banner

Sunday, July 21, 2013

Rahsia Teknologi Tesla

Rahsia Disebalik Teknologi Tesla


                                                                    

  • Pada tahun 1886, Tesla membentuk syarikat sendiri, Tesla Electric Light & Production
  • Pada tarikh 30 Julai 1891, ia menjadi warga negara Amerika Syarikat pada usia 35 dan mendirikan makmal Selatan Fifth Avenue di New York pada tahun yang sama. 

  • Tesla dipengaruhi oleh falsafah Veda (contohnya, Hindu) ajaran-ajaran Swami Vivekananda; begitu banyak sehingga, setelah terkena kepada Hindu-Vedic . Tesla mula menggunakan kata-kata Sanskrit untuk nama beberapa konsep asas-nya tentang kebendaan dan tenaga




Nuffnang Ads







  • Generator Tesla dibangunkan oleh Tesla pada tahun 1895, dalam kaitannya dengan perkembangan-nya tentang pencairan hawa. Tesla tahu dari penemuan bahawa panas lebih banyak diserap oleh hawa cair ketika kembali gasified dan digunakan untuk menggerakkan sesuatu, daripada yang diperlukan oleh teori.


  • Kajian dengan transformator step-up nya, Tesla telah penunjuk pertama bahawa ruang dan waktu dapat dipengaruhi dengan menggunakan sangat dituntut, medan magnet berputar. Sebahagian dari idea Telsa ini muncul dari eksperimentasi Telsa dengan frekuensi radio dan penghantaran tenaga elektrik melalui atmosfera. Tapi bahkan sebelum program-program tentera yang sangat rahsia itu berlaku, Tesla membuat beberapa penemuan menarik pada sifat masa dan kemungkinan nyata dari perjalanan waktu.


  • Dengan percubaan ini dalam tegangan tinggi elektrik dan medan magnet, Tesla mendapati bahawa masa dan ruang dapat dilanggar, atau melengkung, membuat pintu  yang boleh menyebabkan frame waktu yang lain. Tetapi dengan penemuan monumental, Tesla juga menemukan, melalui pengalaman peribadi, bahaya yang sangat nyata melekat dengan perjalanan waktu.
  • Awal abad ke-20 dalam jangka hingga Perang Dunia II, di samping pelbagai projek senjata rahsia yang tidak diketahui akhirnya menjadi selepas akhir perang, termasuk Radar dan Bom Atom, sejumlah projek rahsia lain dikejar secara serentak mengikut penemuan Tesla, Brown, Leedskalnin dan Reich, yang tak pernah diungkapkan secara rasmi.


  • Tesla juga menjelaskan prinsip-prinsip medan magnet berputar dan motor menunjukkan bagaimana membuat telur berdiri terbuat dari tembaga pada akhir dalam demonstrasi tentang peranti ia dibina dikenali sebagai "Egg of Columbus"



                                                                      Nikola Tesla
                                                                      1856 - 1943

No comments:

Post a Comment