bersih bom tentera libya ngan mujahidin

sebenarnya,,,,orang kafir tolong syiah sebb mereka nk lepaskan dajjal di lautan arab saudi.....dlm riwayat ada ckap,org kafir akan smpai ke madinah.....

nie kot link dia....

baik pass kat us n the gang...sebelum pakatan FSA menggulingkan legacy al assad.

cam pakistan cam afghan.

bila dah base kat tengah tu, mana2 kumpulan/negara yg tak sekapla
cepatlah depa kasik hentam

sebabnya mujahidin dpt byk senjata rampasan perang yg canggih & amerika takut senjata2 ni diguna'n utk serang israel. so dtglah amerika si penyelamat israel ni utk neutralize mujahidin. moga2 senjata percuma ni juga akan mengalah'n amerika..

masa dah semakin hampir..

bersedialah semua kaum muslimin..

sebelah asia filipina, singapura dan thailand akan menjadi dalang utk mengawal islam di sebelah sini..

u.s sebenarnya nak serang mujahidin bukan rejim assad pastu baru serang saudi dan cuba musnahkan mekah dan madinah..salah satu sb morsi jatuh..

org kafir dah tutup semua laluan ke mekah dan madinah sama ada laut udara atau darat jd us n sekutu akan mencabar umat islam seluruh dunia utk menyelamatkan dua kota suci tu..

og kafir ni mmg menunggu tentera islam pimpinan imam mahadi..

ini dah ketentuan yg Maha Esa maka bersedialah wahai kaum muslimin..

kemungkinan inilah saat saat yang sebenar.
Kita kene ingat dan tahu...US dan Israel memang telah lama mengidam menguasai seluruh tebing Nil dan Euphrates. Ini bukan omongan kosong dan teori kosong. Telah dibuktikan dengan peningkatan konstan rhetorik anti Syria oleh US dan Israel..Lamaaaaaaaaa sebelum bermula Arab Spring.

Kenapa nak kuasai Syria? sebab geopolitik strategik Israel serta sokongan Syria terhadap kumpulan pengganas Hizbullah di Lebanon dan sokongan Syria terhadap kumpulan2 Palestin seperti hamas dan PFLP-GC.

Sama seperti kes Iraq... Saddam Hussein- perang terhadap pemberontakan dalam negara - senjata pemusnah/minyak utk Euro - US serang. 
Syria... Assad - perang terhadap pemberontakan - Senjata pemusnah - US serang. nampak tak parallel disitu.

Tapi secara taktikal US mungkin serang secara serangan peluru berpandu dahulu terhadap semua sasaran tentera Syria termasuk S-300, tapak2 Air Defence, tapak2 peluru berpandu anti kapal Yakhont dan Sunburn. pangkalan2 tentera serta kedudukan2 tentera Syria. US takkan serang pertempuran darat dahulu.

Dan kemungkinan ISrael akan turut melancarkan serangan artileri termasuk penggunaan Thermobaric seperti yang pernah dilakukan dalam serangan udara Israel di Damsyik. Israel telah 4 kali melakukan serangan udara tanpa tindak balas ( skrg mungkin sbb Syria tak bertindak balas akan jelas kerana Syria tak mahu mendedahkan kedudukan dan kelemahan Sistem pertahan udaranya)

Tiada siapa mana negara sekalipun yang dpt mengelakkan serangan NATO keatas Syria...hatta beruang Russia mahupun si kuat rhethorik Iran.

Inilah negara2 paksi kejahatan yang disenaraikan oleh Bush jr selepas 11 september yang membawa kepada penaklukan Afghanistan.

Iraq - selesai 2003
Libya - Selesai 2011
Sudan - Selesai 2011 ( dipecahkan dua mesti korang xtau kan )
Cuba - decoy target
Korea Utara - decoy Target
Iran -

hantar ejen kasi huru hara dulu.
pecahkan masyarakat agar menjadi berpuak2.
huru hara berlaku, rakyat dan kerajaan bertempur.
ending dia = askar US masuk rompak segala2

setahun lepas tu.. direktor hollywood buat movie tunjuk US ni hero.

So kepada semua rakyat Malaysia yg bangsa melayu dan bergagama islam khususnya.
Anda disarankan cepat melatah dengan provokasi2 yg dicipta utk menghuru harakan negara anda ini

memang boleh dijatuhkan jika Russia dan China berpakat dengan beberapa negara penting lain untuk tinggalkan US .
Tapi kne ingat Russia fikir kepentingan dia juga...Russia pun xnak rugi sbb org lain punya masalah. China pun ada kepentingan besar dengan US... US jatuh China pun rugi besar.

memang Amerika sesekali tunduk pada Russia tapi Russia akan kecundang juga akhirnya dan US akan menang akhirnya.

contoh Iraq

sebelum Iraq diserang Russia dan US memang tegang. Sbb Russia ada kepentingan kat Iraq bilion2. last2 apa jadi... Iraq tetap kne juga .

Kes Libya pun Serupa.

US masih belum keluar dari masalah besar ekonomi dia sejak krisis subprima rumah dulu sampai skrg... kompeni2 besar US pun byk outsource tenaga kerja dan kilang ke negara spt India, China... skrg US masih lagi survival dengan selambanya Defence Budget tetap beratus beribu billion tanpa gagal. US ada harta Qarun ni hehehehehe

salam tuan2..berbalik pada thread asal..saya rasa US tidak akan menyerang secara full scale war sebab:-
1. kesan jangka panjang pada kekuatan militer US..dari segi kos operasi dan kemampuan aturgerak..
2. jika perang Syria US terlibat..outcome of the war agak tidak tentu sebab ada banyak factions dalam perperangan ini yangmana disokong oleh 'abg besar ' masing2..FSa oleh Saudi..Kurdish di utara dan Syiah oleh Iran..
3. Jika perang full scale berlaku segala kekuatan tentera akan fokus pada Syria dan akan menyebabkan US seikit hilang fokus terhadap Iran..ada power vacuum disitu..dan Iran boleh melihat dan belajar dari peperangan ini mengenai segala strategi dan kemampuan militer US..US kalau booleh semahunya tidak mahu mendedahkan kemampuan mereka kpd seterunya ..ini kerana element of suprise dah hampir tiada ..
4. Kesan ekonomi adalah kesan jangka panjang pada US..US perlu menyalurkan wang untuk meneruskan operasi ketenteraan di Afghanistan, Iraq, operasi terhad terhadap AQAP dan lain2..penambahan satu lagi peperangan akan membantutkan economical recovery yang dirancang oelh Rumah Putih. Walaupun begitu . industri ketenteraan dijangka akan untung besar..
3. Kaedah yang paling logik ialah dgn menggunakan stand off wapon sperti Tomahwak dan lain2..itu untuk meneutralkan asset strategik Syria..selepas itu akan disusuli dgn pendaratan terhadap SOF untuk memeastikan asset ini tidak dibaik pulih dan memberi ancaman. No FLY ZOne akan dikuatkuasakan dan akhirnya tentera akan dikeluarkan ..hanya yang tinggal ialah askar upahan.
4. Power vacuum yang berlaku ini akan diambil kesempatan oleh China untuk meluaskan kemampuan operasi militernya di Laut China Selatan dan lain2..


No comments:

Post a Comment