banner

Saturday, August 6, 2016

Surat terbuka buat PM Najib 2016

Surat terbuka kepada PM Datuk Sri Najib oleh Joshua Y. C. Kong 4 Ogos 2016
Ini adalah surat terbuka kepada anda sebagai tindak balas kepada permintaan yang tidak ada campur tangan asing di Malaysia kerana dia memberitahu WIEF ke-12 dan saya petik: "Perdana Menteri Najib Abdul Razak hari ini berkata dunia Islam perlu menolak campur tangan asing, kerana ia jelas membawa kepada buruk hasil, seperti yang dilihat di banyak negara. "
Adakah beliau merujuk pada ketika ini khas yang Kleptokrasi Aset Recovery Memulakan (KARI) US Jabatan Kehakiman (DOJ)? Jika yang jadi dia mempunyai untuk mencari hati nuraninya jika ada, pada "Rasmi 1 Malaysia" atau MO1. Beliau terpaksa menerima kenyataan bahawa undang-undang antarabangsa tertentu telah didera dan tidak terkecuali bagi apa-apa tindakan yang akan dikecualikan daripada penguatkuasaan undang-undang yang sewajarnya oleh negara-negara asing.
Dunia Islam juga merupakan sebahagian daripada rangka kerja PBB yang dengan itu "campur tangan asing" tidak dapat dielakkan melainkan jika Najib mahu mempunyai protokol baru dan definisi baru dalam arena antarabangsa terhadap kepentingan awam.
Tidak perlu berkaitan dengan kepentingan aktiviti yang saling berkaitan dalam konteks global dalam pelbagai parameter terutamanya dalam sektor ekonomi terutamanya Malaysia kini dalam jenis horizon daripada petunjuk ekonomi paling teruk sejak kebelakangan ini apabila hutang asing (berdaftar atau tidak berdaftar) yang semakin meningkat dari RM90b pada tahun 1998 kepada hampir RM1trillion (tertakluk kepada kajian semula) pada 2016.
PM, anda mempunyai untuk memberitahu kami bagaimana anda akan menyelesaikan hutang asing yang besar sebahagian besarnya terkumpul oleh Kerajaan anda sejak 2009 kerana kita berada di pinggir keruntuhan ekonomi secara besar-besaran kerana kami tidak boleh diasingkan daripada ekonomi global seperti yang kita lihat di banyak negara di seluruh dunia .
Hanya untuk menamakan negara beberapa di tiga benua dalam kesusahan yang besar seperti Greece di Eropah di mana rakyat perlu beratur di ATM selama seminggu apabila bank-bank ditutup hanya terhad kepada E60 sehari manakala Greece sedang menunggu untuk jaminan kewangan oleh EU. Negara lain di Afrika di bawah satu lelaki kedaulatan 34 tahun di mana pengangguran mencecah 90 peratus, manakala lebih daripada 80 peratus daripada penduduk tinggal di hanya US $ 2 setiap hari. Dalam Venezuala Amerika Selatan sebuah negara yang kaya dengan minyak tetapi harga rendah baru-baru ini menyebabkan kesan masalah di negara ini adalah terlalu jelas kepada kebanyakan rakyat Venezuela seperti: -.
• Kekurangan makanan ruji dan rumah seperti susu, tepung dan tisu tandas
• Kekurangan ubat
• pitam Rolling
• pengangguran Rising
• Soaring jenayah kekerasan
• Walaupun malaria, sekali hampir dihapuskan, kembali meningkat.
Mr PM, adakah anda benar-benar berada dalam kedudukan menjaga Malaysia dari mereka krisis ekonomi seperti yang dialami oleh banyak negara di seluruh dunia? Rakyat Malaysia tidak mahu apa-apa dilema ekonomi seperti untuk datang ke negara kita di bawah kepimpinan anda berterusan tanpa arah.
Satu perkara yang pasti bahawa Malaysia adalah sebuah negara perdagangan kecil yang bergantung pembangunan perdagangan dan ekonomi global. Ia adalah di udara yang Amerika Syarikat mungkin menghadapi gelembung yang baru muncul dalam pasaran derivatif pelaburan selepas dua buih sebelum ini mengenai stok / saham (2000) dan hartanah subprima (2008) pada dan sekitar dua pilihan raya AS sebelum ini mengenai menukar presiden. Gelembung di pasaran derivatif bernilai USD553trillions boleh memberi kemusnahan besar-besaran di peringkat global jika kemalangan pasaran ini kerana bank-bank berkenaan tidak boleh menyokong apa-apa nilai dalam kejatuhan.
Jadi Encik PM, apa yang akan anda lakukan jika terdapat gelembung akan berlaku yang akan menjejaskan ekonomi Malaysia yang buruk? Adakah anda akan pergi ke beberapa negara-negara asing untuk bantuan atau "campur tangan"? Walaupun pada masa ini, anda menjual beberapa aset utama 1MDB kepada warga asing untuk mendapatkan wang tunai untuk membayar hutang. Malaysia tidak mempunyai apa-apa dana berdaulat dipercayai untuk menyelamatkan negara apabila krisis ekonomi global menggigit ke dalam ekonomi domestik yang amat bergantung kepada eksport atau perdagangan.
