banner

Thursday, December 6, 2012

Anak Kecil Main Api Versi Ameno !


Aku Mulakan Thread nie dengan Lagu Warisan...
Nak kecil Main Api yang bergema dalam PWTC..
Dinyanyikan oleh para PERWAKILAN UMNO (wakil Melayu kununnya)..
Siap sebak.. Hiba.. Mengalir air mata menangis..
X Caya.. Nah...
tengok Gambar nie...

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang


Nenek moyang kaya-raya
Tergadai seluruh harta benda

Akibat sengketa di antara kita
Cinta lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Kita kan merintih sendiri


Jangan buang waktu lagi
Majulah raih sebuah mimpi
Hapuskan sengketa
Teruskan usaha
Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di pentas dunia









Lorrr....
Kenapa nak menangis....??
Sedih dengar lagu tentang MELAYU yang semakin terhimpit..??
Sedih dengar lagu tentang MELAYU yang hilang kuasa...???





Aku Bagi Fakta dulu...





Kalau X RETI Baca GRAF.. Aku Bagi Nombor...



Sumber
SINI YER


Padahal...



Huyoo...
Banyak tu Hilang...
APA SEBABnya Yek..???

Yang Nie Kot...







Rembat...
SEMUA TANAH REMBAT...
TANAH KUBUR YANG MASING MASING DAPAT NANTI PUN REMBAT



Aikkk...
TANAH SURAU PUN REMBAT...




Aduuuyai...




Quote:
INI DIA BERITA MEMBUKTIKAN
TANAH DI PIJAK MILIK ORANG


Dec 3 (Reuters) – Chinese property developer Country Garden Holdings Co Ltd(碧桂园) said it is buying 11 hectares of prime waterfront land in a big industrial zone in southern Malaysia for almost 1 billion ringgit ($328.97 million).

The deal would mark the biggest investment to date from mainland China in Iskandar, Country Garden said in a statement. Iskandar is in the southern Malaysian state of Johor near Singapore. “We are very confident and upbeat about the business outlook in Iskandar Malaysia,” Mo Bin, Country Garden’s president and executive director, said in the statement.

The Chinese company is expected to formalise the land purchase agreement on Tuesday with Malaysian government-linked firm Iskandar Waterfront Holdings Sdn Bhd, which is the master developer of the 1,620 ha prime waterfront land. Country Garden plans to developed the 11-hectares site into an integrated property project with a gross development value of 18 billion ringgit ($5.92 billion).

The project will include the construction of a luxury clubhouse, commercial tower, shopping mall, high-end condominium and service apartment, it said. ($1 = 3.0397 Malaysian ringgit) Source: Reporting By Yantoultra Ngui; Editing by Muralikumar Anantharaman, REUTERS. Reference: Country Dec 3

Maksud yang di terjemahkan begini :

(Bernama) - Cina pemaju hartanah Country Garden Holdings Co Ltd (碧桂园) berkata ia akan membeli 11 hektar tanah tepi laut yang utama dalam zon perindustrian yang besar di selatan Malaysia berjumlah hampir 1 bilion ringgit ($ 328.970.000).

Perjanjian itu akan menandakan pelaburan terbesar setakat ini daripada tanah besar China di Wilayah Iskandar, Taman Negara berkata dalam satu kenyataan. Iskandar adalah di negeri selatan Malaysia Johor berhampiran Singapura.

"Kami amat yakin dan sangat yakin mengenai prospek perniagaan di Iskandar Malaysia," Mo Bin, presiden Taman Negara dan pengarah eksekutif, katanya dalam satu kenyataan.

Syarikat Cina dijangka akan merasmikan perjanjian pembelian tanah pada Selasa dengan Malaysia berkaitan kerajaan firma Iskandar Waterfront Holdings Sdn Bhd, yang merupakan pemaju induk 1.620 ha waterfront tanah utama.

Taman Negara merancang untuk membangunkan tapak 11 hektar ke dalam projek hartanah bersepadu dengan nilai pembangunan kasar sebanyak 18 bilion ringgit ($ 5920000000). Projek ini akan merangkumi pembinaan rumah kelab mewah, menara komersial, pusat membeli belah, kondominium mewah dan pangsapuri perkhidmatan, ia berkata. ($ 1 = 3,0397 ringgit Malaysia) Source: Laporan Oleh Yantoultra Ngui; Editing oleh Muralikumar Anantharaman, REUTERS. Rujukan: Negara

Apa yang gua nak HIGHLIGHT ialah Lyric lagu "Warisan ~ Anak kecil main api" yang lyricnya ada tulis.. Bumi di pijak milik orang..

Umno sering melagukan lagu ini dan menjadikan lagu wajib untuk kursus BTN.Dah terbaru semasa Perhimpunan Agung Umno tempohari,juga di nyanyikan lagu ini sehingA menangis nangis makcik2,pemuda DAN pemudinya..

Nampak tak tanah Wilayah Iskandar Malaysia milik siapa? sah sah kwsan mewah ni bukan dIpunyai oleh melayu! siapa pemiliknya nanti? cina. dari mana? Singapore.. so apa masalah di sini?

Akibat kebo.dohan melampau pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang.









Apa Akan Jadi Dgn 16, 997 Hektar Tanah Rezab Melayu Di WPI?





Quote:
Kenapa WPI dikatakan menguntungkan Singapura?

“Wawasan Malaysia untuk selatan Johor adalah cemerlang…”

Chua Lee Hoon, Pengarang Review, 2 Jun 2007, The Straits Times, Singapore

“Dengan adanya Iskandar, kita boleh mengalihkan perniagaan yang tidak akan menguntungkan di Singapura – kerana masalah kekurangan tanah dan pelbagai halangan lain – tapi menguntungkan jika dilakukan di selatan Johor”

Manu Bhashkaran, Felo Kanan Penyelidikan, Partner and Member of the Board, Centennial Group Inc. 5 Mei 2007,

The Straits Times, Singapore
Kat Cnie nak TEKANKAN...

Baca dan faham baik baik...


Tanah milik kita kini MILIK orang.. FAHAM?

Siapa serah? UMNO

Yang diburukkan masuk tv pong pang siapa? PAS,DAP,PKR

Inilah masalah yang berpunca dari umno tetapi dialehkan kepada PR.Cuba lihat ke Taman Nilam dan Bukit Malut Langkawi.. pendatang asing Burma di beri TANAH,RUMAH FREE semua tu.. semata mata hak eklusif mereka yang akan mengundi BN!!


HUH...
MENANGIS KUNUN...












TAMBAHAN DARI RAKAN...

Quote:
Originally Posted by caklempong View Post
gua tambah...

air mata darah bercampur keringat
blok L dan M milik orang....




Quote:
Originally Posted by highway View Post

Quote:
Originally Posted by kemey View Post
bro.. tertinggal satu lagik.. tanah melayu kini jadi milik org....

tanah orang melayu yg hendak dijual oleh company satim diman kepada cina di puchong.. tetapi diselamatkan oleh MB selangor dari PKR yg membatalkan tukar pemilikan status tanah...





This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1600x912.

No comments:

Post a Comment