Sekarang mengikut data Bank Negara Malaysia, pelbagai petunjuk imbangan pembayaran bagi suku 1 tahun 2016 adalah semua turun dari suku sebelumnya. Anda kekal acuh tak acuh kepada penurunan.
Dari semua sikap dan tingkah laku dikenali sejak tahun 2009 sebagai PM, semua peluang untuk memastikan Malaysia terus bertahan dari segi ekonomi hilang seperti yang ditunjukkan oleh penafian baru-baru ini dalam 1MDB vis-à-vis D o J dalam KARI dan Engkau yang telah menyatakan bahawa anda boleh menyelamatkan Malaysia dan bagaimana anda akan melakukannya berdasarkan kekusutan dalam banyak penglibatan mempersoalkan lebih 40 tahun dalam arena politik. Bagaimana anda akan membebaskan diri anda daripada kelonggaran yang berlebihan yang berbahaya kepada masyarakat umum?
kegagalan dianggap anda tidak perbuatanmu sendiri sahaja tetapi seluruh Kerajaan yang tidak sah telah dimatikan oleh langkah-langkah yang anda telah dimulakan pada tahun-tahun kebelakangan berat sebelah untuk bangsa dan agama. Saya telah mencabar kesahihan kerajaan anda kerana kebanyakan Pilihan Raya Umum telah rigged oleh Suruhanjaya Pilihan Raya terutamanya saya telah membuat laporan polis pada GE2004, PRU2008 dan juga membawa PRU rigged ke Mahkamah Tinggi di mana penipuan telah berlaku dan cabaran abadi kepada GE2013 rigged masih boleh didapati kerana penerbitan SPR dua Warta kepada keputusan Pilihan Raya. Butiran mengenai PRU rigged boleh didapati di blog dan media sosial.
Tun Dr. Mahathir telah datang dengan Malaysia Deklarasi Simpan (SMD) tetapi bagaimana usaha ini akan menjadi bermakna apabila UMNO / exUMNO mempunyai peluang untuk lebih daripada 53 tahun Malaysia dan tiba di keruntuhan ekonomi dan kewangan hari ini?
Mr PM, anda telah tetapkan Suruhanjaya Siasatan Diraja mengenai pendatang haram Sabah (RCIIIS) pada tahun 2012 dan kemudian diputarbelitkan / dimanipulasi Royal Laporan hanya keluar pada 4 Disember 2014. Sehingga hari ini lebih daripada 18 bulan, tiada apa yang telah diselesaikan khususnya yang dipertikaikan "Projek IC" untuk beberapa dekad sudah. Mengapa kamu dibenarkan begitu ramai warga asing (meragukan undang-undang / haram) di Sabah untuk menyebabkan pembunuhan beramai-ramai di Sabah memeluk apartheid dan pembersihan etnik yang terdapat seperti definisi dan parameter pembunuhan beramai-ramai? Tidak asing ini mengganggu kehidupan semula jadi kita di Sabah juga menjejaskan negara? Anda memberitahu kami untuk menolak campur tangan asing. Jadi, adakah anda berbunyi untuk kekal sebagai Perdana Menteri?
Saya ingin mendengar daripada Ketua Menteri Sabah jika dia bersetuju dengan PM untuk menolak campur tangan asing?
Jadi Mr PM, mengapa engkau tinggal di kuasa sama seperti orang yang gagal dan gagal pemimpin dengan pelbagai penafian? Adakah anda cuba untuk menyelamatkan diri dengan bagi mengelakkan dengan apa jua cara masih boleh didapati termasuk penyalahgunaan selanjutnya kuasa?
Sejak tahun 2004, saya telah menawarkan usaha saya telah dipilih untuk Simpan Malaysia dengan tangan yang bersih dalam apa yang saya panggil Interim Baik Tadbir Urus Kerajaan, Malaysia (IGGG M) yang saya anggap sebagai penyelesaian yang paling sesuai dalam masyarakat yang berpecah belah. IGGG (M) juga dianggap sebagai 'kuasa rakyat' kerana rakyat telah kehilangan banyak iman dalam kerangka politik yang berlaku apabila pemimpin pembangkang banyak boleh dari bn yang / umno yang menganiaya negara luar pengiktirafan sejak 1963.
Mr PM, jangan berlengah untuk menyerahkan kembali temujanji anda kepada YDP Agung untuk pemindahan dihargai yang aman dan banyak kuasa supaya Agung boleh memasang IGGG M segera untuk menyelamatkan Malaysia berdasarkan tadbir urus yang baik. Saya hanya meminta interim dua tahun untuk menyelesaikan isu-isu utama yang dihadapi oleh bangsa di bawah Kerajaan mempersoalkan panjang dan tunggal BN / UMNO kekurangan semak dan imbang.
Joshua Y. C. Kong 4 Ogos 2016

No comments:

Post a Comment